KvitKnekt Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 Bare et enkelt spørsmål. Har ett opplastingsscript på hjemmesiden min, som skal laste opp til en mappe ved navn 'uploads' Denne mappen har jeg forandret atributtene til å være 777. Men likevel vises siden som "Forbidden. You don't have permission to access /prosjekt/uploads/ on this server." Scriptet ligger i mappen 'prosjekt'. Er det noe jeg kan gjøre med det? Prøvde å kontakte support, men de bare sa jeg måtte sende en e-post siden det var en "Technical issue". Lenke til kommentar
alec1 Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 Hos noen webhosts kan du bare forandre rettighetene på mapper og filer i konfigurasjonsverktøyet/kontrollpanelet som webhosten tilbyr. Lenke til kommentar
KvitKnekt Skrevet 1. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2008 Åja. Hmm.. Men mappen viser 777 om jeg logger inn med et annet FTP-program. Er det noen webhosts som setter universielle restriksjoner? At jeg ikke får tilgang uansett hva jeg gjør? Lenke til kommentar
alec1 Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 Åja. Hmm.. Men mappen viser 777 om jeg logger inn med et annet FTP-program. Er det noen webhosts som setter universielle restriksjoner? At jeg ikke får tilgang uansett hva jeg gjør? Grunnen til at de krever at du må gjøre det i kontrollpanelet er vel for å forbedre sikkerheten til båden websiden og serveren for å forhindre at uautoriserte brukere skal få for høy tilgang til dine filer/mapper. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå