Gå til innhold

Hvordan ploppe opp alternativ til nettsiden min i en Søkemotor?


Anbefalte innlegg

Når jeg søker på nettsiden min med google, (heine.tk) så kommer det ikke noe opp. (bortsett fra noe annent som ikke har noe med sia mi å gjøre) Så hvordan får jeg gjort så det kommer opp alternativer til siden min? F.eks. et bilde jeg har lagt inn og andre ting. Jeg har hørt noe om søkemotor osv. men har egentlig ikke forstått det helt. Er ganske noob på dette XD. Jeg Produserer hjemmesiden min med Microsoft Expression Web, og laster den opp med SmartFTPclient. Hva kan jeg gjøre?

(Hadde likt en god og detaljert beskrivelse :thumbup: )

 

(Si i fra om tittelen er upassende, fant ikke på noe bedre)

Endret av Heine M
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan ta flere måneder.

 

Men ting som hjelper med å få google til å finne siden din er:

1) Ryddig og skikkelig html kode med bruk av <h#> og <p> etc, ikke den suppa du har nå, ta deg tid til å lære deg hvordan en side er og burde være oppbygd

2) Oppdater siden din ofte med _skikkelig innhold_, en god blog som blir oppdatert en gang i uka hjelper på (jo mere og bedre innhold du har, jo høyere opp på rankingen kommer du)

3) Få andre personer's sider (som allerede google har og indekserer) til å linke deg

4) Lag et sitemap.

5) Få et eget domene, ikke slik gratistull som .tk

6) Meta tags & robots.txt hjelper også på

7) Legg til siden din slik som Ståle sier.

 

(Om du f.eks. googler arthoz, får man masse resultater om meg (og 1-2 andre folk + diverse hungarske sider), men ingen er til min side, haxx.no siden jeg har null innhold på den, den var 3. ranka når jeg faktisk hadde innhold der)

Endret av arthoz
Lenke til kommentar

Et lite tips: Les i FAQ-en før du poster. ;)

 

Hvordan få Google (og andre) til å indeksere siden min.

 

Google og andre søkemotorer har et skjema for innsending av URL-er. For at dette skal funke må det finnes en eller flere linker fra sider Google allerede har i indeksen sin til ditt websted. Hvis ikke tenker Google antagelig at hvis så få folk finner denne siden, er den neppe til noen stor nytte for brukerne sine.

 

Men hvis Google finner en link til webstedet ditt vil den uansett begynne å indeksere siden din. Det enkleste du derfor kan gjøre er sørge for at noen som befinner seg på Goolge linker til siden din. (Tips: Du kan f.eks. legge til en linke til siden i signaturen på forumet.)

 

Husk at det kan ta opptil 3-5 uker for Google begynner å indeksere siden din.

Endret av JonT
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...