Gå til innhold

Skal bestille fra Amentio.no/ onlineButikken / PCkiosken - Sprøsmål.


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg skal bestille fra Amentio.no, jeg lurer på om jeg må har 'voksent' (18+) kort eller kan jeg betale med ungdoms kort, Postbanken og kan kun betale på 'Visa Electron' siden det står at jeg må bruke kreditkort for å bestille. Så om ungdoms kort-Postbanken Electron kan jeg bestille der ifra?

 

Jeg ser på handlelisten min at noen av tingene er inne og noen blir bestillt inn om en viss dato. Vil de sende pakken(e) èn etter èn som de får inn eller venter de på at 'tingene' skal komme inn så sender de? Har også hørt at de bestiller inn varene med en gang vi bestiller?

 

Leverer de skjapt eller tar det sånn uker før pakkene kommer og kommer de på døra eller må jeg hente i posten? Som jeg husker tror jeg at det stod de kom på døra.

 

Og en ting til: noen sier jeg får en 'addresse' eller et nummer som jeg skal sende pengene til VIA banken. Noen som vet om det?

 

Takker for svar på forhånd. :thumbup:

Endret av Markus84
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Amentio har ikke eget lager, varene kommer fra forskjellige "grosister" - det positive er at man kun betaler ei frakt (125,-) selv om varene kanskje kommer fra tre ulike leverandører. Om de kun handler med "kortkunder" er det kanskje et triks og "låne kort fra foreldre for handelen og betale tilbake til de :ph34r:

De tar vel kun kort / kontant pga. varene sendes direkte fra grosist til mottaker, de "tar kun papirarbeidet" med handelen.

Lenke til kommentar
låne kort fra foreldre for handelen og betale tilbake til de :ninja:

 

Det tror jeg ikke går. De er så redde at det skjer noe gale når en '''unge''' roter med kort.. :thumbdown:

 

Men er det ikke mulig med Visa Electron (ungdoms kort - Postbanken)?

 

Litt kjipt om det ikke går.. må vell sitte å rote i en dag da å finne en annen nettbutikk som ahr de samme varene. :scared:

Endret av Markus84
Lenke til kommentar

Ja, jeg gjorde slik som noen nevnte til deg for et par dager siden.. Om kortet ditt har en logo som det står "NetAxept" på så kan du bruke det på internett, men om du har samme som meg så tviler jeg. Det du derimot kan gjøre er å ringe banken din slik at du kan skaffe deg nettbank! Det gjorde jeg, og da kan man betaler/overføre penger fra din konto over nettet. Om du da bestiller noe fra Amentio og velger forhåndsbetaling kan du overføre penger til kontoen dems, sammen med et ordrenummer. Da får du dermed betalt for pakken selv, tar jo 1 døgn for at pengene skal overføres da, men kjekt uansett ;D

Lenke til kommentar

Jeg bestilte fra amentio.no for ca 2 uker siden.

 

Da kunne jeg velge å betale via vanlig netbank, og gjorde det. Så lenge du da har en konto som du kan betale en vanlig rekning med, så skulle det gå bra (så lenge det er dekning på kontoen :p ).

 

Tar litt tid å få alle delene da de blir sendt fra flere forskjellige plasser, samt at amentio.no må se pengene som du har betalt inn på sin konto, før de gjør noe mer med bestillingen.. Jeg bestilte forøvrig fem ting og fikk fire pakker..

 

Noe kom på døren mens andre kom via vanlig post og må hentes på postkontor. Det kommer ann på hvor amentio.no bestiller fra og noe du da ikke kan kontrollere..

Lenke til kommentar

jeg bruker amentio når jeg handler på firma mitt som regel... sjønte ingenting da det pluppa opp mange pakker som var registert som en pakke... posten skjønte ikke det helt heller :p

 

Kjekt at man kan forhåndsbetale... men legg merke til at ikke vær gang amentio får betalt at de registerer det. Jeg har sakt fra 2 ganger nå at det er en uke siden jeg har betalt og da kommer pakken fort =)

Lenke til kommentar

hmm.. funne ut at jeg bestiller 1 del fra OnlineButikken og 1 fra PCkiosken. Der har jeg ivertfall fått et kontonummer som jeg skal sende til. Skal jeg skrive det på en lapp å gå i posten/Banken og si at jeg skal betale så så mye til det nummeret?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...