toth Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Å prøve seg på noen som har kjæreste har jeg nulltoleranse for. Spesielt hvis de er fullt og helt klar over at den de prøver seg på allerede har et forhold. Greit nok, det er ikke lett å styre unna de man har fått sansen for, men man bør lære seg å tidlig styre unna dersom man finner ut at vedkommende er opptatt. Det er riktig som noen sa her at man burde ikke ødelegge for et forhold, for det er det man gjør. Opplevde nettopp at en dude prøvde seg på dama mi. Jeg går på skole i Grimstad og og hun bor hjemme i Rogaland, så det hele ble skikkelig vanskelig. Jeg fikk bare vite det hun sa til meg, og jeg hadde fullstendig panikk og angst mens jeg trasket rundt og tenkte på det. Det var så langt unna, og jeg kunne ikke gjøre noe annet en å snakke på telefon med dama. Jeg sov dårlig om nettene og var mye sint. Han som prøvde seg visste veldig godt at dama mi var opptatt, men kunne likevel ikke dy seg. Han prøvde hele tiden og overtale henne til å gjøre det slutt med meg, og snakket dårlig om meg og skolen jeg gikk på. Ikke bare det, men han utnyttet hennes samvittighet som ikke tåler å såre noen, så hun ble ham med å gikk tur av og til. Jeg holdt på å klikke, og det gjorde skikkelig vondt, selv om dama fortalte meg alt som skjedde. Det gikk noen uker. Dama mi hadde blitt godt overtalt, og jeg merket at hun sto og vippet mellom meg og han. Jeg bestemte meg for å gjøre noe, så jeg kjørte hjem og hadde en lang prat med dama, og sa i fra til han duden som prøvte seg at han måtte slutte. Jeg var veldig snill i førsten, og forklarte han bare at han ødela for oss to, og at han burde slutte å plage henne. ' Men han sluttet ikke med det første, og jeg kjente det klødde i hendene. Jeg var kjempesint, og frustrert, og sa til slutt i fra om at hvis han ikke sluttet så ble det bråk. Han sluttet, og ting begynte sakte men sikkert å bli normalt igjen. Derfor har jeg nulltoleranse for å prøve seg på noen som er opptatt, fordi jeg har merket det selv hvor mye det sliter på kroppen dersom man blir utsatt for at noen prøver seg på dama. Følgelig finnes det flere situasjoner, og annerledes forhold enn det jeg og dama har, og andre tenker nok ikke så mye på det. Jeg synes folk burde prøve seg på single folk, og dersom man liker noen som er i et forhold så burde man jammen vente til de eventuelt blir ledige, eller komme over det og slutte å mate følelsene for den personen. Nå skal jeg absolutt ikke analysere ditt forhold, men hadde det vært meg hadde jeg blitt skeptisk til damas hengivenhet og trofasthetsevne i det hele tatt, om hun lot seg "overtale" til å tvile på deg i det hele tatt. Det hadde vært dårlig tegn i mine øyne, hvertfall. La seg "overtale" bort fra følelser? Om han disset deg, sier "han er er ikke bra nok for deg", bør hun rett og slett fly i flint og forklare ham at du er mer enn god nok og blabla, be ham holde kjeft og ikke tråkke på noen hun er glad i! Og dermed igjen, burde hun være forbannet på denne karen, ikke bestevenn med, som tråkker på typen hennes. Du ser poenget. Ansvaret er 99% hennes, og det burde ikke vært nødvendig for deg å blande deg inn i det hele tatt, om forholdet hadde vært velfungerende. Igjen, dette var sett med mine øyne, og det er ikke meningen å kritisere deg eller ditt forhold på noen måte. Lenke til kommentar
Chosen_One Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 (endret) Herregud... Hør på dere selv. I mine øyne er det en ting som skjer her: La oss si DU er sammen en dame som er "utro". Det vil enkelt og greit si at han hun pulte hadde mer verdi i hennes øyne, og hun fulgte instinktene og følelsene sine. Du tapte, han vant. Bu-fucking-hu. La oss for all del BANKE opp typen som pulte dama di fordi han skjønte hvordan han skulle få hun til sengs, og du ikke hadde høy nok verdi til at hun forholdt seg trofast. Sosial konkurranse vil aldri stoppe å eksistere. Mennesket er designet slik. Det er mye bedre å bare akseptere at jeg puler dama di Slike utsagn jeg leser i denne tråden vitner om mye betaholdning blandt menn generelt, noe som i grunn er lite overraskende. Endret 4. mars 2008 av PUA Lenke til kommentar
Keylar Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Men blir det noe mer riktiv av den grunn PUA?. Å bruke "bare fordi jeg kan" blir vel litt drøyt. Lenke til kommentar
Archangel Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Man bør da for all del ta hensyn til de som er i forhold, å legge seg etter dem som er det er jo ikke særlig hensynsfullt for den parten som ikke er til stede. Det kan jo ødelegge veldig mye i lang tid for mange. At den som er i forholdet og er utro har ansvar er jo en selvfølge, men den annen part er jo delaktig og kan fint velge å holde seg borte som jeg mener man bør gjøre av respekt for de som er i forhold. Man fraskriver seg ansvaret med å skyve skylden over på den ene parten etter min mening, det er jo bare en måte å rettferdigjøre sin egen handling på, er ikke særlig empatisk i mine øyne. Er lov å tenke lenger enn lengden på pi*ken. Lenke til kommentar
kanonkent Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 (endret) PUA : Så du går gjerne ut for å få deg noe med ei jente som har type, bare fordi det er en konkurranse for deg ? Hva med å bare holde seg unna ? Ja greit, dama er kanskje ikke mye å spare på om hun faktisk blir med deg, men alikevel. Skal du gå rundt og mene at du kan feie over alt og alle bare fordi du kan ? Det går an å vise _litt_ respekt for andres forhold, og bare ligge unna! Endret 4. mars 2008 av kanonkent Lenke til kommentar
toth Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Ja greit, dama er kanskje ikke mye å spare på om hun faktisk blir med deg, Der har du kjernen for MIN holdning til dette. Det vil selvsagt svi i begynnelsen om dama er utro. Men istedet for å tenke at nå må halve norge bankes opp, for det gjør alt bra igjen, tenker jeg heller: Jeg er glad jeg fant ut av at hun er en troløs flyfille nå, og ikke om 10 år når vi kanskje er gift og har unger. Ta det som en erfaring, og vær glad for at du "dodged a bullet" med å oppdage det så tidlig, og slippe å sløse mer tid på henne. Man kan nesten føle snev av takknemmelighet overfor fyren som ble med henne hjem, som hjalp deg til å innse at hun ikke er noe å samle på. Lenke til kommentar
kanonkent Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Jeg er helt med på tankegangen din toth hehe Men jeg hadde fremdeles vært fly forbanna på fyren! Lenke til kommentar
Chosen_One Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 (endret) Men blir det noe mer riktiv av den grunn PUA?. Å bruke "bare fordi jeg kan" blir vel litt drøyt. Da misforstod du. Jeg sier ikke "bare fordi jeg kan". Jeg sier "bare fordi slikt skjer". Istedenfor å gå rundt å leke Chuck Norris og tro du skal banke hele verden (som jeg tror svært få her i det hele tatt har baller til å fullføre), så burde man heller ta et tak i seg selv, og bli den personen jenter aldri kunne drømme om å være utro mot. Endret 4. mars 2008 av PUA Lenke til kommentar
theoriginalAidskake Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Håhå. Jeg elsker dette. Og er stort sett enig. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Det er bare de feige som bruke vold, det fikk jeg alltid høre Lenke til kommentar
Chosen_One Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 PUA : Så du går gjerne ut for å få deg noe med ei jente som har type, Jeg holder ikke tilbake på grunn av en slik bagatell nei. Slik jeg tenker: "Hun er ung. Kanskje et par og tjue. Hun er fin, så hun vil alltid ha en eller annen form for type. Fuck it. Game on". Du ville blitt sjokkert over hvor mange som er "utro", og hvilke type damer. Jeg snakker ikke bare om de typiske bytrynene, men den søte, snille lille girl next dooren som har spart seg heeeeele livet til hun fikk seg kjærste. Alle damer er potensielle utro partnere. Det er bare at hun må finne riktig fyr først. Etter å ha vært igjennom så mye erfaring på akkurat det emnet der, bryr det meg midt i ryggen om hun har type. Og i de fleste tilfellene vil hun ikke innrømme det før etter sex. Bedømmer jeg dem for det? Nei. Hvorfor skulle jeg det? Damer elsker pikk, og det ser ut som de fleste menn har problemer med å innse det. Lenke til kommentar
kanonkent Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Det er bare de feige som bruke vold, det fikk jeg alltid høre Så uansett situasjon her i livet, så ville du aldri brukt vold ? Jeg personlig har aldri brukt vold, men jeg _vet_ at det vil skje, dersom jeg blir sint nok. Lenke til kommentar
theoriginalAidskake Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Det er bare de feige som bruke vold, det fikk jeg alltid høre Såklart er det det. Kommer null ut av å banke opp noen når utroskap forekommer. Spesielt ikke vedkommende kjæresten var utro med. Idioti spør du meg. Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Såklart er det det. Kommer null ut av å banke opp noen når utroskap forekommer. Spesielt ikke vedkommende kjæresten var utro med. Idioti spør du meg. Helt enig! Er man utro, er det noe som skurrer i forholdet. Det er den som er utro som har gjort noe galt, ikke den andre. Lenke til kommentar
Chosen_One Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Såklart er det det. Kommer null ut av å banke opp noen når utroskap forekommer. Spesielt ikke vedkommende kjæresten var utro med. Idioti spør du meg. Helt enig! Er man utro, er det noe som skurrer i forholdet. Det er den som er utro som har gjort noe galt, ikke den andre. Har du noen gang tenkt tanken på HVORFOR hun var utro? Det er ikke det at hun nødvendigvis gjør noe galt, men at den andre parten er så dårlig på forskjellige områder at hun må søke andre menn for tilfredsstillelse. Kan du virkelig klandre hun da? Lenke til kommentar
kanonkent Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Det går da an å snakke om ting! Hvis dama ikke føler at hun blir godt nok tilfredsstilt, må det da gå an å fortelle typen hva han gjør feil, hva han kan gjøre bedre! (Nå tenker jeg bare på den seksuelle delen her ) Hvis hun da går videre for å få seg noe et annet sted, ja da er hun en tøs av dimensjoner. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 (endret) Det er bare de feige som bruke vold, det fikk jeg alltid høre Så uansett situasjon her i livet, så ville du aldri brukt vold ? Jeg personlig har aldri brukt vold, men jeg _vet_ at det vil skje, dersom jeg blir sint nok. Var ment litt ironisk, og jeg har dessverre brukt mye vold. Men det snakker vi ikke om! Endret 4. mars 2008 av roberteh Lenke til kommentar
General_Skurf Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Trodde nå alle likte å sjekke opp/prøve seg på jenter som har type, da er det jo ekstra spenningen Så lenge du vet hun har type så bør du ikke gjøre det, liker du henne veldig godt selfølgelig -> kjør på- Lenke til kommentar
Chosen_One Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Det går da an å snakke om ting! Hvis dama ikke føler at hun blir godt nok tilfredsstilt, må det da gå an å fortelle typen hva han gjør feil, hva han kan gjøre bedre! (Nå tenker jeg bare på den seksuelle delen her ) Hvis hun da går videre for å få seg noe et annet sted, ja da er hun en tøs av dimensjoner. For å si det slik. Damer kommuniserer ofte på nivåer vi menn aldri vil skjønne. Når de først tar opp slike ting, ender det ofte i to utfall: 1. Typen blir needy og dama må slå opp/utro med han fordi han ikke er mann nok 2. Typen blir sinna og dama må slå opp/utro med han fordi han ikke er mann nok. Når skal folk starte å forstå at damer tar valg basert på følelser, og ikke logikk? Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Helt enig! Er man utro, er det noe som skurrer i forholdet. Det er den som er utro som har gjort noe galt, ikke den andre. Har du noen gang tenkt tanken på HVORFOR hun var utro? Det er ikke det at hun nødvendigvis gjør noe galt, men at den andre parten er så dårlig på forskjellige områder at hun må søke andre menn for tilfredsstillelse. Kan du virkelig klandre hun da? Som jeg skrev, da er det noe som skurrer i forholdet! Må man søke andre menn for tilfredstillelse har jeg vanskelig å se at partneren er den rette. Og jo, jeg vil påstå det er galt å være utro. Uansett! Hadde jeg vært utro, selv om jeg var på vei ut av forholdet, hadde jeg allikevel følt at jeg hadde gjort noe galt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå