sognekongen Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 Sliter med å få hjemme nettverket mellom Vista maskinen og Xp maskinen til å fungere. Begge er på internett. Nettverksøk og fildeling er på mens passordbeskyttet deling er av. Etter anbefaling av andre her på forumet. Har prøvd å opprette kontoer på begge maskinene med likt brukernavn og passord. Noen som mente det skulle gå men fortsatt ikke noe liv. Xp maskinen finner Vista maskinen men har ikke tilgang til å komme seg inn på den. Vista maskinen finner så vidt seg selv. Dritt lei nå. Ikke lenge til jeg installerer Xp på begge. Noen som har peiling på hva som kan være problemet??? Og hvorfor skal det være så vanskeligt i disse plug and play tider. Help Christian Lenke til kommentar
kewell11 Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Hei det er mulig du ikke har vært inne på mappen eller disken å satt skrive og lese rettigheter. Høyreklikk på mappen/disken, klikk på egenskaper. Klikk på fanen sikkerhet her klikker du på knappen rediger. Et nytt vindu kommer frem, her skal du legge til brukere (f.eks brukeren "alle") her kan du velge hvilken rettigheter som skal gis. Dette hjalp ihverfall meg, jeg hadde samme problem mellom xp og vista. Lenke til kommentar
FuzzFuet Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Sliter også med å sette opp et lokalt nettverk for og dele filer med en Vista og XP PC Har satt på fildeling osv. begge finner hverandre av og til, men må skrive inn passord og slikt (som jeg da ikke har skrevet noe sted ) når jeg vil inn på en av de.. Herregud.. Husker hvor enkelt dette var med to XP PC-er jeg, det var "plug and play"! Lenke til kommentar
sognekongen Skrevet 9. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2008 Har delt mapper på begge maskinenen og satt rettighetene til alt og alle der inne. fortsatt ikke noe liv. Blir vel å nedgradere til xp ja..... Lenke til kommentar
ArcTerjus Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Har slitt litt med dette problemet selv, men har funnet løsningen nå. Deling i Vista er litt mer tungvint enn i Xp, først høyreklikker du og velger 'Deling...', så du velger 'Alle..' i rull-ned-menyen, trykker 'Legg til' og 'Del' knappene. Da har du delt med alle på nettverket. Feilen jeg gjorde de første gangene var å ikke velge alle og legge til. Lenke til kommentar
sognekongen Skrevet 10. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2008 Virker fortsatt ikke her. Men om vista maskinen ikke er satt opp riktig med tanke på å dele filer, så skulle den ha sett xp maskinen. Der er det også helt dødt. Blir xp i morgen vis jeg får tid. Et par service pakker til på vista så kanskje jeg går tilbake igjen Lenke til kommentar
ArcTerjus Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Kan det vere noen tjenester som er deaktivert som fører til problemet? Tjenester kommer du inn i med kommandoen services.msc Sjekk at disse tjenestene er på: Computer browser Network List service Network location awareness Link-layer topology discovery mapper (usikker på om denne trengs) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå