Jan-Erik123 Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 Hei Sitter idag med et Logitech X-530 5.1 sett, men begynner å gå lei av det. Vurderer derfor å kjøpe et Z-5500 sett. Per idag så sitter jeg med et Creative SBlive! kort og kjører Vista. Dette kortet er veldig gammelt, så de eneste eksisterende driverne til Vista er ikke-offisielle drivere fra Creative sine forum. Etter jeg byttet over til Vista og disse driverne har det vært klin umulig å få lyd i de bakre høytalerne ved avspilling av musikk. Derfor lurer jeg på om dette problemet blir løst med et nyere lydkort? Ble tidligere fortalt her på forumet at man ikke får surround lyd med vanlig mp3 filer, men jeg trenger ikke en "surroundopplevelse" bare lyd fra alle høytalerne. Dette hadde jeg jo før jeg byttet fra XP. Hadde bare vært kjedelig å kjøpe et Z-5500 sett, og kun fått lyd ut av to av fem høytalere. Lenke til kommentar
Krypto. Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 (endret) Jeg sitter selv med Creative SB X-FI extreme gamer og Logitech G-51 5.1 høytalere, og er veldig fornøyd med dette. Det med surround på MP3 spillere stemmer sån halvveis. Man får ikke ekte surround i den forstenad at bestemte lyder høres i bestemte høytelere. Men man kan stille inn slik at stereolyden høres i både bakre og fremre høytelere. På X-FI kortene kalles det CMSS 3D Endret 1. mars 2008 av GF - Krypto Lenke til kommentar
Jan-Erik123 Skrevet 1. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2008 Akkurat slik jeg mente angåendes surroundlyden Ettersom jeg har forstått er G-51 en billigere versjon av Z-5500? Er det noen som kan anbefale lydkort til 5-800kr til dette settet forresten? Takker for svar. Lenke til kommentar
Krypto. Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 Jeg vil anbefale et av disse kortene: Creative SB X-Fi Xtreme Audio http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=325912 Creative SB X-Fi Xtreme Gamer http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=326406 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå