Gå til innhold

Den store EVE-Online tråden.


Anbefalte innlegg

Helt standard passiv shield-tank. Vurder mengden shield power relay opp imot mengden BCU ut ifra hvor vanskelig oppdraget er.

 

Hopp opp til Raven så fort som mulig; Drake er ikke akkurat en effektiv måte å gjøre l4-oppdrag på.

 

Noe sånt som oppsett nr2 her fungerer greit: http://wiki.eveonline.com/en/wiki/Drake_(Fitting) (dog vil jeg påstå at faction-utstyr på en drake er unødvendig.)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Passiv tank en drake.

 

Jeg har en passivtank liggende, den ser slik ut (EFT export):

 

[Drake, Drake PVE2]

Shield Power Relay II

Shield Power Relay II

Shield Power Relay II

Shield Power Relay II

 

Shield Recharger II

Large Shield Extender II

Large Shield Extender II

Large Shield Extender II

Invulnerability Field II

Shield Recharger II

 

[empty high slot]

[empty high slot]

[empty high slot]

[empty high slot]

[empty high slot]

[empty high slot]

[empty high slot]

[empty high slot]

 

Medium Core Defence Field Purger I

Medium Core Defence Field Purger I

Medium Core Defence Field Purger I

 

Med mine skills tanker den 845DPS, jeg tror jeg har en liggende som tanker 1000+ DPS.

Endret av Kaymeerah
Lenke til kommentar

Har jeg forstått det rett at når det feks står en rød sirkel til venstre for en skill, så betyr det at jeg ikke har noen av lvl innen den skillen?

Tenkte å trene meg opp til å kunne bruke Raven, såg ut til å være et bra skip ut ifra det jeg har lest her og på EVE sidene.

Eneste kjipe er at jeg mangler ca 70-80 mill ;P

 

Og hva er det som skjer når jeg har kjøpt noe fra en annen stasjon og har valgt å få de levert til den jeg på. Valgte daily elns.

Jeg er klar over at det koster litt ekstra men var litt lat og hadde vel egentlig ikke tid der å da til å fly de *hoste* 4 'sektorene' til den andre stasjonen.

Endret av -Léon-
Lenke til kommentar

Kjøper du noe 4 jumps unna så må du hente det selv uansett.

 

Selvfølgelig kan man bruke courier-kontrakt og få noen andre til å hente det for deg, men det tar gjerne tid, selv imellom populære solsystemer.

 

gul ring ved siden av et skill sier at du ikke har trent det nok - evt. mangler det helt, men har det som skal til for å starte å trene det. Rødt kryss betyr at du møangler et skill som man må trene før man kan begynne på det aktuelle skillet.

 

Husk på at det fort koster noen millioner ekstra for forsikring på et battleship. Sikt først imot en billig drake, så en raven. (Såfremt du vil fly caldari da, andre raser har andre skip, men generelt sett så er Cruiser->BC->BS veien å gå.)

Lenke til kommentar

[Drake, Drake PVE]

Shield Power Relay II

Shield Power Relay II

Shield Power Relay II

Shield Power Relay II

 

Invulnerability Field II

Invulnerability Field II

Large Shield Extender II

Large Shield Extender II

Large Shield Extender II

Shield Recharger II

 

'Arbalest' Heavy Missile Launcher, Thunderbolt Heavy Missile

'Arbalest' Heavy Missile Launcher, Thunderbolt Heavy Missile

'Arbalest' Heavy Missile Launcher, Thunderbolt Heavy Missile

'Arbalest' Heavy Missile Launcher, Thunderbolt Heavy Missile

'Arbalest' Heavy Missile Launcher, Thunderbolt Heavy Missile

'Arbalest' Heavy Missile Launcher, Thunderbolt Heavy Missile

'Arbalest' Heavy Missile Launcher, Thunderbolt Heavy Missile

[empty high slot]

 

Medium Core Defence Field Purger II

Medium Core Defence Field Purger II

Medium Core Defence Field Purger II

 

1180 DPS tank, trenger en del trening.

Lenke til kommentar

Prisen på meta4-utstyr til en drake er så høy at jeg ikke vil anbefale det om man ikke allerede er rik.

 

4 shield power relay går sterkt på bekostning av hvor mye dps, og i en heavy missile drake så er dps-en allerede lav. Man bør ha minst 2 BCU. Tanker man tilpasset hvert oppdrag så har man uansett nok tank til det.

 

Skal man vente med å fly en raven til man tanker bedre så er det bare å gi opp, drake vinner suverent på akkurat det. Men en raven klarer å skyte ned ratsene så mye fortere at man ikke trenger like mye tank.

Lenke til kommentar

Kjøper du noe 4 jumps unna så må du hente det selv uansett.

 

Selvfølgelig kan man bruke courier-kontrakt og få noen andre til å hente det for deg, men det tar gjerne tid, selv imellom populære solsystemer.

 

gul ring ved siden av et skill sier at du ikke har trent det nok - evt. mangler det helt, men har det som skal til for å starte å trene det. Rødt kryss betyr at du møangler et skill som man må trene før man kan begynne på det aktuelle skillet.

 

Husk på at det fort koster noen millioner ekstra for forsikring på et battleship. Sikt først imot en billig drake, så en raven. (Såfremt du vil fly caldari da, andre raser har andre skip, men generelt sett så er Cruiser->BC->BS veien å gå.)

 

Flyr en Drake nå.

Men takk for infoen, ble litt klokere nu.

Lenke til kommentar

Prisen på meta4-utstyr til en drake er så høy at jeg ikke vil anbefale det om man ikke allerede er rik.

 

4 shield power relay går sterkt på bekostning av hvor mye dps, og i en heavy missile drake så er dps-en allerede lav. Man bør ha minst 2 BCU. Tanker man tilpasset hvert oppdrag så har man uansett nok tank til det.

 

Skal man vente med å fly en raven til man tanker bedre så er det bare å gi opp, drake vinner suverent på akkurat det. Men en raven klarer å skyte ned ratsene så mye fortere at man ikke trenger like mye tank.

Har erfart at det sjeldent er penger som er den største begrensningen, er som oftest skills som er den største begrensningen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...