Gå til innhold

MSI K7N2G-ILSR eller Asus A7N8X Delux/GD ????


Straydog

Anbefalte innlegg

Vel jeg har nå litt problemer med det MSI-kortet. Det går ganske enkelt ikke ann å stille spenningen på CPU-en.

 

 

Videre vil jeg bare si at jeg har nettopp hatt 2 stk Abit NF7-S kort(også et nforce 2 kort), begge levert fra Komplett som det var feil på. Det viser seg at absolutt alle kort av versjon 1.0 og 1.1 av denne serien har en hardware feil på blant annet mikrofon og lydutgang.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det bare meg som legger merke til at det er (minst) et eller to spørsmål hver DAG her om et Asus A7N8X-kort som ikke fungerer helt etter planen ?  

 

Altså, det er sikkert et fint kort, men når så mange sliter med det, så må ting tydeligvis være slik de ikke skal ... Om det er buggete bios som følger med kan godt være ... men likevel. Kort skal i utgangspunktet fungere når de blir tatt opp av eske likevel.  

Det som er hovedårsaken til problemene er at folk stiller inn i bios for å tyne mest muligt ut av kortet.

La kortet kjøre på standar innstillinger fra produsenten, så tror eg du ikke ville sett så mangen som plages av feil. Altså bruker feil tror eg det er i de fleste tilfellene :yes:

Lenke til kommentar

Kanskje eg heller bensin på bålet? Har brukt ASUS A7N8X Deluxe siden 8. desember, latt Bios stå noenlunde til "default", justert RAM ned til 333 (har 400 og XP2600/333). ASUS sin Update funkjson over nettet har ikkje fungert til meg, selv med oppdateringer, den tyske linken er kanskje ikkje god?, ved å bruke ASUS Global - Taiwan får eg beskjed om at det ikkje er nyere Bios. Har beholdt 1001.C som kortet kom med, den har fungert OK for meg, men det er kjekt å følge oppdateringene som kommer i den tro at det er en "forbedring" fra forrige utgave.

Har nett satt sammen en MSI K7N2G-L som skal bli "kontormaskin" med XP1700 Th. la inn MSI Live Monitor, fikk først beskjed om oppdatering, la inn den, siden søk etter Bios og drivere (bruker den integrerte VGA løsning enda). Fant nye drivere og Bios, fikk begge deler inn i Windows (XP Pro) uten noen av problemene eg har opplevd hos ASUS. Kanskje mer dreven med å utnytte MSI (fartstid 2 år med MSI kort) enn ASUS (nesten 3 måneder). Har noen "oppskriften" på å utnytte ASUS sine løsninger bedre tar eg gjerne imot de :o

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...