CoreX Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 Heisann! Driver nå og leter etter en ny pc. Jeg trenger en pc med ganske bra prosessor. Pcen skal brukes til: - Lett gaming (CS:S, CS, Day of Defeat. Altså ingen hardcore gamer) - Skolearbeid (Office 2007, som drar en del cpu) - Musikk, film o.l (Nedlasting, avspilling, redigering..) - Webutvikling (Bruker Dreamweaver og Photoshop noe som også drar cpu) PCen må ikke være noe super pc. Har per idag en IBM Thinkpad t42p som jeg klarer meg fint med. Pcen MÅ koste under 6000kr. Hadde tenkt meg noe til 4-5 tusen. Deler jeg har fra før og ikke trenger er: Harddisk (1*500 + 2*250) DVD ROM MUS/TASTATUR HØYTALERE Så jeg trenger altså: Kabinett Prossesor Skjermkort Hovedkort RAM og evt annet. Jeg har ikke brukt og overklokke men har bestemt meg for og prøve om jeg kjøper ny pc. Så om jeg leser litt på nettet og lærer meg og klokke vil jeg komme til og overklokke pcen litt. Jeg har sett en del på Gainward Gforce 8600GTS til 1000kr. Tror det er ett skjermkort som passer til mitt bruk. Jeg er ingen Intel eller AMD entusiast så det er helt det samme vilken type prosessor. Men har brukt AMD før og er veldig fornøyd. Men jeg er helt åpen for ideer. Så håper noe kan hjelpe meg med og sette sammen en handlevogn. Lenke til kommentar
Petaaar Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 Siden du bare hadde dvd rom ,, så la jeg til en dvd-brenner her er oppsettet Strøken 5.5k pc! . Lenke til kommentar
CoreX Skrevet 1. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2008 (endret) Sorry, glemte og legge til DVD brenner. Jeg har altså DVD ROM+ DVD brenner .. Men opsettet ineholder bare kabinett og dvdbrenner.. Så tror du mangler en del Endret 1. mars 2008 av CoreX Lenke til kommentar
CoreX Skrevet 1. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2008 (endret) Har også sett litt på Kompletts opgraderingspakke. Kan det være ett godt kjøp og kjøpe en av de og bare slenge på ett skjermkort, strømforsyning og kabinett? Ingen andre som har noen tips? Endret 1. mars 2008 av CoreX Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå