Gjest Slettet-UUbruw Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 Hei! Har lyst til å få maks ytelse ut av minne, HK og CPU som jeg har nå. Jeg er ute etter den beste memory timingen (hvis det er noen fasit på dette), minnefrekvensen og eventuelt CPU. Jeg har følgende: ASUS P5N-E SLI Intel C2D Q6600 Kingston DDR2 HyperX PC6400 2x1GB Alt med orginale kjølere. Håper det er mulig og tweake littegran uten å måtte invistere i bedre kjølere. Akkuratt nå har jeg satt HK til å overklokke CPU 5% automatisk, så ikke bry dere om det. Bilder Fra CPU-Z: Noen som har noen tips om hva jeg kan gjøre for å få mest ut av dette uten ekstra kjøling? Takk for eventuelle svar -Krypto Lenke til kommentar
Lucifer89 Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 (endret) 1. vilket HK har du? 2. still timings på CL tRCD tRP tRAS (til høyest mulig tall 3. øk FSB med 5-25Mhz frem til windows ikke booter. 4. når windows ikke booter setter du fsb ned 5Mhz 5. nå stiller du Vcore til ca 1.325v 6. og fortsetter klokkinga (følg steg 3 og 4) 7. sett ned timingsene på CL tRCD tRP tRAS til det du hadde, boter ikke windows set Vdim til 2.0-2.05v. booter du enda ikke still CL noen hakk høyere. husk å ha manualen til HK når du sikkert må finne frem Cmosen. jeg tar ingen ansvar Endret 3. mars 2008 av Lucifer89 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-UUbruw Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 Takk fo hjelpen. Fikk en kamerat til å hjelpe meg litt. Fikk ikke gjort så mye pga temp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå