Gees Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 Hei. En pakke ble "sendt" den 22/2. IDag 1/3. Er det fortsatt ikke mulig å spore den på USPS eller posten sine sider. På USPS sine sider står det bare: The U.S. Postal Service was electronically notified by the shipper on February 22, 2008 to expect your package for mailing. This does not indicate receipt by the USPS or the actual mailing date. Delivery status information will be provided if / when available. Information, if available, is updated every evening. Please check again later. Har noen opplevd dette? Lenke til kommentar
tZar Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Dret betyr vanligvis at USPS ikke har mottatt selve pakken enda, kun info om at de skal motta en pakke. Lenke til kommentar
Gees Skrevet 2. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2008 Tja, etter 10 dager nå burde den nesten blitt sendt og være i landet. De kjører ikke bil ned hit for å si det sånn. Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 (endret) Virker som avsender ikke har levert pakken, eller så har den ikke blitt registrert når den ble sendt. Hva er første 2 bokstavene i sendingsnummeret? Edit: har du forsøkt å spore på posten.no ? Endret 2. mars 2008 av CrZy_T Lenke til kommentar
Gees Skrevet 2. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2008 De to første er LJ. Den er ikke registrert på posten. Ble sendt som priority international. Den burde vel ihvertfall være i landet og registrert ville jeg tro igrunn. Lenke til kommentar
tZar Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Har selv opplevd det samme ved kjøp fra bla. Ebay. Da har selger vært treg med å levere pakken på postkontoret. Etter at jeg purret selger så var det endring i statusen etter en dag Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 De to første er LJ. Den er ikke registrert på posten. Ble sendt som priority international. Den burde vel ihvertfall være i landet og registrert ville jeg tro igrunn. LJ-pakker kan så vidt jeg husker normalt ikke spores. Slikt må det isåfall betales ekstra for. For sporing i Norge trenger du da CB(?)-nummeret på Customs Declaration Form. Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 De to første er LJ. Den er ikke registrert på posten. Ble sendt som priority international. Den burde vel ihvertfall være i landet og registrert ville jeg tro igrunn. LJ-pakker kan så vidt jeg husker normalt ikke spores. Slikt må det isåfall betales ekstra for. For sporing i Norge trenger du da CB(?)-nummeret på Customs Declaration Form. Dette kan muligens stemme, har motatt noen pakker fra selgere på Ebay gjennom tidene og noen pakker kan ikke spores, jeg venter forøvrig på en pakke selv, denne begynner på CJ og den kan spores. Lenke til kommentar
Gees Skrevet 2. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2008 De to første er LJ. Den er ikke registrert på posten. Ble sendt som priority international. Den burde vel ihvertfall være i landet og registrert ville jeg tro igrunn. LJ-pakker kan så vidt jeg husker normalt ikke spores. Slikt må det isåfall betales ekstra for. For sporing i Norge trenger du da CB(?)-nummeret på Customs Declaration Form. Dette kan muligens stemme, har motatt noen pakker fra selgere på Ebay gjennom tidene og noen pakker kan ikke spores, jeg venter forøvrig på en pakke selv, denne begynner på CJ og den kan spores. Ok, hvor lang tid tok det ca før du motokk pakken? Og kunne du aldre spore forsendelsen? Ikke engang når den var i Norge? Skjønner ikke at ting kan då så lang tid. Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Ok, hvor lang tid tok det ca før du motokk pakken? Og kunne du aldre spore forsendelsen? Ikke engang når den var i Norge? Skjønner ikke at ting kan då så lang tid. Normalt så er pakken på Gardermoen i løpet av 4 døgn, ofte så fort som 2. Der kan den fort bli liggende dersom de har tatt kontakt med deg angående kvittering på pakken etc dersom dette ikke ligger i pakken. Dersom den har gått videre, går denne som vanlig servicepakke med Posten. Den kan da ha kommet på postkontoret ditt, mens hentelappen din har blitt borte. Du må da vente 1 uke på duplikatmelding dersom dette har skjedd. Normalt så mottar jeg mine Priority-pakker i løpet av 1 uke fra de sendes fra statene. Jeg pleier også å nevne for avsender at jeg gjerne vil ha nummeret på Customs Declaration Form også, da Posten Norge ofte scanner denne.... (Dumme folk). Jeg ville ikke orka å bry meg stort før torsdag... USPS sier selv at det er 6-10 dagers leveringstid på Priority-pakker og det er da snakk om 6-10 dager før de garantert skal ha levert den til Posten Norge. Lenke til kommentar
Gees Skrevet 2. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2008 Ok, hvor lang tid tok det ca før du motokk pakken? Og kunne du aldre spore forsendelsen? Ikke engang når den var i Norge? Skjønner ikke at ting kan då så lang tid. Normalt så er pakken på Gardermoen i løpet av 4 døgn, ofte så fort som 2. Der kan den fort bli liggende dersom de har tatt kontakt med deg angående kvittering på pakken etc dersom dette ikke ligger i pakken. Dersom den har gått videre, går denne som vanlig servicepakke med Posten. Den kan da ha kommet på postkontoret ditt, mens hentelappen din har blitt borte. Du må da vente 1 uke på duplikatmelding dersom dette har skjedd. Normalt så mottar jeg mine Priority-pakker i løpet av 1 uke fra de sendes fra statene. Jeg pleier også å nevne for avsender at jeg gjerne vil ha nummeret på Customs Declaration Form også, da Posten Norge ofte scanner denne.... (Dumme folk). Jeg ville ikke orka å bry meg stort før torsdag... USPS sier selv at det er 6-10 dagers leveringstid på Priority-pakker og det er da snakk om 6-10 dager før de garantert skal ha levert den til Posten Norge. Takk for svar. Så du mener jeg skal ikke pese mer med det før eventuelt torsdag? Da er det 13 dager siden den ble "sendt". Og hva hjelper det med det declaration formet? Antar ikke tollerne mva pris selv? HVis det var det, det gjaldt? Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Jeg mener du ikke burde stresse før torsdag, gitt at avsender har fortalt deg at pakken er levert. Dersom du kun har fått tracking kan du sikkert sende han en mail og spørre hva som skjer. Tollerne ser på skjemaet som følger med. Hvis det virker tvilsomt, vil de ha kvittering. Da vil de enten åpne pakken og se, eller sende brev til deg og be deg sende. Tollerne antar ingenting, enten så tar de det som står på pakken som OK, eller så ber de deg fremskaffe dokumentasjon. Dersom du ikke klarer å fremskaffe denne vil de ta verdivurdering av innholdet og kreve mva utifra dette. Lenke til kommentar
StaBBer Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Hvordan gikk det? Venter selv på en pakke sendt med USPS fra Statene. Min er søkbar dog, men den har ligget i "customs in Germany" i nesten en uke. Meget irriterende når pakker stopper opp på den måten. Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Ehh, åssen pakke er dette? Normalt så kommer pakker direkte fra statene til OSL(hvertfall på trackingen). Er den sendt til tyskland så tyder vel dette på at pakken feilsendt. Dersom det er UPS eller andre så er det normalt at disse er innom tyskland eller amsterdam. Lenke til kommentar
StaBBer Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 (endret) Tja, er en vanlig International Priority tror jeg. Skulle egentlig bli sendt fra FedEx, men fikk mail om at den bli sendt via USPS i stedet. Kostet $20 om jeg husker riktig. Pakken kan som sagt spores. Her er USPS-loggen: - Into Foreign Customs, March 03, 2008, 7:24 am, GERMANY- Arrived Abroad, March 03, 2008, 7:23 am, GERMANY - International Dispatch, February 29, 2008, 7:08 am, O'HARE APT/CHICAGO - Electronic Shipping Info Received, February 26, 2008 Men akkurat nå faktisk, la jeg merke til at den kan spores via Posten.no også: 07.03.08 10.40 SENDT FRA AVSENDERLAND 9999 INGEN NY POSTADRESSE07.03.08 05.07 SENDT FRA AVSENDERLAND 9999 INGEN NY POSTADRESSE 26.02.08 09.25 INNHENTET 9999 INGEN NY POSTADRESSE Hva skjer? Endret 7. mars 2008 av StaBBer Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Tja, er en vanlig International Priority tror jeg. Skulle egentlig bli sendt fra FedEx, men fikk mail om at den bli sendt via USPS i stedet. Kostet $20 om jeg husker riktig. Pakken kan som sagt spores. Her er USPS-loggen: - Into Foreign Customs, March 03, 2008, 7:24 am, GERMANY- Arrived Abroad, March 03, 2008, 7:23 am, GERMANY - International Dispatch, February 29, 2008, 7:08 am, O'HARE APT/CHICAGO - Electronic Shipping Info Received, February 26, 2008 Men akkurat nå faktisk, la jeg merke til at den kan spores via Posten.no også: 07.03.08 10.40 SENDT FRA AVSENDERLAND 9999 INGEN NY POSTADRESSE07.03.08 05.07 SENDT FRA AVSENDERLAND 9999 INGEN NY POSTADRESSE 26.02.08 09.25 INNHENTET 9999 INGEN NY POSTADRESSE Hva skjer? Det som skjer er at Posten har innhentet pakken din, eller sporingsnr, det som skjer videre nå er at pakken kommer til Norge og blir stoppet i tollen før den blir sendt videre til deg, dette tar noen dager. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå