trenurg Skrevet 22. februar 2003 Del Skrevet 22. februar 2003 Hallo igjen - nok et spørsmål til Premiere 6.5 : Når jeg legger captured video på timelinen og forsøker å legge en transition mellom 2 clip så skjer det ingen verdens ting, dvs. når jeg spiller det hele av i Monitorvinduet så spilles clipene akkurat som de er "captured", men ingen transition effect - dvs. bildet stopper opp så lenge som transition varer og "hakker" videre uten noe effekt. (i Studio fra Pinnacle så ser man ihvertfall hvordan trnasitionen funker i monitorvindet....) Hva kan det være som er galt hos meg ? :o Lenke til kommentar
Gabriel_X Skrevet 22. februar 2003 Del Skrevet 22. februar 2003 Regner med at du må rendre overgangen før du kan se hvordan den blir. Står sikkert detaljert forklart i boka :wink: Lenke til kommentar
trenurg Skrevet 23. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2003 Joda den er jo sikkert grei - men å rendre testfilne jeg har laget (30 sek video) tar jo ørten år (har egen harddisk og P4 med 512 Ram - Det kan da ikke være nødvendig å rendre for å se hver eneste lille detalj ??? Lenke til kommentar
Gabriel_X Skrevet 23. februar 2003 Del Skrevet 23. februar 2003 Du kan jo rendre i superlav oppløsning (= raskt) for å få et inntrykk av om overgangene 'treffer' der de skal. Du trenger jo ikke å rendre i full DV-kvalitet (eller hva du bruker) bare for å se hvordan det blir. Lenke til kommentar
Praetorian Skrevet 25. februar 2003 Del Skrevet 25. februar 2003 Du er klar over at du må bruke 2 videospor for å bruke transitions? Altså legg clip1 på video 1a og clip2 på video 1b slik at de overlapper og legg overgangseffekten på transitionsporet imellom på det overlappende området. Lenke til kommentar
trenurg Skrevet 25. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2003 JA ja - den som leter han finner og den som finner skjønner at han har kastet bort en masse tid - svaret var jo såre enkelt : Det er viktig at clip 1A og 1B kommer på hver sin videokanal - når dette er gjort og overgangen er tilpasset så er det bare å holde "ALT" nede og bruke "slideren" i "timeline" view og deretter ser man eksakt hvordan det hele kommer til å se ut - UTEN å måtte rendre først..... G E N I A L T.... Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 25. februar 2003 Del Skrevet 25. februar 2003 Premiere 6.5 har jo realtime rendering. Trykk enter i stedet for play. (Mulig du må krysse av for realtime en plass i options) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå