Gå til innhold

Den store EVE-Online tråden.


Anbefalte innlegg

Greit. Da har jeg kommet over frykten for å snakke på teamspeak.

 

Endte opp med å fly tackle i kveldens roam, og når jeg fikk beskjed om å scoute turte jeg ikke si nei. Så med mat i den ene hånden, en lillefinger for å holde push to talk / ctrl for å låse targets og høyrehånden til å styre musen med så ble det scouting.

 

Ble ikke spesielt til resultater, men det var jo interessant å prøve det. Utrolig mye å passe på, og småfeil har mer å si enn i andre roller, men man må jo bare prøve det for å komme noen vei.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

btw 21 day trial var en del av buddy programmet iirc hvor folk som spilte kunne invitere folk til å spille. Den som inviterte fikk en gratis 30day subscription og mottakeren fikk en 21 day trial. Mener det var en promotional ting for en tid tilbake siden og tror ikke det er aktivt lenger.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har nå begynt å prøve å spille litt seriøst igjen. Sist gang gikk jeg på tabben med å gå inn i 100% indy-play med mining noe som gjorde at spillet fort ble kjedelig. Denne gangen tenker jeg å fokusere mer på Mission running og Fleet-PVP (ikke pirating); og kanskje ta indy litt på siden når jeg begynner å komme i gang med level 3/4 missions. Problemet er at jeg kan cirka ingenting om combat i hverken PvE eller PvP i EvE, hadde derfor vært fint å være i et corp med folk som er villige til å svare på spørsmål og hjelpe nybegynnere.

 

Jeg holder på tiden på å fitte en Rifter til et standard PvP-fit.

 

Om noen av dere eier, eller er i et norsk corporation, med en god del aktive spillere som gjør mission running og PvP på gjevnlig basis ville dette passet meg utmerket - så hadde blitt glad om dere sa ifra :)

Lenke til kommentar

Savner eve, men det er lite fristende å starte igjen.. -10 pirat som stammer tilbake til 2004 :p

Hadde jeg bare hatt et mål i spillet, så hadde det kanskje vært mer fristende -.-

Skulle jeg kommet tilbake måtte jeg også fiksa på sec statusen. Enda et lite fristende punkt! lals

 

Norsk out!

Lenke til kommentar

Jeg har nå begynt å prøve å spille litt seriøst igjen. Sist gang gikk jeg på tabben med å gå inn i 100% indy-play med mining noe som gjorde at spillet fort ble kjedelig. Denne gangen tenker jeg å fokusere mer på Mission running og Fleet-PVP (ikke pirating); og kanskje ta indy litt på siden når jeg begynner å komme i gang med level 3/4 missions. Problemet er at jeg kan cirka ingenting om combat i hverken PvE eller PvP i EvE, hadde derfor vært fint å være i et corp med folk som er villige til å svare på spørsmål og hjelpe nybegynnere.

 

Jeg holder på tiden på å fitte en Rifter til et standard PvP-fit.

 

Om noen av dere eier, eller er i et norsk corporation, med en god del aktive spillere som gjør mission running og PvP på gjevnlig basis ville dette passet meg utmerket - så hadde blitt glad om dere sa ifra :)

Er det nødt til å være en helnorsk corporation?

Lenke til kommentar

Jeg har nå begynt å prøve å spille litt seriøst igjen. Sist gang gikk jeg på tabben med å gå inn i 100% indy-play med mining noe som gjorde at spillet fort ble kjedelig. Denne gangen tenker jeg å fokusere mer på Mission running og Fleet-PVP (ikke pirating); og kanskje ta indy litt på siden når jeg begynner å komme i gang med level 3/4 missions. Problemet er at jeg kan cirka ingenting om combat i hverken PvE eller PvP i EvE, hadde derfor vært fint å være i et corp med folk som er villige til å svare på spørsmål og hjelpe nybegynnere.

 

Jeg holder på tiden på å fitte en Rifter til et standard PvP-fit.

 

Om noen av dere eier, eller er i et norsk corporation, med en god del aktive spillere som gjør mission running og PvP på gjevnlig basis ville dette passet meg utmerket - så hadde blitt glad om dere sa ifra :)

Er det nødt til å være en helnorsk corporation?

Vel MÅ ikke, men helst skandinavisk.

 

Kravene blir som følger:

* Aktive (ikke helt dødt store deler av tiden)

* Gjør missions og PvP

* Har gjerne et område i nullsec som jeg kan være med å forsvare, eventuelt hjelpe med å utvide.

* Må bruke en form for Voice-chat (vanlig chat er ikke helt det samme)

* Om det går i engelsk må medlemmene snakke greit engelsk. Er for tiden i et corp med flere russere og folk fra tyrkia som er helt forferdelige i engelsk, og det blir vanskelig å kommunisere og føre samtaler.

Lenke til kommentar

Jeg ville droppet kravet om missions, da blir det fort så mye enklere å finne et corp som er knallgodt på resten av listen din. Missions kan du gjøre alene i highsec om det er ønskelig.

 

Når det gjelder 0.0-biten så vil jeg anbefale å se etter corp som har territorie i typiske konfliktområder. F.eks Geminate. Vurder også alliansen de er med i - det er kjekt med FC-er som er så aktive at man kan roame daglig om man ønsker det.

Lenke til kommentar

Nå skal det sies jeg har lite peiling på hvordan finne ut av slike ting:

- Hvordan vurderer jeg om en allianse passer meg?

- Hvordan ser jeg hva som er konfliktområder?

- Til nå har jeg bare måtte stole med de jeg snakker med før jeg blir med. men har som oftest vist seg at corpet er mye mindre aktivt enn de sier.

Lenke til kommentar

Eg sliter så sykt med EvE om dagen, viss eg setter meg til å spille før den vanlige downtimen hver dag, så kan eg spille så mye eg vil.

Men viss eg prøver å logge på etter den er ferdig, så kommer eg fint inn i spillet, og eg ser at skipet mitt driver å warper til stedet som eg hadde satt før eg logget av. Men av en eller annen grunn så får eg ikke gjort noe, og skipet bare stopper i tomt space uten noe f.eks asteroide belter rundt meg. Da får eg heller ikke trykket høyremusen for å få opp den lille menyer for å trykke warp to. Eg kan gjøre alt annet, åpne menyer, cargo osv. Så går det 3 -4 minutter og spillet lukker seg uten feilmelding, for å så åpne seg igjen (siden eg har automatic reboot på i menyen).

Det slår ikke feil, skjer hele tiden.

Har saumfart forumene, og eneste eg kan se som ligner mitt problem er denne socket closed feilen en del folk får, men da pleier det å komme opp "socket closed" da feilen skjer. Men hos meg, ingenting.

Bor i ENgland, har en 50mb fiber linje fra Virgin Media.

Spiller lett Rift, WoW, Minecraft og andre internett baserte spill uten noe som helst problemer.

 

Noen som kan hjelpe? :)

Tusen takk

Lenke til kommentar

"nytt" forum,"ny" eve tråd :hmm:

 

Skjer her da?

Denne tråden ble laget før sammenslåingen.

Du vil finne en EVE tråden ifra innlegg.no her.

Vil vel si at den som ble laget på innlegg.no er mer informativ enn denne, som i starten egentlig var meg som spurte et spm angående EVE.

 

Hvis du ser på venstre marg så er det en kategori som heter Innlegg.no-arkiv, antar du vil finne de fleste trådene der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...