Gå til innhold

Gamer PC til 15000,-

Anbefalte innlegg

Trenger tips til en syyyk gamer pc til omtrent 15000,-

Vil helst ha alle delene fra samme netbutikk, helst netshop (god erfaring med dem)

Men er usikker på en del.

Prosessor

Dual core eller Qore 2 Quad?!

Mye Ghz eller litt fordelt på 4 kjerner?!

Skjermkort:

to 8800 GT eller en 8800GTX?! Eller kanskje noe annet?!

Ram:

Vil kjøre Vista 64, så vil proppe fullt med godt minne, 8GB :)

Hovedkort:

Her er jeg ganske sikker, nForce 780i SLI!!!!

Harddisk:

1,5TB... Velger nok SpinPoint (3x500GB)

Kabinett:

Stort, billig, godt/greit isolert, enkelt (helst sort/lakkert)

Lydkort:

Driter jeg i, mer en godt nok det på hovedkortet (for min del hvertfall)

DVD Brenner/CD rom:

Enkelt og greit. helst noe med dual layer og raskt (selv om ikke det er noe tema i vår tid lengre)

PSU:

Stabil!!! gir nok strøm til all drittn ;)

Så nå håper jeg noen kan hjelpe meg!!!

Alt må være inkludert i prisen, t.o.m. Vista 64 !

Er åpen for mange råd og tips :)

Endret av tiiim
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mod...30-6CB2C82BC0BD

Dette blir en ekstrem bra pc! 1.5gb 1900mhz grafikkminee, helt sjukt!

Hvis du vil være litt kul, kan du kjøre 8gb ddr3 ram, men det ville jeg droppa. Dette er nok den pcen du får mest for pengene siden 8800gtx har salg på komplett nå, med -28%!

Overklokk cpuen til 3.2, og ha vannkjøling hvis du vil være enda kulere:) 64bit vista oem, fra komplett, billig og like bra :)

Hva synes du?

Lenke til kommentar

uenig på ram,skjermkort,og hardisker. ville heller kjøpt 2x 500 gig spintpoint eller 1 tbit disk, også ville jeg vurdert 2x 8800 GT/GTS SLI, + crucial balistix pc8500, 4gig holder masse. 8gig er overkill:) Og det kabinettet er direkte stygt, alt for "fjortis" kjøp heller antec p182:) og ja gå for quad, men du må ikke tro at en 2.6ghz quad tilsvarer 4x 2.6ghz.. for det er feil, quad tåler mer en en en/to kjerna prossesor, alltså det skal mye mer til for og henge den + at den klarer flere arbeidsoppgaver osv uten og henge seg. Angående vannkjøling, så har du ikke behov for det før du skal opp på nærmere 4ghz, jeg har min q6600 på 3.5 ghz med luftkjøling. Og... Du har ikke bruk for 750w psu vil jeg si, holder med en 620w eller mindre. ville vurdert hx620w:)

Endret av lunnr
Lenke til kommentar
http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mod...30-6CB2C82BC0BD

Dette blir en ekstrem bra pc! 1.5gb 1900mhz grafikkminee, helt sjukt!

Hvis du vil være litt kul, kan du kjøre 8gb ddr3 ram, men det ville jeg droppa. Dette er nok den pcen du får mest for pengene siden 8800gtx har salg på komplett nå, med -28%!

Overklokk cpuen til 3.2, og ha vannkjøling hvis du vil være enda kulere:) 64bit vista oem, fra komplett, billig og like bra :)

Hva synes du?

du unnskyld meg ,, men hvordan skal du kjøre sli på p35 hih ,, se over oppsettene dine før du poster a!

intel Ati x2 crossfire oppsett.

Intel sli oppsett.

Endret av Nokia_dell
Lenke til kommentar

sant nokk:) men ja jeg ville vurdert et SLI hovedkort, og kjøpt 2x 8800 GT 512mb Vil vel si at jeg ikke er helt enig i nforce 780i, greit nokk at det er det nyeste osv, men har du virkelig bruk for et hovedkort som støtter TRI-SLI? da ville jeg heller lett litt og funnet evga nforce 680i, det har bra overklokking muligheter + at jeg tror det er ganske rimelig for tiden:) kan også være mulig at det ikke finnes på lager hos noen lenger, men hvem vet:)

Endret av lunnr
Lenke til kommentar

mye bra greier her folkens

Ang prosessor går jeg nok for q6600, ettersom det er mulig å overklokke den så mye uten "ulumskheter" så faller vel valget på denne :)

Åssen er forrestn Core 2 Duo E8500 3.16GHz?! ser jo at denne ikke er så dyr ... og ny ...

utrolig heftig med 2stk 8800gtx, men koster jo da, og da faller jo kvaliteten i de andre komponentene.

Vil jo helst ha kvalitet hele veien :)

Åssen blir forrestn dette (valgte begge prosessorene):

162961.jpeg

bildet erkun svart her i forumet!

Endret av tiiim
Lenke til kommentar

vel, 8800 GTX er ikke vært pengene, da ville jeg heller gått for 2x 8800 GT/GTS, eller de nye ATI kortene.. og q6600 var bare et eksempel, gå for den nye quad'en, http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=344758... kanskje,

og jeg er usikker på om Striker hovedkortet er noe og satse på^^

men ja, quad er et bedre valg om du vil ha pcen en stund, pga nye spill som kommer støtter quad prossesorer^^

og den cpu kjøleren,rammen og psu'en, ville jeg ikke gått for

gå for en Corsair hx620w eller en 750w tx, også Crucial balistix 4gig pc8500, meget bra og billig ram. Også går du for Thermalright 120 extreme eller zalman 9700.. personlig liker jeg thermalright 120 bedre.

ta også en titt på oppsettet til Nokia_dell, de er veldig bra begge 2^^

Lenke til kommentar

Ikke velg q9300 den har bare 6 mb cache. q6600 har 8, mens q9450 har 12. Ville nok personlig gått for den siste, men er jo en stund til den er på lager så skal du kjøpe nå er Q6600 et bra valg. Ville kanskje valgt 2xGT kort men velg 2xGTX om du har en bra skjerm med høy oppløsning. Lykke til! Blir nok enn flott maskin :thumbup:

Edit: Skal du ha to GTX kort ville jeg nok valgt minst 700 w psu

Endret av aleksnor
Lenke til kommentar

offf, disse pcbyggegreiene er jo så og si umulige :(

Har nå bestemt meg for q6600 mye morro for pengene her ja :D

2stk GTX kort vil jo koste meg skjorta.

Rollern: kommer ikke opp noe i linken din ! ...kom opp

Utrolig fett forslag :D :D ...blir vel noe sånt ja, noe mer man trenger i tillegg?! feks kjølestæsj etc?!

har forrestn prøvd meg på ennå et oppsett:

162996.jpeg

Endret av tiiim
Lenke til kommentar
Dette overstiger budsjettet ditt med 1000,- og har ikke OS med...

Prisguide

helt greit å overskride,

men syns prisguiden gjør det litt vanskelig, vil helst ha alle varer fra samme nettbutikk.

Vet jo at det er mulig å bestille det meste fra en butikk, men så plutselig mangler no annet.

Ser jo at amenino trolig hadde alt, men er skeptisk da til prosessoren som de ikke har på lager.

Har hørt mye negativt om dem når det kommer til frakt/tid.

uansett, kjempebra.. vil jeg merke stor forskjell på en 10000 disk vs. en 7500?!

Har lest mye fram og tilbake om dette og ikke akkurat blitt mye klokere :p

netbutikker som mpx, komplett og netshop er best for meg da sandefjord ikke er så langt unna (slipper fraktpris) :D

Endret av tiiim
Lenke til kommentar

Jeg vet at du kan be på Komplett å sende alle varene sammen, så frakt på hver eneste ting er ikke noe problem :)

Komplett har alt bortsett fra RAM og prosessor, og da er det jo bare å finne en annen type RAM

Lenke til kommentar

veit, driver å tilpasser litt nå, så kommer jeg med ennå et alternativ :p

Et spm.. er det noen av nettbutikkene som bygger PC-en for deg?!

morro å bygge selv, men er litt keen på orntlig "expert"-hjelp,

så slipper jeg mye banning og unødvendig bruk av tid :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...