Gå til innhold

hvor krafig vannkjøling..

Anbefalte innlegg

Der kom du nok nettop inn på grunnen til at Dell-maskiner ikke er direkte likt av hw-entusiaster. (fordi de bruker sine egne oppsett og er "umulige" å oppgradere på visse punkter)

Så det går nok heller dårlig på en Dell maskin ja.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Der kom du nok nettop inn på grunnen til at Dell-maskiner ikke er direkte likt av hw-entusiaster. (fordi de bruker sine egne oppsett og er "umulige" å oppgradere på visse punkter)

Så det går nok heller dårlig på en Dell maskin ja.

Jeg ville ikke, men når jobben hadde hjemmepc avtale med Dell, så var det ikke så mye jeg fikk gjort med saken :(

Marvin

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

@GoldMarvin:

Du "kupper" tråden her og det er ikke pent (selv om det i dette tilfellet ikke er så viktig).

Å bytte kabinett til en Dell maskin er utrolig usmart og har i tillegg ingenting i denne kategorien å gjøre.

Heller en kategori som:

"Min største tabbe"...

"Mitt dummeste trekk"...

elns..

:D

Derimot kunne det vært en kuriositet å modde ett Dell kabinett til å inneholde "fet" innmat basert på standard komponenter.

Hvor bl.a. "modding" av ting som ledninger til "sære" JMP1/2 kontakter (Psw, reset, HD/PWR-LED..) hører med.

Lenke til kommentar
@GoldMarvin:

Du "kupper" tråden her og det er ikke pent (selv om det i dette tilfellet ikke er så viktig).

Å bytte kabinett til en Dell maskin er utrolig usmart og har i tillegg ingenting i denne kategorien å gjøre.

Heller en kategori som:

"Min største tabbe"...

"Mitt dummeste trekk"...

elns..

:D

Derimot kunne det vært en kuriositet å modde ett Dell kabinett til å inneholde "fet" innmat basert på standard komponenter.

Hvor bl.a. "modding" av ting som ledninger til "sære" JMP1/2 kontakter (Psw, reset, HD/PWR-LED..) hører med.

Beklager, det var ikke meningen å kuppe tråden. Jeg lurte jo egentlig bare på om jeg også kunne bruke den samme viften. Det var bare veldig enkelt å spørre om litt ekstra ting her når jeg først var i gang, i stedet for å lage en egen tråd om det.

Lat som om jeg ikke var her :)

Forresten så ble det veldig bra med nytt kabinett på den Dell maskinen, når jeg bare fant ut av de sære tingene med hovedkortet, så nå virker det bortsett fra at den bråker litt. (selv om den bråker mye mindre nå, enn det den gjorde med Dell kabinettet)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Nei, jeg mente at han burde lese seg opp på temaet.

Jeg er også ivrig på å lese meg opp på temaet. Kan noen anbefale en vannkjøling for dummies eller noe slikt?

Jeg har lurt litt på det for å få en så kraftig og stillegående pc til stuebruk, men jeg vet ikke om det blir bedre (kaldere og stillere) enn luftkjøling. Jeg ser kanskje for meg at man kan ha et mindre kabinett med ekstern vannkjøling, men det er mulig jeg tar grundig feil? Bra luftkjølere blir fort veldig store noe som krever store kabinetter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...