LibFri Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Eneste er kjipt når 90% av de er uskyldige, helt vanlige folk da. Finnes det tall og kilder på dette? Helt usannsynlig at de presterer å arrestere 90%feil imo. Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Eneste er kjipt når 90% av de er uskyldige, helt vanlige folk da. Finnes det tall og kilder på dette? Helt usannsynlig at de presterer å arrestere 90%feil imo. "I etterkant av torturskandalen, anslo den amerikanske sjefen ved fengselet at 90 prosent av fangene der var uskyldige." Lenke til kommentar
Snerk Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Nå var vel det 90% av hele fengselet. Mens overgrepene hovedsakelig skjedde i en avdeling der de med de alvorligste forbrytelsene/siktelsene satt. Så den prosenten var nok antagelig noe lavere der. Men agrumentet er jo i og for seg uinteressant siden slik sadistisk tortur er helt forkastelig uansett. Personlig må jeg innrømme at jeg humrer litt over tanken om at terroristene som kjemper for konservativ islam blir tvunget til å bryte sin egen gale religion ved å legge seg nakne oppå hverandre og simulere homosex osv. Er vel kanskje en litt merkelig ting å humre over synes jeg. Og å referere til alle ofrene involvert i denne hendelsen som "terrorister" som kjemper for et konservativ islam, blir også for teit. Og islam er heller på ingen måte noe mer gal enn resten av fantasi-historiene som verdens folk tror på. Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 "I etterkant av torturskandalen, anslo den amerikanske sjefen ved fengselet at 90 prosent av fangene der var uskyldige." Bare sånn helt random, så lurer jeg også på hva han baserte det på? Hvem var det som satt i Abu Ghraib? Folk som var dratt helt av gata? Tviler i det hele tatt nesten på at 90% av irakiske menn er uskyldige. Har fengselsmyndighetene gått ut av sin vei for å finne uskyldige menn å taue inn? Får ikke tallene til å stemme gitt... Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 (endret) Vel. Jeg liker ikke argumenter som går..: "Det er ikke farlig om uskyldige dør/tortureres/plages/overvåkes så lenge de skyldige blir dradd med i dragsuget". [ad hominem]Jeg er sikker på at du ville reagert dersom de ble overvåket uten det vi i norge kaller skjellig grunn, men så lenge de bare rulles i skit og blir tvunget til å ha mannesex og tortureres litt... så... [/ad hominem] Jeg mener at det er bevist at straff til skrekk og advarsel verken virker avskrekkende eller fungerer som advarsel -- i alle fall ikke når det ikke kan garanteres å være rettferdig. Dessuten... Det du vil at andre skal gjøre mot deg... Når USA gjør slikt gir de samtidig alle andre land i verden lov til å torturere (sivile) amerikanere og folk som ligner (europeere) uten at det kan sies å være noe mer galt med det enn det amerikanerene driver på med. Endret 4. mars 2008 av Andre1983 Lenke til kommentar
vanedyret Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Tviler i det hele tatt nesten på at 90% av irakiske menn er uskyldige. Du tviler på at ~3,3 millioner er er uskyldige i hva? Terror eller generell kriminalitet? Det er litt uklart når jeg leser de siste innleggene dine .. Lenke til kommentar
LibFri Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 Tviler i det hele tatt nesten på at 90% av irakiske menn er uskyldige. Du tviler på at ~3,3 millioner er er uskyldige i hva? Terror eller generell kriminalitet? Det er litt uklart når jeg leser de siste innleggene dine .. Irakiske menn som sitter fengslet der. Dessuten, jeg tar ikke de 90% for god fisk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå