Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Turtallsperre Ford Sierra 2.0i. Hva slags, hvordan fjerne ?


Anbefalte innlegg

Jeg har et problem med at jeg har en turtallsperre på 4500RPM på bilen min.

Det er en 1991 modell Ford Sierra Xr 4x4 med 2.0i motor (skjelden kombinasjon).

 

Motoren er den samme som sitter i 2.0i.

 

Hovrdan turtallsperre er det?, Bensintilførsel som blir stoppa, eller tenning som er problemet. Hvis det er bensin som stoppes hvordan kan jeg da få den til å "fortsette" å gi bensin videre. Motoren har jo absolut ikke godt av å bli kvelt av bensinmangel.

Er det mulig at det bare kan være nødvendig å bytte fordeleren?. Er noen som har det, og da er det lett å fikse. (kan jo prøve gamle fordeleren)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bensinkutt som styres av motorstyringen. Du har et annet problem, da turtallssperren starter i området rundt 6200rpm.

 

Jeg tipper det er turtelleren din som ikke viser riktig, det er et vanlig problem på gamle forder. Hva slags fart har du i f.eks 2.gir når du når sperra?

Lenke til kommentar

Litt usikker, men det du sier kan virke riktig at den viser feil. Kan prøve å koble til en annen turteller og se om den viser noe annet. Den gjør 80 på 2. gir tror jeg.

 

Turtallet virker ganske så høyt når den når spærra. Var inne på tanken med at den viste feil, men tenkte det at det virka ulogisk da den er kobla direkte til coil kontakten (bør være) for å vise riktig. Eller er det noe i turtelleren (dashbordet) som gjør at det blir problem? Kan det være mulig å få turtelleren til å vise riktig.

Lenke til kommentar

Nei det er ikke jallaturteller, Det er original sierra turteller, Og de skal være kobla "direkte" for å vise riktig. Tenkte kanskje ford hadde kobla det via noe "dritt". Og har nå finni ut at det er et filter ved coilen som kan være årsaken også. Skal prøve å koble ut det, og sjekke loddinger i instrumentet som også er kjente problemer med sierra dash. Og som linken din viser, kan også kontakter på torpedoveggene være problemet. Men siden det er konstant feil tenker jeg det heller er filter eller loddinger som gir spenningsfeil i instrumentet. Da har jeg ihvertfall noe å gå etter. Får se på problemet til uka om jeg gidder. Gir tilbakemelding om hva som forårsaket problemet på min bil.

Lenke til kommentar

Problemet er garantert inne i selve instrumenthuset, i den biten som tilhører turtelleren.

 

Vært slik på aaaaalle fordene jeg har holdt på med. Alt fra escort til scorpio cosworth. Det er IKKE spesielt for 4x4 bilene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...