SirJames Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 Drar jeg ut strømkabelen er det "kritisk batterinvå". Virker som om batteriet plutselig er helt tomt. Går fint å bruke strømkabel, da er alt i orden. Dette sier Hp Battery Check: "The Primary battery was not detected. Check to assure the battery is properly inserted then restart the computer" Det jeg har gjort før dette med batteriet skjedde er å demonterere pcen og fjerne endel støv fra cpu-vifta. Har vært plaget med at pcen blir sinnsykt varm og slår seg av under cs source-spilling. Men det gjør den fortsatt. Etter noen få minutter slår pcen seg av. Lurer på om dette kan ha noe å gjøre med batteriet eller at det fortsatt er for mye varme? Laptopen er ca 1,5 år gammel. Kan det være batteriet som rett og slett er utslitt eller er det noe annet som har skjedd? Har ikke vært lang levetid på batteriet i det siste. Noen med tanker om dette? Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 (endret) Drar jeg ut strømkabelen er det "kritisk batterinvå". Virker som om batteriet plutselig er helt tomt. Går fint å bruke strømkabel, da er alt i orden. Dette sier Hp Battery Check: "The Primary battery was not detected. Check to assure the battery is properly inserted then restart the computer" Det jeg har gjort før dette med batteriet skjedde er å demonterere pcen og fjerne endel støv fra cpu-vifta. Har vært plaget med at pcen blir sinnsykt varm og slår seg av under cs source-spilling. Men det gjør den fortsatt. Etter noen få minutter slår pcen seg av. Lurer på om dette kan ha noe å gjøre med batteriet eller at det fortsatt er for mye varme? Laptopen er ca 1,5 år gammel. Kan det være batteriet som rett og slett er utslitt eller er det noe annet som har skjedd? Har ikke vært lang levetid på batteriet i det siste. Noen med tanker om dette? 1. Høres ikke pc-en er lagt for css spilling, høres ut som om det blir for mye for den. 2. På batterier er det bare ett års garranti, men det er vel reklamasjon på det også. Kan jo være noe på batteriet som har røket så ikke pc-en oppdager det. Endret 1. mars 2008 av Gryterett Lenke til kommentar
majorkira Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 hei har 9047 (store bror) og på den så gikk batteri etter 10 månder ca pc blir veldig varm så er det som har gjort det Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 Dette er vel en produktserie HP har bekreftet de har en del problemer med. Jeg ville anbefalt deg en telefon til HP, og en tur innom butikken du kjøpte maskinen. Lenke til kommentar
SirJames Skrevet 1. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2008 (endret) Hvis det er 1 års garanti på batteriet har jeg ikke mye å hente hos HP? Går jo an å prøve. Kan jo også kjøpe et nytt batteri. $ 46 på ebay http://cgi.ebay.com/new-Original-battery-f...7QQcmdZViewItem Men kan det skyldes batteriet at pcen kutter under spilling? Endret 1. mars 2008 av Jameski Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 Normalt så har du bare 1 års garanti på denne maskinen utenfor Norges grenser. Hvis jeg ikke husker feil har HP utvidet den til 3 år. Er mulig de har utvidet batterigaranti pga følgefeil av feilene de har oppdaget, ikke vet jeg. Det er hvertfall verdt å ta telefonen og høre hva de sier. Lenke til kommentar
SirJames Skrevet 3. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2008 Jeg ringte Hp Support. De sier at det ikke er noen utvidet garanti på denne modellen. Dette må jeg ta opp med forhandleren, dvs amentio, iht reklamasjonstid på 5 år. Har bestilt nytt batteri, så får vi se om det hjelper. Lenke til kommentar
SirJames Skrevet 5. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2008 Nå er pcen helt ko-ko. Vil bare starte i sikkermodus. Starter jeg pcen på vanlig måte får jeg blåskjerm og teksten: "PAGE FAULT IN NONE PAGED AREA", deretter restarter den. Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
zonko Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 Siden den starter i sikkerhetsmodus kan det være driverproblemer. Gjort noe med de i det siste? Sikkerhetskopier filene dine nå så du vet de er i sikkerhet. Lenke til kommentar
SirJames Skrevet 5. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2008 Nei, det er en stund siden jeg har oppdatert driverne. Skjermkortdrivere finner jeg rett og slett ikke. Har Go 7600 skjermkort. Hva bør jeg oppdatere ellers da? Lenke til kommentar
otis Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 De problemene med DV9000 serien har ingenting med batteriet å gjøre. Men det ser ut til at det var avklart... Når det gjelder problemet med at PC slår seg av under spilling, er nok for høy temperatur på CPU. Om du føler deg skikket til det, så er det å anbefale å demontere PC, legge på ny kjølepasta på CPU og montere sammen igjen. Den originale kjøleløsningen kan bli litt dårlig over tid. Lenke til kommentar
SirJames Skrevet 5. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2008 Har prøvd å demontere pc. Åja, jeg følte meg skikket først, men da jeg hadde skrudd av samtlige skruer og skulle begynne å demontere og "dele" pcen var ikke det så lett som jeg trodde. Her var det mye som satt fast og som jeg ikke klarte å finne ut av. Kom såvidt til CPU-vifta. Stakk inn støvsugeren og fikk ut en del støv. Kjølepastabytte blir nok også et problem sånn sett. Synes hp har en knotete løsning. Utrolig tungvint å komme til CPU. De skulle bare lagd en luke med noen skruer direkte til CPU. Dette har andre laptoper. Er dette noe jeg kan få fikset på reklamasjonstida? (5 år) Lenke til kommentar
otis Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Tja, jeg vil nok tro det. Det er jo ikke akkurat den beste kjøleløsningen på PC, som HP har laget. Når det gjelder demontering av PC, så er ikke dv9000 den letteste akkurat. Men når du har tatt av alle skruene i bunnen av PC, så fortsetter du med LED- switch cover, tastatur, kablene til skjermen, skjermen, skruene til top deksel, skruene til hovedkort og noen små kabler, og vips! PC er demontert! Når du demonterer PC så kan det være greit å sette alle skruene i samme mønster som de var på PC. Også sette dem i forskjellige "ruter" slik at du ikke kan bomme med dem. Lenke til kommentar
majorkira Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 hei har samme pc men når jeg slår den på så hører jeg bare 3 pip og mørk skjerm så regner med at det er hovedkortet hvis jeg da sender den tilbake vil jeg da få tilbake pengene eller ny pc fikk foresten kjøpe carepack utvidelse på 3 til denne Lenke til kommentar
otis Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 (endret) Den feilen som majorkira beskriver er på utvidet garanti på 2 år ifra kjøpsdato. Så det blir nok fikset av Infocare eller noen andre som håndterer slikt. EDIT. Latil at det var 2 år. Endret 22. april 2008 av otis Lenke til kommentar
Brukerkonto inaktiv Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 3 pip og blank skjerm betyr vel at grafikkortet har gått fløyten - på min ble det byttet hovedkort pga dette. Om din modell er listet som en av de med "utvidet garanti" vet jeg ikke, men jeg ville anbefalt å ta kontakt med HP direkte, kan hende det er enklere å ta dette gjennom forhandler. De var ihvertfall hyggelige og pragmatiske ovenfor meg. Det er mange som har opplevd dette problemet etter hva jeg kjenner til. Lenke til kommentar
SirJames Skrevet 28. april 2008 Forfatter Del Skrevet 28. april 2008 Nå er pcen hos Infocare. Dette går på den utvidede garantien på 2 år sier de. Feilen er defekt hovedkort. Dette skal skiftes. Noen som vet hvor mye bedre det nye kortet er, eller om det samme type kort? Ser jo at noen her har hatt problemer med hovekortet etter at det er byttet også. Lenke til kommentar
Brukerkonto inaktiv Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Du må nok regne med at det er et "identisk" hovedkort med samme GPU.... På min var det en annen biosversjon på det nye hovedkortet. Andre saker som kan ryke på denne modellen er power on/off-knappen og høyttalere. Dette har gått fløyten på min også. Mitt råd er at du har backup på alt med denne maskinen, ettersom det er risiko for at samme feil oppstår igjen. InfoCare brukte 2 arbeidsdager før min var klar igjen, men da hadde det nettopp kommet inn ny batch med hovedkort. InfoCare behandlet maskinen min pent.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå