Bønnax Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 (endret) Hei. Jeg har kjøpt ny HP bærbar pavililion dv 9000 m Wista - den kunne jeg tenke meg og intallere XP på, men får det ikke til. Jeg får melding om at xp ikke finner harddisken, men den er det ikke noe feil med. Noe har fortalt meg at jeg må ha den rette driveren, men hvordan i all verden får jeg den installert når jeg ikke kommer inn i den. Endret 1. mars 2008 av Skagen Lenke til kommentar
inku4055 Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Det er veldig vanlig at bærbare maskiner i dag kommer med raid / sata disk løsning og ikke ide disk som har mest vanlig før. Trolig er det driver støtte for sata / raid disk på Vista cd´n, men det er ikke det på Win XP cd´n. Derfor må du under installasjonen legge til disk kontroller driver. Dette gjøres helt i førsten av installasjonen. Det kommer opp "trykk F6 for å legge til driver" ( husker ikke nøyaktig hva det står). Så må du har sata / raid driver for din maskin på et eller annet media (3,5" disket er ikke uvanlig) og følge anvisninger for å legge til driver. Dette er veldig enkelt bare du har riktig driver. Du skriver du har en dv9000... men det finner mengder av modeller av dv9000, trenger du hjelp med driver, så må jeg vite nøyaktig modell. Sjekk denne siden for liste over modeller, og mulighet for nedlasting av driver / software http://h20180.www2.hp.com/apps/Lookup?h_la...h_query=dv+9000 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå