mve069 Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 Har nettopp bygget egen maskin med: Asus p5n-e sli hovedkort, 4g ram, Q6600, 9600gt. Kjøpte også vista 64bits oem operativsystem, men får ikke installert det skikkelig. Etter at instalasjonen er ferdig og maskina restarter kommer det en blå feilmelding på skjermen, i det vista starter opp, og den restarter igjen. Meldinga sier at windows må avslutte for ikke å skade systemet, og at det er oppstått en feil. Trenger all den hjelp eg kan få. Lenke til kommentar
With Odin on my side! Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 Samme skjedde med meg når jeg installerte det med 4 gig ram. Jeg installerte det med 2 gb ram, men husker ikke om det klikka etter jeg satt inn 2 til... Men det hele endte med at jeg måtte kjøpe nytt hovedkort. Prøv først med 2 gb, også øker du heller. Tror det ikke er nødvendig å installere alt på nytt, prøv å bytt ut først. Men pass på at du skrur av psu, og trykker en gang på powerknappen da! Lykke til Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 Bug i Vista64. Napp ut 2GB, kjør installasjonen, last ned tilgjenglige hotfix, plugg i RAM. Da burde alt være OK! Lenke til kommentar
ntls Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 Wow! Jeg er glad at jeg tok turen innom her akkurat nå! Jeg har sittet her i de siste timene og revet meg i håret av frustrasjoner under installeringen av Vista. Jeg har akkurat samme problem med min nybygde pc. Skal nappe ut 2gb og prøve igjen HW redder helgen min! Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 http://support.microsoft.com/kb/929777 for mer info. Lenke til kommentar
mve069 Skrevet 1. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2008 Takk for tipset :!: Lenke til kommentar
killarz0 Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Hei, jeg har egentlig nesten samme problem, men jeg har problemer med vista 32-bit OEM. Jeg installerte i går sammen med han jeg bygde den med og så i dag når jeg skulle starte den kommer det opp en melding ellerno om at en systemendring har krasjet PC-en. Så velger jeg å starte i Safe-Mode, fordi jeg ikke for startet vanlig. Deretter har jeg vurdert å bare reinstallere Vista, men er det noe lurt?? Jeg har: Intel Core 2 Duo E6850 3.Ghz MSI P7N SLI Platinum Hovedkort OCZ Gold XTC 4096 MB DDR2 PC6400 Håper noen kan hjelpe meg!!! VELDIG keen på å spille med den! Lenke til kommentar
With Odin on my side! Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Uansett hva du gjør så vil det dessverre ikke funke, fordi 32 bit er ikke kompatibelt med 4 gb, maks 3... Men prøv heller å kjør det med 3 gb, og skjekk... Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Det er fullt mulig å installere Vista32 med 4GB, men du vil ikke klare å utnytte alle 4. Litt avhengig av resten av systemet vil dette variere mellom 2.8 og 3.5GB. Lenke til kommentar
killarz0 Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Jeg har fått det til nå!!! Ja, jeg vet at jeg ikke får utnyttet all RAM-en men det var ikke spørsmålet. Fant ut at jeg hadde feil driver.... Alle der ute som har kjøpt Asus GeForce 8800GT 1GB: Ikke installer driveren som følger med. Gå heller på nvidia sine sider og last ned en derfra! Funker fett. :!: Takk til alle dere som hjalp meg anyways Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå