Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Har byttet strømforsyning og maskinen vil ikke boote.

Anbefalte innlegg

Tittelen sier vel det meste. Jeg bytta min gamle Q-tec ett eller anna 400W PSU mot en ny Corsair VX 550W. Når jeg nå skrur på PC-en så starter den, og så går den i ca 10 sekunder før den slår seg av igjen :dontgetit: ... Har lagt merke til at Corsair PSU'en sin strømledning til hovedkortet er 4 pin's større enn den til den gamle PSU'en og at den ikke har en av de firkantede 4 pins kontaktene som også (jeg gjetter) har noe med strøm til hovedkortet å gjøre.

Hadde vært ekstremt deilig om noen kunne hjelpe meg!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nye PSU har 24-pins plugg. Du har antagelig 20-pins kontakt. Det er ikke noe problem, de ekstra 4 trenges ikke å brukes.

Det er også vanlig at pluggen til CPU nå er 8-pins, mens de gamle var 4-pins. Regner med at den 8-pins pluggen kan deles i to, og da har du den 4-pins du trenger. PC vil ikke fungere uten at denne er plugget inn.

Lenke til kommentar
Nye PSU har 24-pins plugg. Du har antagelig 20-pins kontakt. Det er ikke noe problem, de ekstra 4 trenges ikke å brukes.

Det er også vanlig at pluggen til CPU nå er 8-pins, mens de gamle var 4-pins. Regner med at den 8-pins pluggen kan deles i to, og da har du den 4-pins du trenger. PC vil ikke fungere uten at denne er plugget inn.

Tror jeg har 24 pins kontakt for alle pinsene går neddi... men AAAH halleluja!!!! :new_woot:

Som du sa så var det en 8-pins plug som kunne deles i 2, DIGG!! haha, er så fordømt glad nå!!

Hårek, skylder deg en STOR takk! :thumbup:

PS: ser også ut som om man kan ta av de 4 ekstra pinsene på den 24-pins pluggen ( slik at den blir 20-pin), men har jo noe å plugge alle 24 ned i så. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...