Gå til innhold

Fornye kun prosessor på gammel maskin, lar dette seg enkelt gjøre?


Rambol

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har veldig lyst til å kjøpe meg Call of Duty 4 og kjøre på min gamle stasjonære pc. Tok en test om maskinen klarer dette men fikk dessverre følgende beskjed om min cpu:

 

Minimum: Pentium 4 2.4 GHz/ Athlon 64 2800+ (Intel & Athlon 1.8 GHz Dual Core or better supported

You Have: AMD Athlon XP 2600+ FAIL: Sorry, your computer does not meet this requirement.

 

og

 

CPU Speed

Minimum: Athlon CPUs require a performance rating of 2.8 GHz

You Have: 1.92 GHz Performance Rated at 2.60 GHz FAIL: Sorry, your computer does not meet this requirement. See CPU name above. Click the 'We Recommend' button to see a solution to this problem

 

Min stasjonære pc er vel som en dinosaur å regne ettersom den er ca. 4++ år gammel, men den fungerer til mitt bruk foruten dette spillet. Ettersom jeg ikke har så fryktelig god greie på maskinvare så lurer jeg da på om det bare er å kjøpe en ny prosessor og bytte ut den gamle eller om dette ikke lar seg gjøre? Er det muligheter for å levere inn PC-en til en butikk for å få de til å modifisere denne eller vil det heller være fornuftig å kjøpe en ny?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

nei, spørs vel om man engang får prosessorer av den typen lengere, for det er vel Socket A...

ang. pris på ny maskin, kommer dette ann på hva du mener er grei grafikk osv. men siden du nå sitter på en 4 år gammel maskin tipper jeg at du ikke er den mest kresne, så da vil du kunne få noe jeg tror du vil bli veldig fornøyd med for rundt 6000 kroner, dersom du har kabinett, skjerm, tastatur og mus du beholder

Lenke til kommentar

Du kan f.eks kjøpe et ASRock kombi hovedkort for Intel Core2Duo.

Med dette kan du bruke DDR1 ram og AGP grafikk kort.

 

Det du MÅ ha nytt da er minimum hovedkortet og en Intel C2D (eller quad) prosessor .

 

Tenker på dette:

http://www.asrock.com/mb/overview.asp?Model=4COREDUAL-SATA2

Det finnes i salg på shg.no og pixmania.no til rundt 450,-

I tillegg kan du anskaffe f.eks en Core2Duo E8400 (3Ghz) til rundt 1200,-

Tilsammen ikke mere enn ca. 1600 kroner.

 

DDR2 minne og PCI-Express skjermkort kan du anskaffe senere når økonomien tilsier det. I mellomtiden kan du benytte DDR1 og AGP skjermkort fra det gamle AMD systemet ditt.

Lenke til kommentar
kommer vel veldig ann på applikasjonen, kansje spillet kjører mer optimalt på Intel prosessorer

sikkert riktig at den ikke yter lavere, men den har lavere klokkehastighet

Selve plattformen har litt å si også, nForce yter en del bedre enn f.eks. VIA med XP-CPU-er.. ;)

Det samme gjelder P4 også..

 

Men tilbake til topic, hvor mye har trådstarter kroner til å bruke på et greit system?

Lenke til kommentar

Komplett.no har av og til noen godbiter på demosalg, dog uten passelig skjermkort men ellers mye for pengene.

Vent litt og følg etter.

 

Ingenting akkurat nå men kommer nok med tiden. Da kan du hente opp et relativt godt skjermkort(demo) med det samme.

Ingen fare, komplett har garanti på demovarer også.

Lenke til kommentar

Hm, kun 4 lapper for en helt ny pc?? DET var da billig. Har jo aldri bygget noen pc selv, og skulle det da dukke opp problemer så står jeg fast, har som sagt ikke noe greie på dette..

Disse produktene som du har listet opp her, er det alt man trenger for å bygge en pc?

Går vel kanskje an å bestille byggesett fra f.eks. datakjeden og få de til å sette dette sammen for meg kanskje?

 

Trodde jeg måtte opp i ca. 10' for å få en grei pc til å spille på jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...