Bjotte Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 (endret) Hei, for det første så vet jeg at det er en lignende tråd her allerede men siden jeg føler at den har gått lit off-topic og at jeg har litt spørsmål har jeg laget en ny. Da kommer jeg til saken jeg bor i Løten (Ved Hamar for de som ikke vet hvor Løten er). Jeg synets da at case moding er kult og jeg tenker da i retning av et verksted. Jeg vet kanskje om en mulig sponsor men jeg trenger da også å høre om det er noen i Løten og der omkring som er interessert. Jeg kan hør f. eks. på skole men det jeg lurer på er hva av utstyr man trenger for å ha et fungerende verksted og om det er non som er interessert i å sponse med eventuelt dremel o.l. å jeg lurer på om det er lurt f. eks. å ha foreksempel neon, vifter, hdd o.l. liggendes for at folk kan kjøpe om de mangler eller trenger nytt. Hvis dette blir noe av vil det mest sannsynligvis bli noe lignende en fritidsklubb der man foreksempel er medlem for en fast pris f. eks. per år eller et vist ant. mnd. Jeg kommer nok også kanskje til tenke som så på å begynne å bygge høytalere og lignende i framtida men foreløpig er det nok bare tanker om et case mod verksted. håper på svar av noen venlige mennesker - Bjotte Endret 2. mars 2008 av Bjotte Lenke til kommentar
Dexzy_0 Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 Tror ikke compaq'n min bruker atx så hvis jeg får bekreftet det så kan du modde kabinettet mitt, hvor mye er du interissert i å ta for det da? Lenke til kommentar
Bjotte Skrevet 3. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2008 (endret) Tror ikke compaq'n min bruker atx så hvis jeg får bekreftet det så kan du modde kabinettet mitt, hvor mye er du interissert i å ta for det da? det er ikke egentlig noe jeg kommer til å skulle tje på det men mer en hobby som jeg og gutta skal ha et sted å holde på det er ikk ment som at vi skal ta inn kabinetter å modde dem men kansje etter hvert om vi finner ut at det kan bli penger ut av det. det er mest for å ha det morro. denne tråden er først og fremst men for at jeg kan få litt tips om hva jeg trenger på et eventuelt verksted. Endret 3. mars 2008 av Bjotte Lenke til kommentar
Bjotte Skrevet 5. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2008 det hadde vært fint om noen kunne komme med komentarer Lenke til kommentar
Daily-Drifter Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 denne tråden er først og fremst men for at jeg kan få litt tips om hva jeg trenger på et eventuelt verksted. på et verksted regner jeg med at man trenger verktøy Lenke til kommentar
Bjotte Skrevet 6. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2008 denne tråden er først og fremst men for at jeg kan få litt tips om hva jeg trenger på et eventuelt verksted. på et verksted regner jeg med at man trenger verktøy ja ja greit det men jeg lurte på hva av verktøy jeg drenger som Dremel, Drill, o.l. Det hadde egentlig vært fint med et svar om hva som man ihvertfal kommer til å trenge. så plizz ingen flere tullete komentater. Lenke til kommentar
Daily-Drifter Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 (endret) et tullete spørsmål får som regel et tullete svar. hva slags verktøy man trenger kommer vel helt an på hvilke muligheter man skal ha. du må nok komme med et budsjett før man kan svare på dette. Endret 6. mars 2008 av Daily-Drifter Lenke til kommentar
Bjotte Skrevet 7. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2008 (endret) siden ingen kan gi mg et nyttig svat påå det jeg har spurt om så ken jeg si at jeg har mekka en liste utifra det som blir vist til her på forum av det men trenger og av det jeg mener man trenger. er dt noen tilskudd kan man komme med det men useriøse komentarer kan der glemme jeg sier n ting til jeg kommer til å bruk tid til å skaffe utstyr jeg kommer ikke til å skulle kjøpe at med en gang. så her er lista: - kabelstrømper - pinn ut tager - vifter - hdd - grafikk kort - hk - psu - CD/DVD drive - Pleksiglass - UV penn/tusj - Neon lys(rør, kabler, tape, vifte, med mer) - Kjøleribber grafikk kort - Lakk - Div verktøy (for skruing i PC deler og andre ting man trenger spesial verktøy til) - thumbscrews PS: alle ting som CD DvD og sonne ting ikke legg dere opp i at det står på lista det er liksom kipt foreks empel å måtte vent 4 - 20 dager på ny HW om noe skulle ryke jeg har oplevd det. så derfor er det fint med sånne ting på et verksted i nærmiljøet. Endret 7. mars 2008 av Bjotte Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Burde dere ikke skille mellom verktøy og forbruksvarer? Greit at alle er med å betaler for verktøyet, men uv-strømpene burde man kanskje kjøpe selv? Evt felleskjøp kan organiseres. Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Kjøp inn felles verktøy som er nødvendig fra biltema eller lignened også kjøper medlene egne materialer og forbruksvarer. Lenke til kommentar
Bjotte Skrevet 12. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2008 Kjøp inn felles verktøy som er nødvendig fra biltema eller lignened også kjøper medlene egne materialer og forbruksvarer. har de pinn utager på biltema? Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Hva er "pinn utager", for å fjerne popnagler? Drill er i såfall mye brukt. Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 (endret) Jeg ville nok kostet på meg en loddebolt også... Hvis du/dere kan lodde da. Og popnagler og pop-verktøy. Kjøp også litt ledninger, kontakter og slikt. Brytere og knapper. Kanskje lage eget panel med brytere. Dette er jo også en fin måte å se om du får til noe fint uten å ødelegge andres kabinett Da trenger du i såfall alu-plater og plexi. Hva med å bygge vannkjøling, da trengs også slanger, nippler, kanskje rør og bends +++. sorry Endret 12. mars 2008 av jale Lenke til kommentar
Bjotte Skrevet 12. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2008 Hva er "pinn utager", for å fjerne popnagler? Drill er i såfall mye brukt. pinn utager er det du bruker for å løsne ledningene fra PSU til HDD og CD DvD Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Hva er "pinn utager", for å fjerne popnagler? Drill er i såfall mye brukt. pinn utager er det du bruker for å løsne ledningene fra PSU til HDD og CD DvD Nei de har det ikke på biltema. Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Trenger vel ikke eget utstyr for det? Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Uansett om han trenger eller ikke trenger det, så er det vel ikke det som skal diskuteres her, spesifikt? Et slikt verktøy koster uansett bare 69kr: http://www.microplex.no/product.aspx?pid=P...3&mcat=c231 Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Riktig, det er lenge igjen til dere skal ta standpunkt til hvilket verktøy som trengs. Hvor dette skal være og hvor mange som kommer til å bruke det er viktigiere. Se om noen møter opp før man i det hele tatt gjør noen investeringer. Lenke til kommentar
Bjotte Skrevet 13. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2008 Riktig, det er lenge igjen til dere skal ta standpunkt til hvilket verktøy som trengs. Hvor dette skal være og hvor mange som kommer til å bruke det er viktigiere. Se om noen møter opp før man i det hele tatt gjør noen investeringer. ja ja jeg vet at dt er ikke noe vits å lage et verksted der ingen er og sont så før jeg gjør noe som helst vil jeg høre med folk i nær området men dett er somsagt tideligere ment som en fritids klubb/hobby verksted så det er egentlig ikke et sted der man an komme med pcen og få den stayla opp å betale for det. det er ikke et bliverksted for PC-er Lenke til kommentar
Daily-Drifter Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 hvor gammel er du egentlig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå