nosync Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 Har nettopp kjøpt meg en Remote Switch for min Canon. Jeg liker bilder der de har lang lukker tid, sånne bilder du se av sjø og vannet ser ut som røyk mot steiene osv osv. Har veldig lyst å lære meg dette. Jeg ble fortalt at de pleier å bruke disse Remote Switchene med lås funksjon, sånn at den kan bare sette den i lås så lenge jeg måtte ønkse. Det jeg trenger hjelp til er hvordan å sette opp kameratet for å bruke denne switchen i forbindelse med lang lukkertid. Når jeg setter den i lås (lock) funksjon biper apperaten som gal, og holder ikke lukkeren oppe i det hele tatt. Har forsøkt alle forskjellige funksjonene fra auto til Manual men den piper like mye på alle og tar bare et rask bilde. Sorry hvis jeg har bruke feil beskrivelser, er temmelig ny. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 Du må velge manuell og sette lukertiden til Bulb. Alternativt så kan det kan være at kameraet ikke klarer å fokusere ? Tom Lenke til kommentar
nosync Skrevet 1. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2008 (endret) Å, hvordan skifter jeg til Bulb da? Har bare brukt den i "auto"...så jeg kan ikke med funksjonene sikkelig. Har en Canon 40d som jeg vant i en konkurranse. Endret 1. mars 2008 av nosync Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 Du må velge M på hjulet til venstre for blitsen. Så stiller du inn lukkertiden med hjulet ved utløseren. Hjulet bak bruker du til å stille en passende blender. Tom Lenke til kommentar
nosync Skrevet 1. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2008 Så flott! Tusen takk! Jeg testet dette inne, men da ble bildet nesten total hvit. Hva er galt? Har ikke så mye lys på heller. Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 Så flott! Tusen takk! Jeg testet dette inne, men da ble bildet nesten total hvit. Hva er galt? Har ikke så mye lys på heller. Da har lukkertiden vært for lang. Trenger ikke være mye lys om lukkeren er oppe lenge, da blir det lyst uansett Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 (endret) Når du skal ta bilder med lang lukkertid så må du justere ned blenderen og sette en lav ISO. Bildet er hvitt fordi det er blitt for mye lys. Du kan lese fotokompendiet vårt for mere info. Det kan også være en ide å skaffe seg en god fotobok. Tom Endret 1. mars 2008 av tomsi42 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå