Aorta Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 (endret) Hei Jeg bestilte en haug med deler fra amentio som skulle bygges til en pc. Etter 2-3 måneder (!) hadde jeg fått alle delene. Jeg måtte bestille strømforsyningen fra Navitel siden amentio ikke fikk den inn på lenge. Strømforsyningen fikk jeg ca 5 dager etter jeg bestilte den. Jeg fikk noen andre til å bygge den for meg, men dessverre så røk selvfølgelig strømforsyningen (kom røyk ut av den når den skulle starte) og fikk beskjed om at det var produksjonsfeil på strømforsyningen og at jeg måtte sende den tilbake. dessverre hadde luringen glemt å koble fra strømforsyingen og dette var noe jeg måtte gjøre selv. Alle ledingene var fortsatt koblet til og jeg fikk koblet fra alle, untatt hovedledningen fordi den sitter bom fast. Jeg har sittet i flere dager og prøvd alle mulige metoder på å få den solide ledningen ut av hk'et. Både lirking og kraft er blitt prøvd ut. Jeg har også fått noen venner til å se på saken, men også de måtte konstatere at ledningen sitter for godt fast. Tok kontakt med Navitel om den delikate saken, men de kunne ikke forstå at ledningen sitter så godt fast. De skulle se på om de haddde noen samarbeidspartere i området (bergen) som jeg kunne sende pcen inn til. Jeg skulle få tilbakemeldingen dagen etter, men jeg ble aldri oppringt. Spesifikasjoner: Asus GeForce 8800 GT Asus P5N-E SLI Cooler Master Centurion 534 Sort Intel Core 2 Duo E6850 LG Flatron L204WT Logitech DeLuxe PS2 OCZ DDR2 PC2-6400 Platinum XTC Dual Channel 2GB (2x1024MB) KIT OCZ StealthXStream 600 Watt Samsung SH-S203B Western Digital Caviar 250 GB S-ATA II Har sendt en "mase e-post" til de, men som dere sikkert skjønner er jeg detsom på godt englesk heter "in deep shit". HJELP! RÅD/VEILEDNING TRENGS! Endret 1. mars 2008 av Hallvard82 Lenke til kommentar
avRack Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 Kva strømforsyning er det du har fått ? Det er ikkje ein liten vippeting eller noko som du må vippa litt på for så å dra ut ledningen ? Ein tanke er jo at dei som har montert strømforsyninga i pcn din har montert HK kabelen feil vei, og at når du då har slått på pcn så har HK kabelen rett og slett smelta fast til HK. Om dette er mulig veit eg ikkje ? Og det kan vera litt av grunnen til at den heng fast, pluss at dei som har montert kabelen har brukt all si kraft på å få den på plass på HK og har dermed montert den feil vei. Lenke til kommentar
substeve Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 Om ikke noe har smeltet så burde det ikke være noe problem. Det er en sånn liten hake på kontakten til PSUen som skal sørge for at kontakten holder seg på plass, går utfra at du har husket å trykke på den eller har sjekket at denne "trykkknappen" ikke har gått av. Du kan prøve å lirke det ut ved å stikke et tynt skrujern mellom kontakten på PSUen og kontakten på hovedkortet. Du kan også legge hele greia i fryseren noen timer, kulde får ting til å trekke seg sammen. Lenke til kommentar
Aorta Skrevet 1. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2008 Har brukt og skjønt funksjonen med den flippen, men det ser ikke ut til å hjelpe. avRack: OCZ StealthXStream 600 Watt Lenke til kommentar
avRack Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 Kan ikkje sjå andre grunnar eg no enn at du har klart å smelta kontakten fast på hovudkortet med at dei har klart å montera kontakten feil vei på hovudkortet eller noko anna som har gått riktig gale.. Er det 20 eller 24 pin hovudkortskontakt på hovudkortet ditt ? Mulig dei har montert feil her kanskje.. Lenke til kommentar
Aorta Skrevet 1. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2008 Kan ikkje sjå andre grunnar eg no enn at du har klart å smelta kontakten fast på hovudkortet med at dei har klart å montera kontakten feil vei på hovudkortet eller noko anna som har gått riktig gale.. Er det 20 eller 24 pin hovudkortskontakt på hovudkortet ditt ? Mulig dei har montert feil her kanskje.. 24 pin... Lenke til kommentar
avRack Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 Ser ut som at det er ein 20 pins + 4 pins kontakt på OCZ PSUen. Sikker på at det er montert rett ? Uansett så er det ikkje så mykje meir du kan gjera enn å prøva å riva opp kontakten evt. levera den til ei reperasjonsbedrift som kan fiksa det kanskje. Lenke til kommentar
Aorta Skrevet 1. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2008 Ser ut som at det er ein 20 pins + 4 pins kontakt på OCZ PSUen. Sikker på at det er montert rett ? Uansett så er det ikkje så mykje meir du kan gjera enn å prøva å riva opp kontakten evt. levera den til ei reperasjonsbedrift som kan fiksa det kanskje. Jeg fikk det til! jeg klarte først å få av 4 pins kontakten og så fikk jeg bort den største ved hjelp av skrutrekker og litt listighet! Det beste var at det ikke ser ut som at noe har smeltet sammen! Takk folkens, dette var deilig. Lenke til kommentar
HAG Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 ASUS har gjort et "triks" på sine siste hovedkort, de har snudd ATX kontakten "oppned" i forhold til tidligere, før satt låseklipset på kontakten inn mot RAM. Oppdaga trikset til jul når eg flytta fra A8R32-MVP Dl. til M3A32-MVP Dl, nå må klipset sitte på "utsida" og "påbygget" (fra 20 til 24 pin) sitter på toppen Her er et bilde av P5N kortet, og "mothaken" til klipset sitter på utsida. Sitter låseklipset på kontakten på "utsida" tyder det på at den er satt riktig på, men om den av "gammel vane" er plassert på innsida mot RAM spørs det. Da tipper eg MB er like dødt som PSU... Lenke til kommentar
Aorta Skrevet 1. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2008 ASUS har gjort et "triks" på sine siste hovedkort, de har snudd ATX kontakten "oppned" i forhold til tidligere, før satt låseklipset på kontakten inn mot RAM. Oppdaga trikset til jul når eg flytta fra A8R32-MVP Dl. til M3A32-MVP Dl, nå må klipset sitte på "utsida" og "påbygget" (fra 20 til 24 pin) sitter på toppen Her er et bilde av P5N kortet, og "mothaken" til klipset sitter på utsida. Sitter låseklipset på kontakten på "utsida" tyder det på at den er satt riktig på, men om den av "gammel vane" er plassert på innsida mot RAM spørs det. Da tipper eg MB er like dødt som PSU... Klipset var vendt bort fra rammen, så da gikk det vel bra med? Lenke til kommentar
HAG Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 Det burde være OK då, med klipset bort fra RAM'en (mot utsida) siden bildet eg linka til over også har "mothaken" til klipset på "utsida", siden endel av pinnene som skal ned i hovedkortet har en "radius" på den ene sida ( ikkje er kvadratiske), skulle en vel brukt mye vold for og fått kontakten inn i hovedkortet "oppned"... Lenke til kommentar
riroil Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Fant du ut hvorfor den satt så hardt? Jeg kan ikke skjønne annet enn at den har vært feil montert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå