-Tommy Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 Både komplett og Netshop bygger pc for deg for en liten pengesum (300kr elns) Lenke til kommentar
tiiim Skrevet 1. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2008 (endret) hva med dette: + vista 64 (890,- @ XD) Funker dette sammen? blir det bra? åssn er alt/minne/cpu etc? trenger jeg noe mer???? kan det kjøre SLI?! takk for mye hjelp så langt folkens kan gjøre ting enkelt å si at det jeg må ha er: Vista 64 kabinett Strømforsyning DVD-brenner Prosessor Skjermkort/grafikk Minne/RAM Div vifter/kjøling Hovedkort harddisk(er) (minimum 1,5TB) Skal helst ikke overstige mye ovewr 15000 Helst varer fra netshop, komplett eller MPX (aller helst netshop i tilfelle jeg vil ha dem til å lage PC-en) Alt av kabler Endret 1. mars 2008 av tiiim Lenke til kommentar
Krvduzvg62dy24 Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 (endret) skal du gå ned ca200kr så kan du bytte hardisken ut med 750x2 istedet for 500x3.. Det er jo fordel for du sliper 1 ekstra kabel, mindre rot i kabinettet og en eller to hundre billigere for diskene... Endret 1. mars 2008 av 93Matt93 Lenke til kommentar
zipp- Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 offf, disse pcbyggegreiene er jo så og si umulige Har nå bestemt meg for q6600 mye morro for pengene her ja 2stk GTX kort vil jo koste meg skjorta. Rollern: kommer ikke opp noe i linken din ! ...kom opp Utrolig fett forslag :D ...blir vel noe sånt ja, noe mer man trenger i tillegg?! feks kjølestæsj etc?! har forrestn prøvd meg på ennå et oppsett: Beste forslaget hittil, eneste jeg ville gjort annerledes er å kjøpe 4gb DDR2 ram, ytelsesforskjellen på DDR2 og 3 er ganske liten og absolutt ikke verdt pengene. Hvis du gjør det får du en kjempegod maskin. Lenke til kommentar
tiiim Skrevet 1. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2008 (endret) skal du gå ned ca200kr så kan du bytte hardisken ut med 750x2 istedet for 500x3..Det er jo fordel for du sliper 1 ekstra kabel, mindre rot i kabinettet og en eller to hundre billigere for diskene... Skal sjekke det ut takk offf, disse pcbyggegreiene er jo så og si umulige Har nå bestemt meg for q6600 mye morro for pengene her ja 2stk GTX kort vil jo koste meg skjorta. Rollern: kommer ikke opp noe i linken din ! ...kom opp Utrolig fett forslag :D ...blir vel noe sånt ja, noe mer man trenger i tillegg?! feks kjølestæsj etc?! har forrestn prøvd meg på ennå et oppsett: Beste forslaget hittil, eneste jeg ville gjort annerledes er å kjøpe 4gb DDR2 ram, ytelsesforskjellen på DDR2 og 3 er ganske liten og absolutt ikke verdt pengene. Hvis du gjør det får du en kjempegod maskin. Skal se mer på det oppsettet nå, men jeg ble jo slaktet av de andre innleggene her. + at jeg nå får GTX for samme prisen (som GTS) hos komplett... Men man lærer jo så lenge man lever :!: EDIT: Ser jo at det jeg valgte hos komplett er på lager, så det virker jo mest aktuellt Samt at jeg får stort kabinett med stor strømforsyner Endret 1. mars 2008 av tiiim Lenke til kommentar
zipp- Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 GTS er like godt/bedre en GTX, det har nyere arkitektur, er mindre, og sluker mindre strøm. Det er også bedre å overklokke. Lenke til kommentar
tiiim Skrevet 1. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2008 (endret) oj.. trodde GTXén var hakket kvassere jeg... men da er det merkelig at disse er såpass dyrere. Blir GTS i SLI da istede takk for ennå mer info.. driver å lærer nytt hele tiden her. Strømmen er vel det minste problemet me den innebygde PSUén i det kabinettet (1010W) Noen som har noe invendinger på Komplett-opsettet jeg kom med!? foruten å bytte harddisker og skjermkort ???!!! hva med minne?? vil ting funke godt sammen?! Hva bør velges: 2stk XFX GeForce 8800GTX 600M 768MB XT GDDR3 ,PCI-Express,2xDVI/HDTV/HDCP,600/1900Mhz eller 2stk XFX GeForce 8800GTS 650M 512MB GDDR3, PCI-Express 2.0, 2xDVI/HDTV/HDCP,650Mhz eller 2stkXFX GeForce 8800GT 600M 512MB GDDR3, PCI-Express 2.0, 2xDVI,8-layer black PCB hvilket opsett vil spille feks crysis best samt mest valuta for pengene?! Endret 1. mars 2008 av tiiim Lenke til kommentar
Del1 Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 (endret) 2stk XFX GeForce 8800GTS 650M 512MB GDDR3, PCI-Express 2.0, 2xDVI/HDTV/HDCP,650Mhz ville jeg gått for... Jeg vet ikke hvor mye strøm du trenger til Sli, men jeg tror ikke du trenger mer enn 1000 W nei... Edit: Følger ikke S-ATA kabler med hdd? Endret 1. mars 2008 av Del1 Lenke til kommentar
tiiim Skrevet 1. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2008 mer ram og mhz på gtx-en... men går for gts, skylder på dere heheh.. Sist jeg kjøpte harddisk (2år sia) fulgte ikke kabler med, men ikke vet jeg... gjør det det nå fortia?! Lenke til kommentar
Del1 Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 mer ram på skjermkort vil ikke akkurat gjøre underverker i forhold til ytelse Lenke til kommentar
tiiim Skrevet 1. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2008 bare jeg får en syykt god opplevelse med Crysis er jeg fornøyd.. har ikke giddet å prøve det engang med pc-en jeg har idag blir jo 1GB til sammen i SLI, så bør jo uansett holde :D anbefalling til ram?! eller er de jeg la i shoppingkurven gode nok?! http://bildr.no/view/163083 Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 blir jo 1GB til sammen i SLI, så bør jo uansett holde :D Nope, blir kun 512MB, du får kun utnyttet minnet fra ett av kortene Lenke til kommentar
tiiim Skrevet 1. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2008 (endret) ÆH! Men har det noe å si?! er ikke "jo mer ram jo bedre" egentlig?! da får man jo avlastet den vanlige ram´en som da prosessoren kan kose seg meg?! ... EDIT: Har lest litt mer om Q6600 og erfaringer fra andre brukere på forumet sier at den medfølgende viften fungerer helt supert, selv om prosessoren er overklokket til 3Ghz ++ ?! stemmer dette eller burde jeg gå for den ekstra/andre viften (Zalman)?!?!? Skal jo klokke til rundt 3ghz tenkte jeg da... Endret 1. mars 2008 av tiiim Lenke til kommentar
Nemesis90 Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 tiiim, serriøst ta og LES litt hva folk poster før du trykker i hjæl tastaturet med spørsmål Lenke til kommentar
Nemesis90 Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 og den corsair rammen ville jeg ikke gått for, ta crucial balistix pc8500 ddr2, og p190 er latterlig bortkastet, ta antec p182/nine hundred. Lenke til kommentar
tiiim Skrevet 1. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2008 (endret) ..ikke vet jeg, derfor jeg spør om råd her.. har lest forumet opp og ned i laaang tid og sitter igjen med like mange spm etterpå.. folk sverger jo til forskjellige ting, lite faktabasert. tråder på mer enn 2-3sider sklir jo helt ut og omhandler tannkrem istedefor det jeg var interessert i å finne ut om. så nå skal jeg jo kaste ut 16k på en PC så da velger jeg å spørre litt å få råd før jeg kaster inn pengene. for meg er 16000 ganske mye penger. og da vil jeg jo bli fornøyd. ...se nå fikk jeg hjelp med ram-en også, det jeg var aller mest usikker på Endret 1. mars 2008 av tiiim Lenke til kommentar
Nemesis90 Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 gå for forslaget til nokia_dell, du blir ikke skuffet av noen av de 2 han valgte. Lenke til kommentar
Petaaar Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 gå for forslaget til nokia_dell, du blir ikke skuffet av noen av de 2 han valgte. takk syns selv at begge to er knakenes gode oppsett! tror egentlig ingen trenger noe stort mer! det er et bra komprimiss mellom ekstrem etusiast og en pro gamer oppsett:) Lenke til kommentar
tiiim Skrevet 2. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2008 (endret) går jo så og si for oppsettet ditt. Bare trodde GTX-en var kvassere, men det var det vist ikke (bra dere sa det) problemet er jo at jeg vil ha det minne, men det fører ikke komplett, var derfor jeg bytta.. tenkte også å ta XFX sitt GTS kort da dette er billigere (og helt likt!?) hos komplett. Så var det PSU-en, folk i andre deler av forumet (lest masse) hevder at 6-700W skal være mer enn nok for et så og si identiskt opplegg. så da sparer jeg jo litt her å så er det raptordisken. syns de normale hardiskene går fort nok for mitt bruk (det at opperativsystemet booter 10sek raskere bryr jeg meg lite om).... plass er det jeg trenger, så da blir det 2x500gb istede extra. Tenkte at det p190 kabinettet hadde god utbyggingspotensiale, men etter å ha lest masse tester så er det vistnok "trangt", så går nok for p182 Så er det den Q9450 prosessoren, mye valuta for pengene, men ingen har denne på lager før om minimum 7dgr (forhåpentligvis) ... og jeg har litt dårlig tid... tenkte å henge med på TG med dette nemmelig Endret 2. mars 2008 av tiiim Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå