Gå til innhold

Hvor lenge må man trene før man blir myk?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

13 dager, 4 timer, 23 minutter og en hundredel av et sekund. Presis.

 

Det er ingen som kan fortelle deg akkurat hvor lenge man må trene for å oppnå "det og det". For det første aner ingen hvordan du trener, for det andre reagerer alle forskjellig på trening. Hvis du trener bevegelighetstrening for første gang, og er veldig stiv fra før av, vil jeg imidlertid tro at du vil begynne å merke forskjell allerede etter de første ukene.

Lenke til kommentar

Det er som sagt vanskelig å si, men utifra generelle retningslinjer om bevegelighetstrening vil du kunne merke forbedring etter kanskje en 3-6 uker, forutsatt at du trener bevegelighet minst 2-3 ganger i uken. Når det gjelder bevegelighetstrening er mengdetrening veldig viktig for å klare å få en permanent forlengelse av bindevevet.

I starten vil du kanskje oppleve å bli enda stivere, da treningen gjerne fører til at du får små rupturer i den aktuelle muskelen du tøyer, men vil nok gå over etter hvert. :p

 

Fin form for trening som i tillegg til å forbedre bevegeligheten; stimulerer leddbrusken din, kan ha en positiv innvirkning på teknikken i idrett/styrketrening, kan redusere risikoen for belastningskader i muskler og leddfester, og kan forbedre kroppsholdningen din.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Gymlærere har etter egen erfaring og andres(gjør et søk på forumet) begrenset med kunnskap på trening, evt utdatert viten. Jeg ville tatt det meste fra en gymlærer med et lastebilass med salt.

 

Trådstarter: Jeg var veldig stiv før jeg begynte på kickboksing, etter et halvt år merket jeg ekstrem fremgang, ting som jeg ikke hadde sjangs på å gjøre før.

Burde gi en liten pekepinn.

Endret av Ryuk
Lenke til kommentar
Ca. tre ganger i uken, minimum 20 minutter hver gang, i følge gymlæreren min.

For'no tull... For å bli myk må man tøye litt og litt hver dag, ikke mye fordelt på få dager.

 

 

tøye litt hver dag? skal man gå inn for beveglestrening så trener man ikke samme muskler vær dag...har aldri trent noe særlig bevegelighet selv da jeg gir egentlig blanke i om jeg greier og nå tærne mine med strake bein :p men antar at det blir som vanlig trening, dvs at du kan overtrene og få negativ progresjon..

 

leste forresten et banner på treningssenteret mitt som sa at man skulle trene bevegeligshetstrening med og varme opp, for å så holde ytterstillingne i 20 sek, 3 ganger, om dette stemmer vet jeg ikke...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...