Gå til innhold

Den store EVE-Online tråden.


Anbefalte innlegg

Under fanfest var det vel, hang Mittani ut en miner som hadde sendt ham (Mitt) en mail hvor han klagde over å bli ganka og griefa, og nevnte noe om at han ville ta livet av seg fordi eve var det eneste han hadde og noe irl-greier. Under en presentasjon leste Mittani opp hele mailen og sa "if you want him to kill himself, his name is [sett inn navn her]. Find him.". Han oppfordret altså folk til å griefe en spiller til å ta sitt eget liv. Senere påstod han at han var full, men at det ikke var noen unnskyldning. Han har unnskyldt seg her. Diskusjonen går i om han er unnskyldt eller ikke, om han mener det eller bare redder skinnet sitt, og om hva slags straff han skal få. Han er bannet i en måned, og derfor skal alliansen hans suicide ganke alt i Jita i en måned..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres dramatisk ut. Samtidig må jeg nesten le fordi dette er så latterlig typisk EVE sitt community. Jeg mener ikke oppfordringen til å ganke han, men Jita-gankingen i seg selv og engasjementet som går inn i spillet. Det som er kjipt er at med denne gankingen kommer de til å ødelegge store deler av økonomien til EVE-universet.

 

Skal lese noen tråder om det nå.

Lenke til kommentar

Forsåvidt gøy at det er mulig, men jeg synes bakgrunnen for aksjonen er kvalm og håper CONCORD tar seg av dem. Mange klager på at carebears er feige, men lol, det er jo high sec av en grunn. Vurderer nesten å rolle en alt de kan drepe så de får mer snut på nakken. Håper også andre allianser benytter deg av alle ressursene goons bruker på dette og wardecer dem under aksjonen.

Lenke til kommentar

Vel, Wardecs bryr vel ikke goons særlig mye. Mer targets = bra. I tillegg vil det nok være betydelige mengder med alts og pet allianser som kan gjøre møkkajobben for goons.

 

Invasjoner i 0.0 er noe annet. Hittil har Goons vist seg å være gode på å forsvare eget territorium. Det er klart at dersom det kommer en stor invasjon den 28. april vil forsvaret i 0.0 minke aktiviteten på Burn Jita. Det er nesten utenkelig at invasjonen vil lykkes, i alle fall om det ikke er noe som er planlagt allerede.

Endret av Zlatzman
Lenke til kommentar

Vel, Wardecs bryr vel ikke goons særlig mye. Mer targets = bra. I tillegg vil det nok være betydelige mengder med alts og pet allianser som kan gjøre møkkajobben for goons.

 

Invasjoner i 0.0 er noe annet. Hittil har Goons vist seg å være gode på å forsvare eget territorium. Det er klart at dersom det kommer en stor invasjon den 28. april vil forsvaret i 0.0 minke aktiviteten på Burn Jita. Det er nesten utenkelig at invasjonen vil lykkes, i alle fall om det ikke er noe som er planlagt allerede.

Jeg mente egentlig invasjon i 0.0, jeg er foreløpig ikke dreven i pvp i eve. Så det er ingen som er store nok til å kunne gi goons ordentlig kamp? Kjedelig. Noen burde stikke noen kjepper i hjulene på dem i deres hjemmeområder synes jeg, det er jo potensiale her.

Lenke til kommentar

Ja, så hold deg unna fra og med 28. april og bruk Rens eller Dodixie eller noe :D Passer meg fint siden jeg skal til Dod og gjøre Gallente Epic Arc uansett. De er jo dicks on the internet med mr. Epeen som leder, klart de må ødelegge for andre i blant. Folk whiner fordi det er high sec, men det er fårsåvidt greit det, så lenge CONCORD tar seg av det. Det som er rart er at slemmingene er spillere mens forsvarerne er NPC. Det er derfor vanskelig å finne ut av hvor mye forsvar som skal finnes, siden det ikke reguleres av spillere. Irl ville jo CONCORD ha kommet en mass med en flåte. Blir spennende å se utfallet.

Lenke til kommentar

Enig der. Det blir spennende å se om CCP velger å blande seg inn i hvordan Concorde oppfører seg denne dagen. De har gjort det før, og det var ikke særlig populært blant spillerne at CCP favoriserer enkelte grupper brukere.

 

Dersom Concorde oppfører seg som vanlig vil de spawne flere og flere skip etter hvert som flere og flere angrep utføres. Til slutt kan det være så mange Concorde-skip utenfor Jita 4-4 at spillerne kan møte lagg når de skal lastes inn hele Concorde-flåten. Nå er vel EVE optimalisert en del siden sist jeg så enorme Concorde-flåter, så det er mulig denne laggen har blitt fjernet.

 

I mine øyne er det viktig at spillere minnes på at ingen systemer i EVE er trygge, det er bare forskjellig grad av ressurser som trengs for å ødelegge ting.

 

Personlig har jeg lite erfaring med selvmordsganking, men jeg har vært med på high-sec gatecamps. Tidlig i faction warfare-dagene kunne man permatanke faction forsvaret i high sec, noe jeg og noen venner utnyttet til å campe flaskehalssystemet Niarja. Det var mange uforberedte spillere som fikk ødelagt skipene sine de dagene.

Lenke til kommentar

Og hva er grunnen til det? Det står ingenting i reglene om at det er ulovlig å campe high-sec systemer. Det er jevnlig camps på ruten mellom Amarr og Jita, uten at det snakkes om banning. Grunnen til at Jita ikke campes til vanlig er at det er for mange nøytrale spillere som stjeler loot, og dermed er det ikke lønnsomt. Nå velger Goonswarm Federation å ta utgiftene, dermed kan Jita også campes littegrann.

 

Jeg skjønner warnings / bans skje dersom det utnyttes exploits, men så lenge man holder seg innenfor spillets mekanikker er det ingen grunn til straff.

Lenke til kommentar

Det fakutm at du kan gjøre hva du vil innenfor spillets mekanikker er jo det som gjør EvE så unikt...skal du fjerne det så er du kanskje litt for carebear til å spille det i utgangspunktet.

 

jeg verken ganket eller drev som pirat i min tid i EvE, men muligheten, og risikomomentene som det medfører er litt av det som er spennende med spillet.

Lenke til kommentar

Enig der. Det blir spennende å se om CCP velger å blande seg inn i hvordan Concorde oppfører seg denne dagen. De har gjort det før, og det var ikke særlig populært blant spillerne at CCP favoriserer enkelte grupper brukere.

 

Dersom Concorde oppfører seg som vanlig vil de spawne flere og flere skip etter hvert som flere og flere angrep utføres. Til slutt kan det være så mange Concorde-skip utenfor Jita 4-4 at spillerne kan møte lagg når de skal lastes inn hele Concorde-flåten. Nå er vel EVE optimalisert en del siden sist jeg så enorme Concorde-flåter, så det er mulig denne laggen har blitt fjernet.

Jeg skjønner at det ikke er lurt og bra at CCP favoriserer enkelte spillergrupper, men logisk sett, "i virkeligheten", så ville CONCORD ha oppført seg annerledes om et system ble invadert. CONCORD er kanskje ikke programmert til å håndtere et så stort antal kriminelle?

 

Jaja, de bør i alle fall ikke bannes, men jeg synes the Mittani bør kastes ut av CSM. Alle gjør feil, men ikke når man sitter i CSM.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...