binge Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 (endret) Skal kjøpe ny bil og har sett meg ut Ford Focus stasjonsvogn som det mest fristende alternativet. Planen er å bruke siste del av helgen til å enten bli 110% komfortabel med bilen og gå til innkjøp på mandag eller forkaste hele tanken. "Problemet" er at mine bilkunnskaper er på et nærmest ikke-eksisterende nivå Er det noen som kan komme med noen innspill angående driftssikkerhet (viktigste punkt), plass i bil til 2 voksne, en baby og tilhørende barnevogn, samt eventuelle andre essensielle punkt som bør telle positivt/negativt? Følgende bil er mest aktuell: Ford Focus Trend stv 1,6 TDCI Stasjonsvogn 2006, 35920 km., kr 199 000,- Setter stor pris på alt av innspill Endret 1. mars 2008 av binge Lenke til kommentar
binge Skrevet 1. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2008 Et tilleggsspørsmål; Kan prisen på 199 000 anses som tilnærmet nettopris eller bør jeg kunne klare å prute ned prisen en del tusen? Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 Vi har en slik bil på jobben som jeg bruker av og til. Veldig fin motor (jeg tror det er 110 hk utgaven) og brutale bremser. Minuset er veldig mye veistøy, litt for lett på rattet når du kjører på landevei og dårlige seter. Driftsikkerheten virker ganske god. Lenke til kommentar
Raimop Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 Eier selv en 05mod Focus 1,6 TDCi GHIA 5 dørs kombi, og kan ikke si meg annet enn meget fornøyd med bilen. Som en annen nevnte er det litt støy, hovedsaklig dekkstøy, men at det skulle være dårlige seter i bilen kjenner jeg ikke til. Nå har jeg en GHIAutgave, og den har vel andre seter enn TREND, men jeg kjører uten problemer 1000km uten at jeg får problemer med ryggen. Hva driftsikkerhet har min bil ikke hatt et eneste problem de 2 årene jeg har eid den. Bilen var gått 20.000km når jeg kjøpte den, og er nå gått 60.000km. Servicekostandene er latterlig rimelig sålangt i alle fall, og drivstoffkostnadene er bortimot latterlige Eneste ankepunktet jeg egentlig har er at den bli litt for liten når man er på ferie å shopper som gale, men med en Focus stasjonsvogn hadde jeg vært 100% fornøyd. Kjøreegenskapene er helt i toppklasse, og at bilen er lett på rattet i landevei har jeg ikke merket noe til. Den er presis på styringa, men ikke lettere enn normalt. Alt i alt en bil jeg uten problemer kan anbefale! Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 Bare for å presisere; den bilen jeg snakker om er en 2007 stasjonsvognutgave i den enkleste utgaven (Trend ?). Det jeg kaller støy kommer i hovedsak fra lasterommet bak og består av en jevn høy surring fra veien. Setene foran er dårlige fordi de mangler tilstrekkelig sidestøtte, har en kort sittepute og er altfor harde. Føles litt som å sitte på en bøtte med ryggpute. En siste småirriterende sak er indikatoren for noe som kalles ekstravarme (?) kommer og går hele tiden på displayet for fart og forbruksindikatoren. Da må du drive og trykke noe knapper for å få tilbake den instillingen du liker. Dette kunne vært løst bedre etter min mening. Lenke til kommentar
binge Skrevet 1. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2008 Takker for all hjelp Noen som vet hvorvidt det er lang ventetid ved kjøp av ny Ford Focus? Lenke til kommentar
Subishi Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 Her er mine erfaringer med Ford Focus 05, som jeg har kjørt en del av: Vonde seter. Mye dekkstøy. God plass. Kjempegode kjøreegenskaper. Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 Ser ut som trådstarter ønsker å engasjere hele bilnorge i sitt kjøp av en slitt Focus: http://vg.transact.no/Item.asp?GroupID=140...%3F&Page=-1 Lenke til kommentar
binge Skrevet 1. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2008 (endret) tenke seg til å gjøre grundig forarbeid når man planlegger å cashe ut over 200 000 stupid me.. Endret 1. mars 2008 av binge Lenke til kommentar
binge Skrevet 1. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2008 Hadde forøvrig ikke vært meg i mot om Spartan kunne gitt meg en liten leksjon i hva som er så spesielt ved å legge energi i å unngå et bomkjøp i 200k klassen. Kanskje jeg til og med kan forlate debatten med en porsjon ekstra visdom i bagasjen. Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Hadde aldri kjøpt en ford focus til 200k, kjøp deg en a4 ellerno. http://finn.no/finn/car/object?finnkode=11...amp;WT.svl=Link http://finn.no/finn/car/object?finnkode=12...amp;WT.svl=Link http://finn.no/finn/car/object?finnkode=12...amp;WT.svl=Link Lenke til kommentar
Subishi Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Hadde aldri kjøpt en ford focus til 200k, kjøp deg en a4 ellerno. Hvorfor ikke? Lenke til kommentar
Subishi Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 tenke seg til å gjøre grundig forarbeid når man planlegger å cashe ut over 200 000 stupid me.. Hei. De mest erfarene innen bil finner du på bilforumet.no, evt. merkeforumet til den bilen du tenker på, i ditt tilfelle kan du sjekke fastford.no for informasjon om Ford Focus. Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Hadde aldri kjøpt en ford focus til 200k, kjøp deg en a4 ellerno. Hvorfor ikke? Gammelt design,synker fortere i pris,billig interiør. Lenke til kommentar
binge Skrevet 3. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2008 Ser ut som trådstarter ønsker å engasjere hele bilnorge i sitt kjøp av en slitt Focus: http://vg.transact.no/Item.asp?GroupID=140...%3F&Page=-1 Da har denne trådstarteren gjennom å engasjere hele bilnorge i sitt planlagte kjøp av en "slitt" Focus endt opp med å kjøpe en splitter ny Ford Focus stasjonsvogn, leveringsklar om 2 uker. Føler meg rimelig fornøyd her jeg sitter Lenke til kommentar
TomasK Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 Hva slags utgave og utstyr endte du opp med? Pris? Lenke til kommentar
binge Skrevet 3. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2008 (endret) Hva slags utgave og utstyr endte du opp med? Pris? Endte opp med Trend 90 hk diesel-utgaven med Panther Black metallic lakk, 16" alufelger, comfortpakke (2-sone klima, lærratt m/cruisekontroll), Takrails, oppvarmet frontrute og vinter alufelger. Pris 249 000 (19 900 i rabatt, hvorav 5000 var grunnet en spesiell BOB-kampanje som egentlig gikk ut før helgen). Alt i alt meget fornøyd Hadde sannsynligvis relativt flaks med at jeg i det hele tatt fikk bilen da det vanligvis er 3-4 måneder ventetid i følge selger. Tilfeldigvis stod bilen oppført som tilgjengelig på importlageret i Drammen. Endret 3. mars 2008 av binge Lenke til kommentar
Raimop Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 Klima og lærratt med cruise er kos Har det samme på GHIAen min og er meget fornøyd. Rattet i seg selv er en sann fornøyelse. Håper du blir like fornøyd med din bil som jeg har vært med min Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 oppvarmet frontrute er også særdeles digg å ha på kalde dager Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå