Ol'H Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 brains har fårsåvidt ingenting med muskler å gjøre. du kan være både muskelklump og matematisk geni Er vel tester som viser at testosteron påvirker hjernen i negativ grad. Å testosteron må til for å bygge. har du kilder på dette? tviler sterkt på at "muskelmennn" er "dummere" enn folk med mindre muskler/masse.... er sånt man hører på skolen, tar du steroider blir du dum som ett brød....sier ikke at doping er bra, men at det gjør deg dum er bare rett og slett dumt Testosteron påvirker hjernen, både i positiv og negativ grad. Det har jeg lest flere undersøkelser på. Skal se om jeg finner. Du er dum om du tar steroider, å steroider kan også påvirke hjernen. Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 hva din menig angår steroider driter jeg rett og slett i, om du mener folk er dumme så care.... liker ikke folk som jukser sånn selv, men at de er dummere enn andre personer er ihvertfall bare bullshit.... Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 hva din menig angår steroider driter jeg rett og slett i, om du mener folk er dumme så care.... liker ikke folk som jukser sånn selv, men at de er dummere enn andre personer er ihvertfall bare bullshit.... Ja jeg har ikke presset på deg noe. Jeg for min del ser på det noe man må veie opp helt selv. Om du kjører en bil i 150km't er det dumt, men jeg gjør det likefullt når jeg er alene på veien å føler for det. Om en person velger å ta steroider, så han om det. Samme gjelder alko, nikotin og andre rusmidler. Så lenge det ikke påvirker andre personer enn han selv så bryr jeg meg ikke. Utstrakt bruk av steroider påvirker hjernen, veldig individuelt hvordan da. Å testosteron påvirker et utall reseptorer i hjernen, når man da får et testo nivå som er f.eks 10 ganger høyere enn vanlig trenger man ikke være rakettforsker på å se at effekten er der. Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 presset på meg noe? poenget var at du påsto at folk som tok steroider var dumme, noe jeg er uenig i... steroider gjør deg nok ikke dum... så du mener at jo mer mandig du er desto dårligere blir hjernen din? testoseronprodusksjonen er induviduell..... Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 presset på meg noe? poenget var at du påsto at folk som tok steroider var dumme, noe jeg er uenig i... steroider gjør deg nok ikke dum... så du mener at jo mer mandig du er desto dårligere blir hjernen din? testoseronprodusksjonen er induviduell..... Steroider er ikke sunt om det ikke er i medisinsk sammeheng, derav er du dum om du trykker det i kroppen din. Likefullt om du drikker alkohol. Det er dumt gjort, jeg sier ikke at steroider gjør det dum ved en begrenset bruk. Testosteronproduksjon er indivduell ja, men du øker fortsatt testosteronnivået i kroppen din enormt iforhold til det naturlige ved bruk av steroider. Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 Folk gjør mer ut av det enn det egnetlig er spør du meg, forsvarer ikke steroidebruk, misforstå meg rett... har aldri brukt eller kommer til å bruke dopingpreparater, da jeg tror på trening gjennom blod slit og kosttilskudd... men det nesten alle tror er at det bare er å stikke noen sprøyter og ta noen piller så blir du diger i en fei, steroidene gjør egnetlig bare restitusjons tiden din kortere og høyner gjør at du kan trene mer intensivt.. hva som er begrenset bruk er en definisjonssak... men det jeg reagerte på var at du sa at steroider gjorde folk dumme, og ja vet at testoseronsproduksjonen øker i takt med hvor mye du har i egenproduksjon.. Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 (endret) Den øker også muskelvekst grunnet det unaturlig høye testonivået. I tillegg opptar kroppen letter og større mengder protein , pluss et utall andre effekter som er positive i bygge sammenheng. Å du øker ikke produksjonen, derimot så stopper du den. Men du tilfører kroppen høye doser kunstig testosteron i en eller annen form. jeg sier ikke at steroider gjør folk direkte dumme, men hjernen påvirkes av et høyere nivå. Endret 15. mars 2008 av Hyrlen Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 Man trenger ikke vokse så veldig på steroider, kommer helt ann på steroidene man bruker, bol er faktisk ikke bol.... Og at det påvirker hjernen synts jeg er ungdomsskole antidoping propaganda - stor i kroppen- lite i toppen... værre flisespikeri skal du leite lenge etter.. Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 Og at det påvirker hjernen synts jeg er ungdomsskole antidoping propaganda - stor i kroppen- lite i toppen... værre flisespikeri skal du leite lenge etter.. Å du er naiv om du tror stoffet som skiller oppførselen til mann fra kvinne ikke påvirker hjernen din. Lenke til kommentar
Elgvenn2 Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 (endret) Gjorde et kjappt søk på intelligens og testosteron nå, og det finnes artikler/undersøkelser som tilsynelatende gir støtte til begge leire, de som mener testosterom gjør en smart, og de som mener det gjør en dum. Noe som ser ut til å være en rød tråd gjennom begge type undersøkelser, er at hvis du har et testosteronnivå som ligger rundt et normalt snitt, har du trolig potensiale til høyere intelligens. Hvis du derimot ligger veldig mye over eller under normalen, vil trolig intelligensen din være lavere enn snittet. Så alt med måte med andre ord! Hvor vidt man er dum eller ikke hvis man boler, er trolig mer sammensatt enn ren IQ Endret 15. mars 2008 av Elgvenn2 Lenke til kommentar
Patrick de Maar Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 En del av poenget til Hyrlen helt i starten av diskusjonen var at OM du velger å ta steorider, gjør du noe dumt. Skal være passe langt ute for å ta noe som potensielt kan ødelegge kroppen din. Steorider er ment for pasienter som trenger det, og det gies i kontrollerte doser av leger. Når du stapper en sprøyte i ræven for å bli stor, er du dum, easy as that. Kan godt være et matematikkgeni og fortsatt gjøre det, men det er en dum avgjørelse. Ta alkohol, akkuratt det samme, det er bare teit og dumt å drikke. Vi har ikke behov for alkohol, allikevell drikker en god andel av befolkningen alkohol, hvorfor? For at de ikke klarer å ha det gøy uten? - Tullball. Kan ha mye gøy uten en halvliter innabords. My 2 cents. Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 (endret) Ryuk: hva som er dumt er en definisjonssak, hvis du merker veldig stor forskjell på en halvliter innabords så har vel du en veldig lav terskel men nok om det, kommer seg sikkert når du blir gammel nok til å kjøpe din egen alkohol.. edit: og nei, poenget var at han sa at han hadde undersøkelser på at hjernen ble negativt utviklet... men som du ser rett over deg her så ser du at det er teorier på begge at man blir smartere og dummere... Endret 15. mars 2008 av OZ-Racing Lenke til kommentar
Patrick de Maar Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 (endret) Jeg drikker ikke. Ikke uttal deg før du har alle fakta på bordet. Dessuten er det sikkert en forskjell på en halvliter 40% og en halvliter pils. Om du orker å scrolle opp til toppen av siden, så ser du at første del av andre avsnitt til Hyrlen sier følgende: "du er dum om du tar steorider". Anbefaler deg også å lese andre avsnitt til Elgvenn2, da vil du se at det blir trukket slu ninger i at et avvik på testorronnivået vil kanskje føre til merkbar effekt, enten det for mye eller for lite testoron. Endret 15. mars 2008 av Ryuk Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 anbefaler deg å lese på forgående side så ser du det jeg referer til der.. Og hva har jeg uttalt meg med uten alle fakta på bordet? du sa at det går ann og ha det gøy uten å ha en halvliter innabords, går du på ett utested og betiller en halvliter får du nok en en halvliter med pils og ikke en halvliter med brennevin..drakk ikke noe særlig jeg når jeg var 15 år jeg heller og alle som drakk var bare heeeelt gæærne ass... og åssen vet du at det går ann hvis du ikke drikker? du som uttaler deg uten fakta på bordet... Lenke til kommentar
Patrick de Maar Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 Har du fulgt med i norsktimene, OZ-Racing? Forskjellen her er drikker, og har drukket. Ja, jeg har hatt litt av hvert innabords, men har ikke drukket på et år. Det var en dum greie, jeg var dum nok til å drikke, men innså raskt at det ikke kunne fortsette. For øvrig ser jeg ofte hva drikking fører til, selv om jeg ikke drikker selv, og jeg har venner som drikker. Trenger ikke å drikke for å vite hva som følger. Men, det er uansett ikke drikke vi skal snakke om her, og ei er det doping, det er gener. Jeg ser ingen grunn til å fortsette med OT. For øvrig har du vel rett, jeg har sitter langt i fra inne med nok viten til å kunne uttale meg, så jeg bøyer meg i støvet. Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 Følger og følger, har nå vært der... men er enig at det ble mye OT her, men siden vi snakket om gener så kom vi liksom inn på doping siden det er ett velkjent middel for å bli større når genene ikke strekker til,.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå