magicgunnar Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 Maskinen min, en Fujitsu Siemens S2110 har nettopp startet å oppføre seg merkelig. Den fungerer fint en stund (kan være 10 minutter, kan være 1 time), men plutselig begynner det å vises hvite firkanter på skjermen, den blir stadig hvitere og i løpet av sekunder går den hvite skjermen over til å vise vertikale linjer i mange forskjellige farger. Jeg har prøvd å koble til ekstern skjerm, og den ble da bare helt sort når primærskjermen tok kvelden. Ctrl-Alt-Delete gir ingen synlig reaksjon hverken på skjermen eller på displayet (det leses altså ikke fra harddisk), eneste mulighet er å slå maskinen av ved å holde av/på-knappen inne noen sekunder. Dette får meg til å tro at jeg har et problem relatert til skjermkortet, et ATI RADEON XPRESS 200M Series. Mine søk på nettet har så langt ikke vært spesielt fruktbare, så om det er noen her som har noen ideer om hva som kan være galt, og hvordan jeg kan fikse dette er jeg takknemlig. Lenke til kommentar
avRack Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 For meg høyres da ut som eit varmeproblem, og kun eit varmeproblem. Har du renska pcn din for støv nokon gong ? Er det ein gammal pc ? Uansett så kan da vera lurt å renska den for støv, du vil garantert ha ein del støv inni pcn din etterkvart. Om du føler deg kompetent til å gjera sjølv bør du nesten finna ut sjølv, men det er litt arbeid med å opna nokre deksel og finna fram til kjøleribbene i pcn. Kanskje du har nokre kompisar som har peiling på det ? Dersom du har garanti vil eg sendt den inn til reperasjon og fått dei til å fiksa det. Lenke til kommentar
magicgunnar Skrevet 3. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2008 For meg høyres da ut som eit varmeproblem, og kun eit varmeproblem.Har du renska pcn din for støv nokon gong ? Er det ein gammal pc ? Uansett så kan da vera lurt å renska den for støv, du vil garantert ha ein del støv inni pcn din etterkvart. Om du føler deg kompetent til å gjera sjølv bør du nesten finna ut sjølv, men det er litt arbeid med å opna nokre deksel og finna fram til kjøleribbene i pcn. Kanskje du har nokre kompisar som har peiling på det ? Dersom du har garanti vil eg sendt den inn til reperasjon og fått dei til å fiksa det. Det er en halvannet år gammel laptop og jeg har aldri rensket den for støv. Holder det å kjøpe trykkluft på boks og bare kjøre lufta inn i vifteutblåsinga? Jeg vil helst ikke åpne den, for da gjelder vel ikke garantien, og om jeg ikke klarer å fikse dette problemet selv så har jeg tenkt å sende den inn ja. Men håpet i utgangspunktet at jeg skulle slippe det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå