xanonymx Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 Jeg blir antagelig innkalt til førstegangstjeneste om et års tid, etter jeg er ferdig i lære. Men jeg lurer litt på hva jeg vil inn på. Så er det noen som vett hvilke plasser det er mye sprenging? Eller plasser man får skyte endel med pistol og rifler? Lenke til kommentar
No Matter What You Say Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 (endret) Internasjonal tjeneste. Endret 1. mars 2008 av Earthworm-Jim Lenke til kommentar
xanonymx Skrevet 1. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2008 Jeg hadde egentlig ikke tenkt meg internasjonalt. Men setter pris på alle forslag. Hvordan er det i Ingeniørbataljonen? Noen som har hvert der og har erfaringer? Lenke til kommentar
vajda Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 Jeg hadde egentlig ikke tenkt meg internasjonalt. Men setter pris på alle forslag. Hvordan er det i Ingeniørbataljonen? Noen som har hvert der og har erfaringer? Det er mange forskjellige avdelinger i ingbat. Blir du f.eks STINGER i et av PING kompaniene (de som rydder miner osv) så får du sprengt ganske mye ja! Er vel de som sprenger mest under førstegangstjenesten. De er infanterister samtidig som de er ingeniører! Så hvis du kommer inn der så får du en veldig gøy og krevende tjeneste!! http://www.youtube.com/results?search_quer...mp;search_type= http://no.wikipedia.org/wiki/Ingeniørvåpen http://no.wikipedia.org/wiki/Pansret_ingeniørkompani Lenke til kommentar
srbz Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Jeg hadde egentlig ikke tenkt meg internasjonalt. Men setter pris på alle forslag. Hvordan er det i Ingeniørbataljonen? Noen som har hvert der og har erfaringer? Det var det jeg hadde tenkt å foreslå. Her kan det i stor grad bli snakk om sprenging og skyting med både det ene og det andre, dersom du kommer inn på riktig avdeling. Lenke til kommentar
Big Chris Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Hvis du virkelig vil sprenge, skyte og generelt presse grenser er det kun et sted som gjelder! Spesialstyrkene HJK og MJK. Dette er stedene virkelighetens Jason Bournes utdannes. Der vil det også åpnes masse dører for en militær karriere hvis du kommer deg igjennom. Det krever selvsagt en kraftig motivasjon og en evne til å kun se utfordringer, aldri det umulige. Lenke til kommentar
DeviantFractal Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Hvis du virkelig vil sprenge, skyte og generelt presse grenser er det kun et sted som gjelder! Spesialstyrkene HJK og MJK. Dette er stedene virkelighetens Jason Bournes utdannes. Der vil det også åpnes masse dører for en militær karriere hvis du kommer deg igjennom. Det krever selvsagt en kraftig motivasjon og en evne til å kun se utfordringer, aldri det umulige. For å komme deg inn på FSK/HJK og MJK så må du vel ha fullført førstegangstjenesten? Næremeste du kommer spesialstyrke underførstegangstjeneste er Fallskjermjeger. Lenke til kommentar
40mm Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Hvis du virkelig vil sprenge, skyte og generelt presse grenser er det kun et sted som gjelder! Spesialstyrkene HJK og MJK. Dette er stedene virkelighetens Jason Bournes utdannes. Der vil det også åpnes masse dører for en militær karriere hvis du kommer deg igjennom. Det krever selvsagt en kraftig motivasjon og en evne til å kun se utfordringer, aldri det umulige. For å komme deg inn på FSK/HJK og MJK så må du vel ha fullført førstegangstjenesten? Næremeste du kommer spesialstyrke underførstegangstjeneste er Fallskjermjeger. Det er direkte feil, MJK utdanningen er det fult mulig å ta under, eller etter førstegangstjenesten. SJ kurset derimot krevet at man har fullført førstegangstjenesten. Lenke til kommentar
xanonymx Skrevet 3. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2008 Tror ikke spesialstyrke er det jeg bør gå for. Det blir nok litt for høye krav for meg. Får satse på ingeniørbataljonen. Takk for alle tips. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå