Gå til innhold

Den store EVE-Online tråden.

Anbefalte innlegg

Går ikke ut med navnet på karakterene mine her, av åpenbare grunner.

Kan si så mye som at jeg pendler mellom highsec og en 0.0-konstellasjon som har vært relativt aktiv i det siste. (1000 skip/300 pods drept på bare noen få timer nå nylig.)

Er man uforsiktig, undervurderer man et kompleks, eller har man ganske enkelt uflaks, så er det lett gjort å miste et skip, og da må man ha råd til å kjøpe et nytt.

Forøvrig kan du komme langt med T1-scannefrigaten med sisters of eve probe launcher+probes.

Selv har jeg drevet en del med probing, da det er en naturlig del av å bo i et wormhole, og selv i skip uten bonuser går det greit om man er litt tålmodig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen som er interessert I PVP og piracy her :D ?

Mitt navn er NightmareX ingame og er heller ikke redd for å si hvor jeg holder til. Jeg holder til i Maila og vil ikke anbefale dere å dra dit så fremt dere ikke liker å dø hehe.

Tingen er at mange faktisk jumper inn med scouts for å sjekke om systemer eller gaten dem jumper inn til er clear. Men det ingen av dem vet er at vi sitter faktisk 4-5 BS'er cloaket ved gaten. Vi bruker som regel sniping Tempest's siden dem har meget høy alpha strike damage som hjelper på å faktisk instapoppe targets.

Og med dette så tror dem at gaten er clear og jumper så inn sine BS'er for å dra videre. Men når dem jumper inn så uncloaker vi :devil: .

Vi har også Arazu'er og Rapier's cloaket ved gatene vi camper. Så med andre ord så er vi ikke lett å komme unna om du jumper inn der.

Men utenom det så har vi hatt noen skikkelige gode fighter i Maila og området rundt der. 19 Januar hadde vi en fight mot en allianse som jumpet inn 14-15 BS'er på oss ved en stasjon i Maila og cyno'et inn en Archon på oss også. Så vi hadde ca 6 BS'er og en Archon.

Hva som skjedde videre kan du se her: Riding That Horse With INFOD.

Jeg er i Maelstrom'en i filmen der om du ser den.

Det dem vi fightet mot ikke visste var at vi hadde backup. Vi visste faktisk ikke selv hva våres backup ville bruke mot dem vi fightet mot. Men fant ut at dem cyno'et inn 2x Nyx'es og en Archon. Så vi hadde rundt 6 BS'er, 2x Nyx'es og 2x Archon's.

Du ser ikke de 2x Nyx'ene i filmen som jeg liket til over, men du kan se ikonene til fighter bomberne som kommer flyganes ettter at den andre cyno'en dukket opp.

Så her er 3 killmails av skipene som vi klarte å drepe.

Archon, Scorpion og Armageddon. Resten av de andre stakk av eller docket.

Så her i Infinitus Odium (INFOD), så har vi det ganske morsomt.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

podkilling er halve morroa.

Selv bedriver jeg det kun i 0.0; orker ikke komme i minus på sec-status, og da er det dumt å podde i lowsec.

Men det skal litt til for å ikke slippe unna i lowsec. Pod-en aligner jo øyeblikkelig, så du bør spamme warp to-knappen når du ser at du snart mister skipet.

Er ikke like enkelt å komme unna i 0.0 - 10-40km i en pod før man kan warpe tar tid, og da må kampen være ganske intens før at man kan snike seg unna.

Lenke til kommentar

Må bare si at NightmareX er selvoppnevnt über pvp-er, men mest kjent som trolleobjekt og hakkekylling på EVE Online forumene og diverse chattekanaler ingame :p

LOL. Jeg sier aldri at jeg er noen uber PVP'er. Jeg sier alltid at jeg er helt ok i PVP.

Og bare sånn at dere vet det, jeg troller KUN om noen troller meg. Så i bunn og grunn så er jeg ikke en virkelig troller. Jeg troller tilbake med grunn.

Og det at noen blir butthurt av meg ingame og på EVE forumet, viser jo bare hvor morsomt jeg kan ha det ingame. At noen blir butthurt og emo av meg sier at jeg har gjort noe veldig bra ingame.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+56132

Heppsann, driver smått og trener meg opp mot å bli med i Dreddit (Reddits corp). Uansett; jeg er Amarr, men jeg har litt valgproblemer med treningen av characteren min. Mest fordi jeg skal fokusere på Exploration og PvP, noe som gjør at jeg helst vil kunne kjøre de samme skipene jeg driver PvE med og PvPe i de samme. Jeg vet f.eks. at Caldari er uovertruffne PvE-skip, noe som er praktisk med tanke på exploration, dog vet jeg ikke noe om PvP for dem. På den andre siden har jeg generelt sett lite peiling på Amarr, vet bare at Abaddon og Paladin regnes som ganske greie skip å PvE i. Noen som kan bidra med litt hjelp? :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Er godt klar over at Minmatar er rimelig heftige for PvP, men jeg er mer usikker på hvordan PvE-delen av dem er. Har ikke lest så himla mye om det menneh, inntrykket mitt er at Minmatar-skip funker til det meste sålenge du har peiling, fit og skills :p

Lenke til kommentar

Amarr fungerer til alt bortsett fra pve i guristas 0.0. Til vanlig exploration så er en vanlig harbinger rett vei å gå. Har en ekstra highslot til probelauncher, og om man kommer over litt mer fancy signaturer så kan man jo bare ha salvager+analyzer+codebreaker med seg.

Noen relevante skip du kan se fram til om du holder fast ved amarr:

Cruiser/battlecruiser

Harbinger - BC som kan gjøre det meste godt. Fungerer greit til pve, og knallgodt til pvp. I pve armortanker du den, i pvp så velger du det corpet ditt flyr med, også shield fungerer godt.

Zealot - en av flere fantastiske heavy assault cruisere. tåler både shield og armortanking, siden slike skip vanligvis flys med logistics uansett

curse/pilgrim - flotte recon-skip som gjør seg godt i små pvp-flåter. pilgrim er også flott til exploration, siden den har cov.ops-cloaking, og er en grei dronebåt.

Battleship:

Abaddon - *perfekt* til RRBS pvp

Apocalypse - god til sniper-bruk, og blir helt perfekt med T2 beam-lasere.

Armageddon - billig BS som er tilgivende for dårlige skills, og har en enorm dronebay. Mindre tank enn Abaddon, men ellers ganske lik.

Amarr krever litt ekstra supportskills, men så får man igjen for det med noen av de beste pvp-skipene, og nok fleksibilitet til at man kan passe inn uansett hva slags rase som dominerer i corpet/alliansen man blir med i. før eller senere vil behovet for shield-tanking vise seg, men man slipper å måtte bytte rase helt av den grunn. (noe man må om man starter med caldari og plutselig får behov for å fly i flåter som bruker armor-tanking)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...