cheese doodles Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 Jeg er dypt skuffet over den nye mp3-mobilen min, Nokia 5310. Først må jeg legge inn software for overførsel av mp3 til mobilen, ok, enda en musikkavspiller i vista skader vel ikke... masse megabytes brukt og vips, en musikkavspiller som ikke en gang kan lagre spillelister. SÅ.. når programmet klikker hvert 30. minutt i Vista, må du vente i 30 minutt før du kan sortere nyinnlagte sanger etter artist osv slik at du kan føre dem over til telefonen igjen. Avspillingen: Klikker etter å ha spilt 5-10 sanger, mobilen skrur seg av og må skru seg på igjen. Jeg ble så forbanna da jeg sykla til byen her om dagen at det nesten ble trafikkfarlig. Jeg spiller av musikk og har mobilen beskyttet mot søl og skitt i en glidelåslomme i jakka. Foran meg er en stor buss og bak meg er det kø, avspillingen hakker regelmessig som vanlig, men så stopper den igjen. HÆLVETE! Det tuter og stresser trafikk rundt meg, jeg er glad for en liten og nett mp3-mobil, men den klarer ikke å spille av en jevla sang før den klikker. Kontakt med Nokia customer care gjorde meg ikke mye klokere, hva snakker du om, serefeil? nei, send telefonen inn til sørvis. Så sier Amobil at de har vært i kontakt med nokia angående saken hvor nokia har sagt at en oppdatering er underveis. Dersom jeg hadde fulgt konsulentens råd hadde jeg vært uten mobiltelefon på ubestemt tid og fått tilbake telefonen med samme feil. SÅ JÆVLA irriterende, at Nokia ikke kan erkjenne sine egne feil og rapportere i det minste til sine ansatte som jobber for å få fornøyde kunder? Her er nokia redd for skinnet sitt, intet annet. Og det gjør at jeg får elendig sørvis, jeg som i enden av deres oppfinnelse har valgt å betale 2000 kroner for faenskapen. Hadde jeg kjent prosedyrene bedre og kjent mine rettigheter hadde jeg nå gjort hva jeg kunne for å heve kjøpet. Denne mobilen holder ikke mål, kan dessverre IKKE anbefale denne telefonen til deg som leser dette, men hva er alternativet? Design ser ut til å komme før kvalitet i disse dager... Mitt svar til Nokia er at "XpressMusic" er noe de kan pakke opp i rævv... og ta med tilbake til Finland. Jeg fraråder alle å kjøpe telefonen, Nokia 5310 holder ikke mål! Lenke til kommentar
Leffsa Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 Selv har jeg Nokia 5300, og har ikke merket noe problem med avspilling e.l. med telefon eller overføring av musikk. Jeg syns det er veldig kjekt å ha musikk på mobilen, kombinerer liksom flere ting på en gang. Har heller aldri merket at sangene hakker. Det eneste jeg irriterer meg med, med min mobil, er at det øverste dekselet (sånn skyvedeksel for å få frem knappene), kommer borti 5-tallknappen under. Det fører til at denne knappen blir slitt, og at det stadig kommer opp 55555555 på skjermen. Dette er da ikke et større problem, siden jeg har snakket med folkene i Expert, og kan ta det rett på rklamasjonen. Lenke til kommentar
cheese doodles Skrevet 1. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2008 Selv har jeg Nokia 5300, og har ikke merket noe problem med avspilling e.l. med telefon eller overføring av musikk. Jeg syns det er veldig kjekt å ha musikk på mobilen, kombinerer liksom flere ting på en gang. Har heller aldri merket at sangene hakker. Det eneste jeg irriterer meg med, med min mobil, er at det øverste dekselet (sånn skyvedeksel for å få frem knappene), kommer borti 5-tallknappen under. Det fører til at denne knappen blir slitt, og at det stadig kommer opp 55555555 på skjermen. Dette er da ikke et større problem, siden jeg har snakket med folkene i Expert, og kan ta det rett på rklamasjonen. Vurderer å ta dette på reklamasjon. Men det blir så mye styr og mas. Og alle mobiler har større og mindre feil, så må jeg finne ny telefon og så må jeg styre med å lære å bruke den også... Opplever du problemer med programvaren i bruk på Vista? Lenke til kommentar
ksvens1 Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 Om alle med feil på mobolen skal tenke sånn, tror jo prodisenten di har levert en god mobil uten feil, den skal tydeligvis ikke være sånn... Heldigvis bruker jeg ikke mobilen min som musikkspiller, har noen ipods til den saken, heldigvis Lenke til kommentar
cheese doodles Skrevet 1. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2008 Om alle med feil på mobolen skal tenke sånn, tror jo prodisenten di har levert en god mobil uten feil, den skal tydeligvis ikke være sånn... Heldigvis bruker jeg ikke mobilen min som musikkspiller, har noen ipods til den saken, heldigvis tenke sånn? hvordan "sånn"? Fårstår ikke, jeg Lenke til kommentar
OlaOlablakken Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 "Vurderer å ta dette på reklamasjon. Men det blir så mye styr og mas. Og alle mobiler har større og mindre feil, så må jeg finne ny telefon og så må jeg styre med å lære å bruke den også..." Sikkert dette...du sutrer og bærer deg,men gidder ikke å gjøre noe for å få ordnet opp i feilene.... Lenke til kommentar
Leffsa Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Vurderer å ta dette på reklamasjon. Men det blir så mye styr og mas. Og alle mobiler har større og mindre feil, så må jeg finne ny telefon og så må jeg styre med å lære å bruke den også... Opplever du problemer med programvaren i bruk på Vista? Jeg bruker XP, så der kan jeg ikke si noe sikkert. Jeg har ikke opplevd noe problem med programvaren, og det Nokia-avspillingsprogrammet har jeg heller aldri brukt, så kan ikke si så mye om det. Jeg liker egentlig ikke å bli tvunget til å installere så mye, hadde ønsket meg USB over, og det alt. Men det er for mye å ønske seg, samme med Apple og iPod. Lenke til kommentar
cheese doodles Skrevet 2. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2008 "Vurderer å ta dette på reklamasjon. Men det blir så mye styr og mas. Og alle mobiler har større og mindre feil, så må jeg finne ny telefon og så må jeg styre med å lære å bruke den også..." Sikkert dette...du sutrer og bærer deg,men gidder ikke å gjøre noe for å få ordnet opp i feilene.... Hehehe, skjønner. Men jeg har sendt skriftlig brev til Nokia Customer Care, og de gidder ikke å si annet enn at "en oppdaterig er på vei". Det kom ikke tydelig frem, men det er produkten og produsenten bak produktet jeg vil "advare" om. Så sover jeg litt til på hva som er vits å gjøre noe med. Lenke til kommentar
ksvens1 Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Er det ett feil med en produkt burde man klage osv på det, så Nokia blir informert om det, sånn at dette er en ting som kan forbedres Lenke til kommentar
cheese doodles Skrevet 3. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2008 Er det ett feil med en produkt burde man klage osv på det, så Nokia blir informert om det, sånn at dette er en ting som kan forbedres Helt enig, bare synn Nokia ikke lar det gå lenger enn eposter og ikke tar til seg kritikken... Her er foresten svaret fra Nokia: "Takk for at du har kontaktet Nokia Customer Care. Precis som det står på Amobils hemsida så kommer en uppdatering till denna telefon inom en kort tid. Denna uppdatering kommer finnas tillgänglig på våran hemsida. Detta är ett softwareproblem som lång ifrån alla 5310 telefoner har, det är därför vi inte har gått ut i pressen om detta utan jobbar istället på att lösa problemet så fort som möjligt. Jag beklagar att ni har en 5310 som inte fungerar efter era önskemål, vi jobbar som sagt på problemet och det kommer finnas en uppdatering på våran hemsida så fort som möjligt." Dette var tredje kundekonsulenten, de to andre ba meg sende telefonen til reparasjon, tydelig at de ikke visste om at de hadde en seriefeil på modellen. Men slik er kundesørvis for tiden, ikke bare Nokia som er slik, derfor jeg ikke ser det som nødvendig å ta dette lenger. Hadde Nokia derimot tatt til seg kritikk så hadde saken vært annerledes - mener jeg! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå