Gå til innhold

Den store EVE-Online tråden.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Basic shieldtank? Største extenderen du kan drive også en invulnerability field? Husker ikke helt om Kestrel kan drive standard launchers, hvis ikke så gå for de beste rocket launcherene du har råd til. En Ballistic control unit er en fin oppgradering, øker DPS betydelig.

 

Få deg en destroyer, gjør level 1 missions lekende lett.

Lenke til kommentar

Hei folkens. Selv er jeg en erfaren EVE spiller og min main har sin bursdag nr 5 i mai.

 

Jeg har et spørsmål. Btw så er jeg forferdelig på hardware fronten så ikke gjør (for mye) narr av meg.

 

Med Incarna som kommer ut til våren i tankene, hva slags grafikkkort burde jeg kjøpe til den nye laptoppen jeg tenker å skaffe meg? Er det noen spesielle krav til grafikk som må godtgjøres for å kunne spille eve med god FPS?

 

Har per i dag en gammel ASUS g2s med 2gb ram

Processor Intel® Core2 Duo CPU T7700 @ 2.40GHz, 2401 Mhz

Intel core duo 64-bit NVIDIA GeForce 8600M GT

 

Win7 proff som er konfigurert til performance og har alle fancy animasjoner slått av.

 

 

---> Denne går rimelig tregt og må av og til vente opp til et sekund for at guns begynner å skyte og lignende... :(

 

Kan noen hjelpe meg med å finne en ny laptop som vill tåle eve spilling POST Incarna ?

 

Kanskje GeForce GT540 skjermkort med 2GB DDR3 minne er aktuelt?

 

Takker!

 

 

 

Endret av KingOfSofa
Lenke til kommentar

Burde jo allerede være kurant den maskinen der.

 

Minnemengde har litt å si, men så lenge du holder deg til en klient så er 2GB vanligvis nok.

 

Opp til et sekund for moduler er forøvrig helt normalt. Det kommer av at serveren oppdaterer slikt en gang i sekundet. Når det begynner å ta mange minutter er det irriterende, men det krever noen hundre skip på griden før det blir så ille.

 

Beste triksene for å øke fps-en er å skru av brackets og effekter. Ellers bør resten av innstillingene tilpasses maskinvaren.

Lenke til kommentar

Burde jo allerede være kurant den maskinen der.

 

Minnemengde har litt å si, men så lenge du holder deg til en klient så er 2GB vanligvis nok.

 

Opp til et sekund for moduler er forøvrig helt normalt. Det kommer av at serveren oppdaterer slikt en gang i sekundet. Når det begynner å ta mange minutter er det irriterende, men det krever noen hundre skip på griden før det blir så ille.

 

Beste triksene for å øke fps-en er å skru av brackets og effekter. Ellers bør resten av innstillingene tilpasses maskinvaren.

 

Lover at maskinen ikke er kurant. :)

Brackets og effekter skrur eg av når det er PVP på gang. Og ventetiden er ikke normal. pre Tyranis gikk allt mye fortere. Og nå kan eg ikke bruke 2-3 klienter som eg gjorde før (pre win7 og tyranis).

 

Dog spørsmålet er forsatt ubesvart :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Indeed, gleder meg dog mer til de begynner å utvide og legge til flere ting til Incarna. Men er det ikke etter Incarna at de skal gå litt i dvale med tanke på antallet nye features i expansions og heller begynne å fikse ting og slikt? Det gleder jeg meg definitivt mest til.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

For en som er helt ny i spillet vil jeg si at den er veldig verdt bryet. Jeg har vel tjent rundt 13 millioner på selve arcen. Pengene fra den har gått til å fitte en Maller ut rimelig greit (3.5mill ca), få den sprengt og kjøpe en Caracel til samme pris og nå sitter jeg fortsatt med 6.5mill igjen i lomma. I tillegg får man en ganske grei implant også som bidrar til sitt når man er ny i spillet. Eneste som er er at de siste oppdragene er rimelig vanskelige i forhold til resten, vanskelighetsgraden gjør et veldig hopp. Fra Burning Down the Hive (som er virkelig vanskelig i forhold til oppdragene før) og utover blir det rimelig vanskelig.

 

Burning down the hive: Dronene her warp og web-scrambler deg, og om du ikke har helt kontroll på hvordan man puller dronene i grupper ender man opp med å aggroe hele rommet, og da blir de fleste skip for overveldet.

Chasing Shadows/Kritsan Parthus: Flyr rundt med en neut thing som suger capacitor samt hitter meg i min caracel for omkring 100 damage av gangen, har rimelig grei rekkevidde (oppunder 20km) og et ganske tøft skjold. Anbefaler å kjøre den i en veldig rask frigatt da Kritsan ikke greier å treffe deg når du flyr i et lite skip nærme han.

Dagan: I grunn veldig enkel kamp. Drep eskortene hans og pælm løs på Dagan. Eneste som er verdt å vite er at han har et latterlig heftig skjold som tar litt tid å ta ned, og det er greit om du har et skip som du greier å holde oppe i noen minutter mens du får ned skjoldet hans. Med en gang skjoldet hans er nede går det siste uhyre fort. Men! Lurt å vite at du burde sette våpnene slik at du ikke skyter i salver men har en kontinuerlig takt mot han, shield boostern hans knekker lett damagen din om du skyter i volleyer, så hold deg til sammenhengende skyting.

 

 

Personlig måtte jeg gjøre de to siste jeg nevnte sammen med en fyr som også trengte hjelp, gjorde det hele mye enklere. I hovedsak fordi Kritsan er raskere enn min Caracel og har mer rekkevidde og Dagan rett og slett ville tatt evigheter om jeg hadde prøvd aleine, og det orker jeg ikke. Dog, om du ikke er ny og har vært i Eve i noen måneder tviler jeg på at Sisters of Eve gir deg noe særlig av verdi, annet enn tilgang på noen agents.

 

 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+56132

Endelig smått begynt med exploration, dog holder jeg på i Amarr-space og flyr som Caldari, så jeg er litt usikker på om min små-shabby Caracel greier å gjøre det så veldig greit der, hadde problemer med Sansa Commander Outpost (eller noe slikt) 3/10 i går, litt for mange turrets og slikt. Uansett; leste på nettet at man anbefalte å gjøre high-sec exploration i Caldari-space grunnet ratsene som var der (hvilke er det? Guristas?) og fordi jeg som Caldari har lavest tank mot EM?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Bump.

 

0.0 :love:

 

Russerne banker på, og kaster opp SBU-er her og der. Sånt blir det store kamper av.

 

Noe av det viktigste i eve må være det å finne et godt corp, helst i en god allianse - med FC-er som kan det de driver på med. Nå ser det faktisk ut som om jeg blir værende i eve, og det tok vel bare 3 forsøk med trial-account før det skjedde.

 

Exploration blir mye mer interessant når man får gjort det i 0.0, og i et skip med gode bonuser. Fant 130M for noen dager siden i et exploration-kompleks :dribble:

Lenke til kommentar

Hei folkens. Selv er jeg en erfaren EVE spiller og min main har sin bursdag nr 5 i mai.

 

Jeg har et spørsmål. Btw så er jeg forferdelig på hardware fronten så ikke gjør (for mye) narr av meg.

 

Med Incarna som kommer ut til våren i tankene, hva slags grafikkkort burde jeg kjøpe til den nye laptoppen jeg tenker å skaffe meg? Er det noen spesielle krav til grafikk som må godtgjøres for å kunne spille eve med god FPS?

 

Har per i dag en gammel ASUS g2s med 2gb ram

Processor Intel® Core2 Duo CPU T7700 @ 2.40GHz, 2401 Mhz

Intel core duo 64-bit NVIDIA GeForce 8600M GT

 

Win7 proff som er konfigurert til performance og har alle fancy animasjoner slått av.

 

 

---> Denne går rimelig tregt og må av og til vente opp til et sekund for at guns begynner å skyte og lignende... :(

 

Kan noen hjelpe meg med å finne en ny laptop som vill tåle eve spilling POST Incarna ?

 

Kanskje GeForce GT540 skjermkort med 2GB DDR3 minne er aktuelt?

 

Takker!

 

 

 

 

ville mer fokusert på rammen din. Det beste hadde nok vært 4gb er mer enn du trenger men 2gb er litt tynt. Eve har 2gb sys rec (ikke req) i windows 7. Og da skal det ikke kjøres så veldig mye annnet på maskina før den begynner å slite. Folk har en tendens til å tro at et nytt skjerm kort skal fikse alt, men er nå ikek alltid slik.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...