Gå til innhold

MSI K7N2G-ILSR eller Asus A7N8X Delux/GD ????


Straydog

Anbefalte innlegg

Er iferd med å gå til anskaffelse av et nytt HK, og ble brått veldig usikker hvorvidt jeg skulle velge Asus A7N8X Delux/GD eller MSI K7N2G-ILSR?

 

Noen som har noen kjennskaper/erfaringer som kan gi et tryggere valg?

Har jo lest testen av Asus kortet og det virker som er toppen av HK nå for tiden, men ble anbefalt MSI kortet fra komplett (pga de ikke har Asus kortet inne for øyeblikket).

 

 

Takk for svar! :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hassum"]Let litt rundt på nettet etter reviews. Har lest 3 stk hvor MSI kortet har vært med, og det tar faktisk innersvingen på ASUS kortet ytelsesmessig. Tror personlig faktisk at jeg hadde valgt MSI pga pris, tilgjengelighet og ytelse.

 

Prismessig så er det ikke lønnsomt å velge MSI i fordel av Asus sitt HK.

 

Asus kortet koster (på komplett) 1375,-

og

Msi kortet koster (på komplett) 1411,-

 

Da må det legges til at MSI kortet har intergrert Skjermkort/LAN/LYD, mens ASUS har 2xLAN/LYD.

 

Dvs at MSI kortet er muligens dyrere pga det integrerte skjermkortet, og ikke ytelsesmessig....

 

(korriger meg hvis jeg tar feil)

 

Ps. Har lest tester, men jeg blir f*** meg ikke klokere av dem ;)

...selv om Asus kortet står sterkest fra hva jeg har lest av erfaringer...

Lenke til kommentar

ASUS A7N8X Deluxe er ypperlig kort, har 2 LAN som kanskje det eneste nForce2 kortet, bruker det på mitt for å dele ADSL med en annen maskin i et "hjemmenett" . Liker ikkje ASUS sin UPDATE har enda ikkje fungert, kjenner MSI sin LIVE UPDATE 2 fra forrige PC, fungerte ypperlig for oppgradering av drivere og Bios på den. Tror eg får MSI sitt K7N2G-L som skal bli "kontormaskin" med XP1700+ på mandag (er 7 mil unna i Postens forvaring..). Når den er oppe og går skal eg laste Live Update for å teste den hos MSI. Ble ASUS da det var "dårlig utvalg" av nForce2 kort 7. desember.

Lenke til kommentar
(...) Ble ASUS da det var "dårlig utvalg" av nForce2 kort 7. desember.

 

Vil det si at du ikke er fornøyd med det? På hvilke måter bortsett fra update-utility'en?

 

Har ellers fungert perfekt - hadde en episode der eg tror eg var nødt til å disable S-ATA jumper (enabla slik kortet kommer) rett etter eg tok kortet i bruk. Oppstart/omstart tok uendelig tid og FSB/Bus ble satt ned til 100 selv om jumper stod til 133/166, skiftet i Bios til 166, men før omstarten var ferdig var den nede på 100 - forsøkte og å resette Bios med jumper og batterifjerning uten hell. Etter eg Disabla S-ATA jumperen, formaterte og la inn XP og drivere på nytt har det fungert perfekt. ASUS har vel de 4 hullene runt socket enda (eg har) for kjølere som er skrudd fast, brukte Alpha PAL 8045 første 2 ukene, MSI mangler disse.

Lenke til kommentar

Hmm...

 

Takk for god respons forresten!

 

 

Er ufattelig usikker nå.. Har lagt inn en ordre hos mpx.no på Asus kortet (men kan fremdeles angre), og i tillegg så skylder komplett meg penger fra et kjøp av et defekt kort jeg returnerte, men vil kompansere i å gi meg MSI kortet....

 

Ettersom dere sier så mye positivt rundt MSI kortet, og jeg hører at det er så mye styr med ASUS kortet er det kanskje ikke mye tvil lenger, MEN det gjenstår et problem/spørsmål:

 

Jeg har en MIST Silent Twin kjøler, og hos microplex så står det i artikkelen om kjøleren at den ikke er kompatibel med MSI kort...

 

Jævlig kjedelig dersom jeg går for å kjøpe MSI kortet, og finner ut at kjøleren ikke passer, og må vente enda lengere på å få en ny kjøler (evt ASUS kortet)

 

*hmpf!*

Lenke til kommentar

Eg kan prøve å ta mål av området runt socket på MSI K7N2G-L kortet når eg forhåpentligvis får kloa i det på mandag. Taisol CMK702151A kjøleren eg bruker nå har totalt ei "grunnflate" på 140 x 90 mm (finna er 90x90, "røra" stikker ca. 25mm ut på hver side). Til "nybygget" bestilte eg Cooler Master Silent Heatpipe kjøler (hele maskina fra Komplett, istedet for å sponse Posten med pakker fra mange leverandører).

Lenke til kommentar

Jeg har selv pøvd å funne ut hva som er best av de kortene. Det en er at Asus deluxe er mere kjent en msi k7n2g lisr men det betyr ikke at det er like bra eller bedre!

Det er noen få detaljer som er bedre i microstar kortet en det er i Asus deluxe kortet, som firewire of andre ting og det viktigste at mocrostar k7n2g lisr er mye mer brukervennlig og mindre komplisert en Asus deluxe.F. eks opstart av datamaskinen og andre ting.Og til slutt er det prisen, på de fleste stedene så er Asus deluxe kortet dyrere en MSi K7N2G LIsr.

Lenke til kommentar
ASUS A7N8X Deluxe er ypperlig kort, har 2 LAN som kanskje det eneste nForce2 kortet, bruker det på mitt for å dele ADSL med en annen maskin i et "hjemmenett" . Liker ikkje ASUS sin UPDATE har enda ikkje fungert, kjenner MSI sin LIVE UPDATE 2 fra forrige PC, fungerte ypperlig for oppgradering av drivere og Bios på den. Tror eg får MSI sitt K7N2G-L som skal bli "kontormaskin" med XP1700+ på mandag (er 7 mil unna i Postens forvaring..). Når den er oppe og går skal eg laste Live Update for å teste den hos MSI. Ble ASUS da det var "dårlig utvalg" av nForce2 kort 7. desember.

 

Tjah... Veldig mange nForce2 kort har "dual LAN". ASUS LiveUpdate fungerer utmerket på alle de ASUS kortene jeg har. MSI sin derimot... :) (Har pr. dette øyeblikk fire maskiner med ASUS kort, to med MSI.)

 

-KJ

Lenke til kommentar

Prismessig så er det ikke lønnsomt å velge MSI i fordel av Asus sitt HK.

 

Asus kortet koster (på komplett) 1375,-

og

Msi kortet koster (på komplett) 1411,-

Si meg en ting, kaller du det prisforskjell? 36kr :lol:

 

Jeg tenkte da på at kanskje MSI kortet var dyrere kun pga sitt integrerte lydkort, og ikke av andre grunner som feks ytelse.

Dersom Asus kortet koster omtrent det samme, men IKKE har dette integrerte skjermkortet, så tolker jeg det som at det er bedre i ytelse pga PRISFORSKJELLEN ER MINIMAL

 

:grumpy:

Lenke til kommentar

Mål for kjølerplassering på MSI K7N2G-L - det er "trangt" kun ca. 15mm fra socket til kondensatorene mot bakplata, og ca. 5mm mot kondensatorene mot AGP slot. Fra målene til Microplex på Silent Twin har den ei "grunnflate" på 91 x 69 mm - det blir "trangt". En får ikkje vite om det går før en prøver. CoolerMaster Heatpipe-kjøleren eg skal bruke er "liten" ca. 60 x 60mm grunnflate, og rørene peker mot RAM plassene.

Lenke til kommentar

EG har eit MSI-kort og eg bruker en Silent Viking på dette kortet.

 

Kortet ser ut til å fungere glimrende til absolutt alt. Veldig stabilt osv.. MEN...

 

På dette kortet får eg ikke til å stille vcore uten at maskinen ikke starter. Hvorfor dette skjer vet jeg ikke. Noen andre som kanskje har peiling?

 

Men det kan jo hende at dette skyldes at det er en feil på kortet fra fabrikk.. = garantisak!

Lenke til kommentar

Er det bare meg som legger merke til at det er (minst) et eller to spørsmål hver DAG her om et Asus A7N8X-kort som ikke fungerer helt etter planen ?

 

Altså, det er sikkert et fint kort, men når så mange sliter med det, så må ting tydeligvis være slik de ikke skal ... Om det er buggete bios som følger med kan godt være ... men likevel. Kort skal i utgangspunktet fungere når de blir tatt opp av eske likevel.

 

MSI-kortet derimot har jeg ikke sett noe problemer med. Ei heller med Epox sitt kort. Kan være verdt å titte på ? Sjekk på www.databutikken.com/no om du vurderer Epox ...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...