Gå til innhold

Samsung NV8 - et bra kjøp?

Anbefalte innlegg

Hei,

Skal kjøpe meg et nytt digitalkamera til meg selv snart, det er noe jeg skal ta med meg på ferier, på fest, på tur, og bruke litt på jobben.

Jeg verdsetter høyt at det har god bildekvalitet og er raskt og enkelt å bruke. Jeg har god peiling på teknikk og teknologi, men det er ikke noe gøy med funksjoner gjemt unna i menyer som tar 10 tastetrykk for å aktivere. Derfor syntes jeg menysystemet på NV8 så veldig bra ut! Alt har sett supert ut så langt, men Samsung velter inn nye kameraer støtt og stadig.

Hva er egentlig forskjellen mellom NV8 og den nye NV30? 30 høres jo bedre ut en 8 da, men mer vet ikke jeg.. :p

Er det noen som har dette kameraet som kan vise hvordan vanlige bilder blir?

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

NV8 vant denne testen.

Jeg har kjøp kameraet selv og synes ytelsen er grei. Det er noen bilder i denne tråden.

Jeg er av den holdningen at jo færre piksler, jo bedre :) I denne klassen vil 8MP gi bedre bilden enn 12MP. Dette er fordi en 8MP brikke i denne størrelsen har bedre ytelse på høy ISO enn en 12MP brikke.

Tom

Lenke til kommentar
Har ikke bestilt noe fra Amentio før, men de var billig og den eneste som hadde det inne (til 1518kr). Hvis noen har noe å utsette på dem, må de si ifra fort :p
Ikke noe spesielt å utsette på dem, har handlet der et par ganger. Men Stretto har mye av det samme sortimentet (på datadeler dog), så jeg har stort sett handlet der - fordi de er rimeligere på frakt, og leverer på døren...
Lenke til kommentar
De hadde ikke kameraet mitt inne da.. Så da ble det Amentio. Med 3 SD-kort på 1GB for 35kr stk ^^ + et 2GB på 105kr.

Hvilket merke var de SD-kortene? Ville vært litt forsiktig med å bruke de til viktige bilder, med mindre det er et merke som er kjent for stabilitet og driftsikkerhet.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...