Gå til innhold

Snutebag til 40D m/vertikalgrep og 70-200L

Anbefalte innlegg

Har en Lowepro snutebag av typen TLZ 1, en liten og hendig sak som jeg er veldig godt fornøyd med. Har også større vesker/bager hvor resten av utstyret får plass, men innser at snutebag er det som ofte passer meg best når jeg skal ut på en kort dagstur, eller for den saks skyld hvis jeg bare skal ned på lekeplassen med favorittmotivet mitt.

Men, selv om TLZ 1 passer som hånd i trang hanske med mitt standardobjektiv 24-105L, så får jeg dessverre ikke plass til påmontert vertikalgrep og i hvert fall ikke en 70-200L. Har kikket på de større veskene i Lowepros Topload-serie, men blir litt i tvil om hvilken som egner seg best. De har jo så mange modeller tilgjengelig at det blir vrient å skille nyansene fra hverandre. I tillegg finnes det jo også andre merker ute på markedet…

Minstekravet er altså en snutebag med plass til Canon 40D i konfigurasjon med vertikalgrep og 70-200L f4, men skal jeg først ha en større veske så gjør det ikke noe om den også hadde hatt plass til for eksempel 70-200L f2,8. Fint om den også tåler en regnskur, selv om jeg ikke har tenkt å dykke med den. Pris er totalt irrelevant.

Noen som har erfaringer de vil dele?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har en Lowepro snutebag av typen TLZ 1, en liten og hendig sak som jeg er veldig godt fornøyd med. Har også større vesker/bager hvor resten av utstyret får plass, men innser at snutebag er det som ofte passer meg best når jeg skal ut på en kort dagstur, eller for den saks skyld hvis jeg bare skal ned på lekeplassen med favorittmotivet mitt.

Men, selv om TLZ 1 passer som hånd i trang hanske med mitt standardobjektiv 24-105L, så får jeg dessverre ikke plass til påmontert vertikalgrep og i hvert fall ikke en 70-200L. Har kikket på de større veskene i Lowepros Topload-serie, men blir litt i tvil om hvilken som egner seg best. De har jo så mange modeller tilgjengelig at det blir vrient å skille nyansene fra hverandre. I tillegg finnes det jo også andre merker ute på markedet…

Minstekravet er altså en snutebag med plass til Canon 40D i konfigurasjon med vertikalgrep og 70-200L f4, men skal jeg først ha en større veske så gjør det ikke noe om den også hadde hatt plass til for eksempel 70-200L f2,8. Fint om den også tåler en regnskur, selv om jeg ikke har tenkt å dykke med den. Pris er totalt irrelevant.

Noen som har erfaringer de vil dele?

Jeg har selv en Lowepro Toploader 65 W til mitt 5D kamerahus m/batterigrep og 24-105 påmontert (solblender reversert). Dybden på denne bag'en er 20 cm. Passer som hånd i hanske.

70-200 f/2,8 L IS USM vil IKKE passe. Da må du opp i størrelse til 75 W som er 32 cm. dyp.

Vanntett trekk følger med AW-bag'ene.

mvh

hill42

Lenke til kommentar

Har nå fått min topload zoom aw og den ser veldig bra ut, den har plass for min 30D med 55-250linse med påmontert solblender, det er med regntrekk ,skulderrem + remm for å feste den fremme på magen slik at den holdes støtt mot kroppen, denne remmen går over begge skuldre og møtes i et kryss på ryggen,derfra går det så en rem rundt midjen som festes i begge sider av bagen, denne er regulerbar i alle endene .

Men har du vertikalgrep montert på kamera vil den nok bli for trang dessverre .

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Da er det bare å takke for alle svar så langt. Ligger an til at jeg får konsentrere meg om å skille 70AW og 75AW, og i verste fall får jeg koste på meg et besøk i Møllergata i håp om at de har noen av dem inne.

Dersom pris hadde vært et tema, så koster de jo også omtrent det samme.

Lenke til kommentar
Da er det bare å takke for alle svar så langt. Ligger an til at jeg får konsentrere meg om å skille 70AW og 75AW, og i verste fall får jeg koste på meg et besøk i Møllergata i håp om at de har noen av dem inne.

Dersom pris hadde vært et tema, så koster de jo også omtrent det samme.

Jepp for det er dybden du må se på, altså målet fra kroppen og ut om du skjømmer hva jeg mener zoom aw er her 12,5 og passer da akkurat til 30D menst 70 aw og 75 aw er 15 cm altså 2,5 cm noe som skulle holde for vertikalgrepet vil jeg tro.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Som et svar til andre i samme situasjon, kan det opplyses at det ble en 75AW på meg. Bortsett fra fysiske mål så jeg aldri helt de store forskjellene på 70AW og 75AW ut fra spesifikasjonene, ei heller tok jeg bryet med å finne en butikk med begge slik at man kunne ta eventuelle forskjeller nærmere i øyesyn og ikke minst prøve om den minste hadde vært tilstrekkelig rent størrelsesmessig.

Derimot ble lagerbeholdning og leveringstid det avgjørende, for jeg trengte jo bagen til påske. Pris var som tidligere nevnt tilnærmet identisk, så det ble også hipp som happ.

Når man er vant til TLZ 1, så skal det sies at førsteinntrykket av 75AW er at den er veldig stor – enda større enn jeg hadde sett for meg – men så var det jo også stor størrelse jeg var på jakt etter. Det er greit med plass til både 70-200 f4 m/1,4 extender i lengden og vertikalgrep i dybden. Det er også noen små lommer på utsiden, hvor jeg har fått plass til en ixus samt en ekstern disk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...