harald25 Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 For noen uker siden plugga jeg ut dvd-brenneren min for å få plass til en harddisk. Jeg skulle bare kopiere over noen filer fra disken, og siden jeg ikke hadde noen annen ledig IDE-slot så plugga jeg ut dvd-romen. Da jeg var ferdig og koplet den inn igjen etterpå merket jeg at den ikke dukket opp i windows lenger. Jeg har sjekket: - At alt er koplet riktig. - At jumpers står riktig. - Prøvd å bruke legg til maksinvare for å se om den blir oppdaget. - Prøvd en teori om at det er noen iTunes drivere som ødelegger, så jeg sletta alt som har med apple å gjøre - Prøvd en register-fix som flere hadde rapportert at funker. Det som er litt merkelig er at jeg kan se dvd-romn i BIOS, men ikke der jeg vanligvis har sett den. Nå kan jeg velge den i boot-priority, men den kommer ikke opp under IDE- master 1 (eller hva det het), og her var den før. Så nå er jeg litt oppgitt over hele greia og håper noen skjønte nok av dette til å kunne hjelpe meg. Om det hjelper så er dette noen specs jeg har: DVD: NEC DVD recorder ND-2510A OS: Windows XP Pro HK: ECS elitegroup PX1 Lenke til kommentar
harald25 Skrevet 5. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2008 Gir denne en liten bump siden jeg enda ikke har fått orden på dette. Lenke til kommentar
pstub Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 Kan ha å gjøre med at den ikke har fått tilordnet en stasjons-bokstav. Sjekk i Kontroll-panel --> Administrative tools --> Disk-Management eller hva det heter... Se om den fins der, så kan du eventuelt høyreklikke og velge stasjons-bokstav. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå