Gå til innhold

iPod, spørsmål og forhåpentligvis svar.

Anbefalte innlegg

M'kay, så jeg hadde bursdag på torsdag, og bestemte meg for å kjøpe en iPod, i den sammenheng har jeg et par spørsmål før jeg kjøper :w00t:

1. Er det mulig å synce musikk til iPoden uten å bruke iTunes? Eller må jeg laste ned alle sangene fra iTunes for så å synce de til iPoden?

2. Er iPod Classic stor? D.v.s i størrelse.

På forhånd takk :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er mulig å bruke andre programmer til å synche iPod til PC-en din, du må bare lete rundt.

Og musikk trenger du ikke kjøpe fra Apple/iTunes, du kan selv rippe fra CD'er, eller legge inn i iTunes musikk du har fra andre steder, og så få de inn i iPod.

iTunes er ikke noe dårlig program for musikk, selv om mange liker å si det.

Det er mye "hype", både negativ og positiv, på nettet, som ikke stemmer med virkeligheten!

Det største problemet med iTunes er egentlig at du blir bundt opp til èn PC med din iPod, og ikke kan legge inn ny musikk fra en annens PC f.eks. på reise.

Classic er som den gamle iPod'en, men tynnere.

Endret av headgeek
Lenke til kommentar

Alle filer du har lagt inn på din PC kan importeres inn i iTunes.

Alle MP3 filer er OK, sjekk evt at andre formater du har filer på, også kan brukes av iPod.

Dersom du har filer i andre formater, så kan du konvertere disse ved hjelp av iTunes.

Lek litt rundt med iTunes, sjekk på nettet osv., det er masse muligheter med iTunes!

Settings etc. kan brukes på mange måter, du må bare lære deg mulighetene, som med alt annet.

Lenke til kommentar

Dersom du bor i Oslo, så averterer Multima Audiosenter, i nærheten av Ibsen Parkeringshus/Akersgata, salg bl.a. på Shure E2 ørepropper, til rundt 550.-

Dette er absolutt verdt pengene, dersom de har flere igjen!

De lukker støy ute også, slik at du ikke trenger å plages av støy rundt deg, og derfor ikke må spille for høyt!

Det finnes mye bra av slikt tilleggsutstyr, disse er ikke top-of-the-line, men til prisen absolutt verdt det!

Tenk på hørselen din, den får du utdelt bare ên gang!

Lenke til kommentar

Må bare slenge meg å det headgeek sier her :)

Det er absolutt å anbefale å bytte ut medfølgende headsett, da det som følger med ikke er noe å skryte av...

Selv dama mi som ikke er noe spesielt opptatt av lyd stikker av med mitt AKG k24p titt og ofte :) som forøvrig er et helt greit sett til en billig penge da jeg kjøpte det...(er ikke å få tak i lengre).

Eneste jeg har å utsette på Classic er størrelsen, men så er jo ikke jeg vant med noe større enn iPod mini, og nå en Nano 3.gen.

Men dette er jo såklart en smakssak, og tror du blir fornøyd med den :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...