DawnDusk Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 Hei! Jeg ønsker å starte med seriøs styrketrening, men ønsker ikke å dra ned til gymmen der de STORE gutta er. Ønsker rett og slett å trene hjemme, ha mitt eget program og ikke måtte være på et befolket sted. Skyldes også at jeg er sjenert nå i starten, da jeg ikke er noen muskelbunt. Men, til det sentrale spørsmålet: Jeg vurderer å kjøpe inn en slik maskin fra G-sport eller brukt. Hvordan tror dere at denne vil dekke mitt behov og ønske om styrketrening? Har lest mye på nettet at slike ikke vil trene muskelgruppene på en slik måte som frivekter, noe som gjør det veldig vanskelig å få noen tydelige muskler. Så hvis formålet mitt med styrketreningen er å bli stor (da sånn generelt i kroppsbygningen), få markerte og fine muskler og stort sett få en kraftig styrke - hvordan vil et styrkeapparat duge da? Er på ingen måte opptatt av å bli en bodybuilder og få en helt perfekt kropp, men vil som sagt bare bli større, sterkere og fine muskler. Setter pris på all mulig hjelp her, om hva dere synes om å trene på et slikt apparat! Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 (endret) Sjekk heller litt på forum rundt om kring og se om du kan få tak i en vanlig benk av god kvalitet, og et powerrack. Så kjøper du en olympiastang og litt vekter, så er du i gang Blir litt dyrere, men da får du kvalitet som holder livet ut, og det gir mye bedre resultater enn en slik maskin fra g-sport. Eventuelt så gjør du som alle vi andre, og biter tennene sammen og driter i at de andre er større og sterkere enn deg. Alle var nybegynnere en gang i tiden de også. Edit: Det blir jo overhodet ikke dyrere heller. Den der multigymmaskinen var jo dyr. Husk også å kjøpe en stang til å feste i taket så du kan ta chins, og strekk slik at du kommer deg opp. Endret 1. mars 2008 av gonjimann Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 Hadde jeg vært deg så hadde jeg begynt på ett treningsenter, somregel har de mye bedre apparater/utstyr til deg der... og ikke alle på ett treningssenter er store gutter eller jenter for den saks skyld... var på ferie ett sted og hadde ikke treningssted tilgjengelig, bortsett fra ett sånt multifunkjsons apparat, det var ihvertfall jall deluxe, aldri trent så dårlig.. Lenke til kommentar
rullenb Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 Bynn på treningsstudio du, der har du en større valgmulighet av apparater og vekter. Personelig syns jeg det er litt mongo og trene hjemme. Føler ikke at kroppen er motivert for å trene hjemme, syns det er bedre å komme inn på et treningsstudio da forbreder kroppen seg. Så er det mer sosialt på en anna side:P Lenke til kommentar
DawnDusk Skrevet 1. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2008 Joda, det er greit nok det at jeg kan gå til et treningsstudio, men det ønsker jeg rett og slett ikke i starten. Og spørsmålet mitt var vel egentlig: Går det an å bli sterk og få en fin kropp kun ved hjelp av et multigym-apparat hjemme, eller MÅ man bruke frivekter for dette? Det er det jeg lurer på. Vil jeg kunne få en kropp damene vil tenke "oi, han var skikkelig fin" og en sterk kropp, bare ved hjelp av en slik maskin hjemme? Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 Du har urelalistiske mål... "går det ann og bruke en maskin til å få fin kropp så alle damene dåner?" er jo teit spørsmål, må du jo se selv? Kommer for det første helt ann på deg, utgangspunktet ditt, og trener du så kommer musklene til å vokse og /eller bli sterkere, men hva du definierer som "fin" kropp er jo individuelt. folk kan f.eks si at en muskelbunt på 120 kg er digg, mens ei annan kan kanskje synts en markert tynn fyr er digg.... la meg gjette, du er 15 år og har lyst til å kapre damene på stranda til sommern? derfor starter du intensivtrening nå... jaja hver sin smak Lenke til kommentar
SkyFly Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 (endret) Slettet Endret 1. mars 2008 av SkyFly Lenke til kommentar
DawnDusk Skrevet 1. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2008 Nei, dette var mer ett eksempel på en situasjon. Hva jeg ønsker å oppnå er å styrke kroppen min slik at jeg risikerer færre skader ifb. med idrett, samtidig som jeg ønsker å få en kropp som kan virke mer tiltrekkende. Jeg er fra før av relativt stor, men det er bare kroppen min - ikke selve musklene hvis dere skjønner. Jeg er ikke en ung ypling som starter med styrketrening fordi badesesongen skal bli stoltere. Tvert i mot liker jeg ikke å bade. Jeg vil bare styrke kroppen min for å hindre skader, og når jeg først skal starte med en slik type trening, så vil jeg gjerne prøve å få litt tydelige muskler samtidig. Dette tror jeg det er ingen som kan motsi seg å være enig (at det er morsomt og mer selvsikkert å få litt muskler) Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 Har ikke troen på at du vil "lykkes" med trening hvis det eneste målet ditt er å få damer til "å dåne". Det vil sikkert fungere en stund, men hvis du virkelig ønsker å jobbe med deg selv tror jeg at motivasjonen må sitte mer enn som så. Men det er da bare meg. Du sier du ønsker å starte med seriøs trening? Da kan du gjøre ett av to. Enten kommer du deg på et treningssenter, eller du kan kjøpe deg et power-rack, en benk og ei stang til chins hjemme, samt rikelig med skiver. Kjør knebøy, roing, markløft, benkpress, chin-ups, pull-ups, presses osv. Compound movements. Du vil aldri i verden komme i nærheten av noe sånt med å sitte å sparke med beina i en multigym (den greia er søppel). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå