Gå til innhold

Kjøp av gaming-laptop, ca. 14.000 - 15.000 kr.

Anbefalte innlegg

Jeg har planlagt en stund nå å kjøpe en ny laptop som kan takle gaming ganske greit. Har tenkt meg til England for å studere og vil gjærne ha med noe bærbart som duger til både underholdning og arbeid. Jeg er litt sær på touchpaden / musknappene, så det er noen merker jeg holder meg unna, f.eks. HP. I det siste har jeg bemerket meg to laptoper som ser ganske bra ut, men jeg vil ha litt feedback på hvor gode de egentlige er, med evt. forslag til andre produkter.

Laptopen burde duge mer enn bra nok til WoW, og muligens kommende spill som ikke er så altfor digre (f.eks. Crysis).

Toshiba X200 17"WSXGA+, Go8600GT,Core 2 Duo T7500,2 GB,320GB,HD DVD,WLAN/BT,VHP

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=341925

Jeg har generelt sett god erfaring med "feelingen" til Toshiba laptoper. Det som holder meg tilbake ang. denne maskinen er det faktum at den kjører T7500 når T9300 er på markedet. Den har også support for HD-DVD som jeg tipper kjører prisen opp litt. Ellers ser den fin ut.

Asus 17" WXGA+ GL T9300 GF8700M-512MB 4096MB 300GB 1GB-Turbo DVD-LS

http://psdata.no/ps.asp?it=137269&mlevel=200203

Dette er den andre laptopen jeg har blikket festet på. Den kjører T9300 isteden for T7500, og går for 1000,- billigere enn Toshiba laptopen. Jeg har ingen erfaring med hvordan Asus laptoper generelt føles med touchpad og knapper, men håper jeg kan få litt feedback på det emnet og.

Disse to laptopene burde gi et bra bilde over hva jeg egentlig er på jakt etter. Personlig synes jeg følgende specs burde være til stede:

- Dual Core 2.2GHz+

- 512MB videominne

- 2-4 GB RAM

Hvis det er andre tips ang. gaming-laptoper som jeg kan plukke opp, er jeg mer enn takknemlig for dem. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...