Ewik Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 Tittelen sier vel det meste. Jeg bytta min gamle Q-tec ett eller anna 400W PSU mot en ny Corsair VX 550W. Når jeg nå skrur på PC-en så starter den, og så går den i ca 10 sekunder før den slår seg av igjen ... Har lagt merke til at Corsair PSU'en sin strømledning til hovedkortet er 4 pin's større enn den til den gamle PSU'en og at den ikke har en av de firkantede 4 pins kontaktene som også (jeg gjetter) har noe med strøm til hovedkortet å gjøre. Hadde vært ekstremt deilig om noen kunne hjelpe meg!! Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 Nye PSU har 24-pins plugg. Du har antagelig 20-pins kontakt. Det er ikke noe problem, de ekstra 4 trenges ikke å brukes. Det er også vanlig at pluggen til CPU nå er 8-pins, mens de gamle var 4-pins. Regner med at den 8-pins pluggen kan deles i to, og da har du den 4-pins du trenger. PC vil ikke fungere uten at denne er plugget inn. Lenke til kommentar
Ewik Skrevet 1. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2008 Nye PSU har 24-pins plugg. Du har antagelig 20-pins kontakt. Det er ikke noe problem, de ekstra 4 trenges ikke å brukes.Det er også vanlig at pluggen til CPU nå er 8-pins, mens de gamle var 4-pins. Regner med at den 8-pins pluggen kan deles i to, og da har du den 4-pins du trenger. PC vil ikke fungere uten at denne er plugget inn. Tror jeg har 24 pins kontakt for alle pinsene går neddi... men AAAH halleluja!!!! Som du sa så var det en 8-pins plug som kunne deles i 2, DIGG!! haha, er så fordømt glad nå!! Hårek, skylder deg en STOR takk! PS: ser også ut som om man kan ta av de 4 ekstra pinsene på den 24-pins pluggen ( slik at den blir 20-pin), men har jo noe å plugge alle 24 ned i så. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå