skelly Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 (endret) Hei, er veldig utdatert på hva som er bra disse dager, men det jeg er på utkikk er en såkalt gaming pc. Har så langt satt sammen dette; Gigabyte GA-MA790X-DS4, AMD 790X, DDR2 Socket-AM2+, ATX,GbLAN, 2xPCI-Ex(2.0)x16 6 995,- 995,- Geil 2GB DDR2 PC6400 800MHz Ultra 4-4-4-12 Metallic-Orange Aluminum Retail 100+ 440,- 440,- AMD Athlon 64 X2 6000+ 3,0 Ghz BOXED Socket AM2 Dual-Core 2MB cache 100+ 1 095,- 1 095,- XFX GeForce 8800 GT 512 MB PCIe 2.0, GDDR3, 2xDVI/HDTV/HDCP 1 611,- Western Digital 500GB IDE/ ATA 7200 RPM Caviar Special Edition 16MB cache 100+ 795,- 795,- Sennheiser Headset PC 161 m/mic 3,5 Jack In-Line volumkontroll og Mute på ledning Fjernlager 100+ 695,- 695,- Antec Nine Hundred Ultimate Gamer Case ATX miditower u/PSU 100+ 850,- 850,- Microsoft IntelliMouse Explorer 3.0 PS2/USB 100+ 295,- 295,- Dette kommer på 7580,- å jeg har ikke tenkt å overskride 10k Jeg trenger ihvertfall powersupply og dvdbrenner(har jeg glemt noe?) Jeg har på forhånd skjerm, musematte og tastatur. Jeg lurer også på hva som er lurest å kjøpe av Intel og AMD med tanke på hva du får for pengene. mvh Skelly *edit* Bytta skjermkort, ram og hovedkort. Dette kommer nå på 6776,- Endret 1. mars 2008 av skelly Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 Du kan spare litt penger ved å kjøpe XFX GeForce 8800 GT 512 MB til 1611,- kr, og GeIL DDR2 PC6400 Ultra 2 GB CAS4 til 440,- kr (Hvis du ikke har planer om å overklokke) Hvis du velger Intel, er Core 2 Duo E8200 et godt valg. Lenke til kommentar
skelly Skrevet 1. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2008 (endret) Ok, veldig bra forslag:) beklager for at jeg glemte å nevne at jeg ikke har noen som helst planer om å overklokke=) bytter ut disse delene nå(untatt intel) Den Intel prosessoren der er enda dyrere en AMD prosessoren jeg har valgt, hva utgjør forskjellen på de 2? Har aldri hørt om Geil ram brikker, hvordan kan de være så billige hvis de er bedre? Endret 1. mars 2008 av skelly Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 (endret) Hvordan skal du spille da? Skal du spille seriøst, eller liker du å ha masse grafikk på etc? Går jo ikke an å komme med noen anbefalinger, med mindre man vet dette. Det blir jo helt generelt, og kan bli helt feil for ditt behov. edit: den 6000+ cpu'n har 125 watt effekt, jeg ville gått for en cpu med litt lavere forbruk enn det, med mindre du gir blanke f i varme etc. Endret 1. mars 2008 av amiganostalgia Lenke til kommentar
skelly Skrevet 1. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2008 Jeg tar utgangspunkt i at jeg skal spille seriøst, da f.eks cs, men jeg vil også kunne spille spill som f.eks farcry uten å måtte ha på elendig grafikk Okei, hvilken forskjell utgjør det? Kan du komme med forslag til hovedkort som passer til det? Lenke til kommentar
Refi Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 hvis Du skal Spille spill som krever så burde du ha intel, de er ganskje litt dyrere men de er bedre å spille med. Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 Har aldri hørt om Geil ram brikker, hvordan kan de være så billige hvis de er bedre?RAM-brikker er generelt veldig billige for tiden. Men de brikkene du valgte først er dyrere rett og slett fordi det står SLI ready på de. Og Geil lager generelt gode brikker. Lenke til kommentar
SuXz0r Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 Kanskje bytte ut HK, det der er ganske gammelt. Kjøp heller AM2+ hovedkort.(du kan fortsatt bruke AM2 prosessor) F.eks: Dette, som også er myye bedre enn det andre hk'et SuXz0r Lenke til kommentar
skelly Skrevet 1. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2008 (endret) Må bare si tusen takk for at dere bruker fritiden deres med å hjelpe meg kjøpe pc=) Har nå byttet ut hovedkortet også, hvis jeg skulle hatt en intel prosessor tilsvarende den AMD prosessoren jeg har valgt, hvor mye snakker vi om i prisforskjell da? *edit* Har sett på nytt kabinett for å få med powersupply; Antec Sonata III, Svart Pianolakk Er det nok med 500W til de komponentene jeg har valgt? Endret 1. mars 2008 av skelly Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 (endret) Hvis du ikke har bestilt enda, koster XFX GeForce 8800 GT 512 MB 1264,- kr hos Amentio Edit: Amentio er utsolgt Endret 3. mars 2008 av k-orm Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 hvis Du skal Spille spill som krever så burde du ha intel, de er ganskje litt dyrere men de er bedre å spille med. Hvorfor er de det mener du? Latenstiden i ett intel cpu system er jo økt. Amd har jo innebygd minnekontroller i cpu'n. Intel er bra til sitt greit nok, men skal man game noe seriøst, holder det fint med en x2 amd. Kjerne 0 dedikert til system og kjerne 1 dedikert til spillet. Lenke til kommentar
Olavxxx Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 (endret) hvis Du skal Spille spill som krever så burde du ha intel, de er ganskje litt dyrere men de er bedre å spille med. Hvorfor er de det mener du? Latenstiden i ett intel cpu system er jo økt. Amd har jo innebygd minnekontroller i cpu'n. Intel er bra til sitt greit nok, men skal man game noe seriøst, holder det fint med en x2 amd. Kjerne 0 dedikert til system og kjerne 1 dedikert til spillet. AMD er tregere på det meste... Les test: http://www.xbitlabs.com/articles/cpu/displ...le_7.html#sect0 Ville gått for denne jeg: http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=98754 Så kan du selge skjermen og det du har. Endret 4. mars 2008 av DaButcher Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Jeg slo opp på den crysis test siden og fant ingenting om hvordan kvalitet de har på innstillinger osv, skumleste bare. Men medium kvalitet antar jeg MQ står for. Jeg har ett 8600 gts kort, de brukte ett 8800GTX kort. Likevel kjørte jeg glatt 60fps+ i crysis. De fikk 48 fps og i tillegg med en bedre cpu enn det jeg har, x2 5000+. Jeg regner med de da har kjørt på med AA og AAF. Enhver som tar noe fps spill seriøst gjør aldri det. Lenke til kommentar
Olavxxx Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Jeg slo opp på den crysis test siden og fant ingenting om hvordan kvalitet de har på innstillinger osv, skumleste bare. Men medium kvalitet antar jeg MQ står for. Jeg har ett 8600 gts kort, de brukte ett 8800GTX kort. Likevel kjørte jeg glatt 60fps+ i crysis. De fikk 48 fps og i tillegg med en bedre cpu enn det jeg har, x2 5000+.Jeg regner med de da har kjørt på med AA og AAF. Enhver som tar noe fps spill seriøst gjør aldri det. Les nå testen jeg linket til da.. amd sin 6400+ ble knust i ALT av billige dualcoren til intel (som alltid er utsolgt). Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Jeg ser det de har brukt ddr800 minne til amd maskinen og ddr 1066 til intel maskinen. Saklig test.I tillegg har de brukt ett hovedkort på amd platformen ifra 2006 og ett hovedkort på intel ifra 2007 nå vinter. De kunne jo ha favorisert litt mer eller? Du må jo skjønne det at når jeg både har dårligere cpu og dårligere skjermkort er det ugler i mosen når mitt system yter bedre, som ble bygget nå i januar. Klart intel har bra cpu'r er ikke snakk om det. Poenget mitt var uansett at i forhold til fps spilling er det rå latens tid som gjelder. Da spiller slike benchmarks som henviser til AA/AF høy kvalitet, medium for den del, fint liten rolle. Lenke til kommentar
skelly Skrevet 4. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2008 Jeg har ikke bestilt helt enda(skal gjøre det innen 30min:p) men pcen blir noe helt annet en det der; https://prisguiden.no/vis_handlevogn.php?waggon_id=67556 Gjerne kom med noen kommentarer til oppsettet=) Lenke til kommentar
Refi Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 hvis Du skal Spille spill som krever så burde du ha intel, de er ganskje litt dyrere men de er bedre å spille med. Hvorfor er de det mener du? Latenstiden i ett intel cpu system er jo økt. Amd har jo innebygd minnekontroller i cpu'n. Intel er bra til sitt greit nok, men skal man game noe seriøst, holder det fint med en x2 amd. Kjerne 0 dedikert til system og kjerne 1 dedikert til spillet. Intel har tatt seg best ut på alle testene. Og er bedre å game med. Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 Man kan ikke sammenligne benchmark tester og timedemos med fps i sanntid. Intel er bra på office og spill med mye effekter som gjerne krever post processing. Amd er desidert bedre på spill som omhandler fps og spill konfigurert til å kjøre for ytelse og ikke effekter. Lenke til kommentar
Dyver`n Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 (endret) Hvorfor kjøper du et hovedkort til nesten 800,- uten SLI? kun 1 8800gt vil vere flaskehalsen din i spill.... EDIT: Supports 1066/800/533 MHz FSB (IKKE 1333Mhz!?) Støtter vel ikke 45nm heler? :/ Endret 5. mars 2008 av OpelPower Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 (endret) Hvorfor kjøper du et hovedkort til nesten 800,- uten SLI? kun 1 8800gt vil vere flaskehalsen din i spill.... EDIT: Supports 1066/800/533 MHz FSB (IKKE 1333Mhz!?) Støtter vel ikke 45nm heler? :/ Skal man game noe fps noenlunde seriøst går man ikke for flere skjermkort. Det kan lønne seg å lese litt over tråden man svarer på av og til folkens? Endret 5. mars 2008 av amiganostalgia Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå