Gå til innhold

Salg av brukte komponenter - Erfaringer?

Anbefalte innlegg

Tror minst 99% av brukerne av dette forumet er enige i at å bygge en PC selv er det beste. Og så oppgradere etter hvert. Siden flere og flere benytter seg av dette må det vel finnes enorme mengder av halvgamle og veldig gamle komponenter rundt i de tusen hjem, eller får man virkelig solgt disse delene?

La oss si man kjøper en PC i dag til rundt 10 000 (u. skjerm og programvare). Denne vil vel vare ca. 2 år hvis man setter litt krav til PC'en. Hvor attraktive vil HK/prosessor/RAM osv. være om 2 år på bruktmarkedet?

Å bruke HW.no's bruktmarked eller QXL er vel det beste når man skal selge unna gamle komponenter?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man kan jo alltids få solgt de gamle delene, men ikke til noen som setter samme krav til en PC som en selv gjør. Jeg oppgraderer jevnlig og selger stort sett bare til kjentfolk for en liten slant. Har man en bekjent som bare skal ha en maskin til å betale regninger på så trenger han ikke noen P4@3GHz men klarer seg som oftest med noen gamle deler og må kanskje invistere i noen nye deler, men billigere enn å kjøpe tilsvarende maskin ny vil det jo uansett bli. Ellers får man jo grisebillige ferdige maskiner for tida da, har sett pakkeløsninger ned i 6995,-. Men skal man bygge selv så skal man bygge selv, vil nok alltid være en av dem, koste hva det koste vil :wink:

Lenke til kommentar

Mi erfaring er at det er fullt mulig å få selt data-komponentar etter fleire års bruk. Eg hadde nylig eit hovudkort som slutta å virke, og var difor "nødt" til å kjøpe nytt hovudkort, ram og prosessor (hadde slot a). Det eg gjorde då var å selge dei tre rambrikkene eg hadde og prosessoren på Qxl. Var overraska over kor mykje eg fekk for desse varene. Salget av ram-brikkene og cpu var faktisk nesten nok til å kjøpe nye ram.brikker og cpu...:woot:

Så berre pass på å sette ein fornuftig pris når du legg varene ut til salgs, så vil du ikkje ha problem med å få det solgt.... :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...