Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen er på randen av et sammenbrudd

Anbefalte innlegg

Nå prøvde jeg å boote maskinen i safemode uten nettverk. Da Virket det som maskinen jobbet bedre. Temperaturen lå fortsatt på 90grader, men vifta gikk for full guffe.. Det gjør den ikke i vanlig modus. Så noe skjer jo her..

Kjente forresten på kjøleribba og den var fortsatt veldig varm, men jeg kunne jo ta på den så 90grader kan den jo ikke holde!

Jeg tror på at du må avinstallere Notebook Hardware kontroll.

Kontrollere at forandringer som du eventuelt har utført, tilbakestilles før du avinstallerer.

Fjerne eventuelt batteri, la den gå på vanlig strømtilkopling, og teste deretter at du kan bruke tastatur for å entre i Biosinstillinger.

Uansett hva det er på disken, og hva det kjøres, så er en forutsetning at basis kontroll av pc-en er mulig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg tror på at du må avinstallere Notebook Hardware kontroll.

Kontrollere at forandringer som du eventuelt har utført, tilbakestilles før du avinstallerer.

Fjerne eventuelt batteri, la den gå på vanlig strømtilkopling, og teste deretter at du kan bruke tastatur for å entre i Biosinstillinger.

Uansett hva det er på disken, og hva det kjøres, så er en forutsetning at basis kontroll av pc-en er mulig.

Jeg kan godt avinstallere NHC, men jeg har ikke gjort noen endringer i programmet. Hvordan innvirkning kan da programmet ha på mine problemer?

Jeg skal prøve litt med å bare kjøre på strømstyring. Men tilbake til det jeg nevnte med at vifta gikk for fullt hele tiden mens jeg kjørte i safemode. Hva kan være grunnen til det ? Nå er det jo ihvertfall konstatert at vifta fungerer. Kan det da være noen innstillinger som er feil for vanlig modus ?

Når det gjelder CPU bruk så står den ikke på 100% idle, men så fort jeg åpner et program som f.eks firefox så skyter den i været og maskinen jobber veldig tregt.

EDIT: Ser ut som jeg kan glemme å komme inn i BIOS. Tastaturet vil ikke lystre før jeg kommer inn windows. Prøvde også å kjøre en system gjenoppretting fra før problemene begynte. Tok for sikkerhets skyld fra 1.februar. Men dette hadde ingen innvirkning. Så det må være noe hardware relatert.

Endret av Gulliksen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...