Gå til innhold

Den store EVE-Online tråden.

Anbefalte innlegg

Må kommentere siden jeg ser at det er mange som driver med mining her; mining er best som en AFK aktivitet, tjene litt isk mens man driver med andre ting (oog). Personlig synes jeg mining er gørr kjedelig (har minet max 30 minutter totalt i min EVE karriere), men noen synes det er morsomt.

Poenget med EVE er at du har det så morsomt som du selv gjør det til. Det er utrolig mye å gjøre i EVE, se bare på oversikten denne karen har laget: Diagram of things to do in EVE

For nybegynnere vil jeg anbefale karriereagentene. De gir bra betaling (skip, skills, isk) for en nybegynner, pluss innføring i sentrale aspekter av spillet. Her er en oversikt over karriereagentene: Career Agents - EVE Wiki

Det finnes et meget bra corp som spesialiserer seg på å hjelpe nybegynnere å komme i gang: Eve University

Får håpe det hjalp litt for de som strever med å finne ut av ting. Ellers finnes det utrolig mange og bra guides for alle aspekter av EVE Online. Skal prøve å finne frem ting og poste de her senere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+56132

@Lefse: Mer enn gjerne.

@-Léon-: Da er du vel ikke helt ny i spillet akkurat eller? Med mindre der er høye ranks på ship-skills? Og du vil alltid være i en corp, når du leaver en corp havner du i standard-corpen til din faction. Det er en egen tab for corporations i menyen, husker ikke ikonet men du ser jo navnet når du hovrer over den med musen.

@Jalladoode og resten: http://www.eveonline.com/careerguide/ er også genial ;)

Endret av Slettet+56132
Lenke til kommentar

@-Léon-: Da er du vel ikke helt ny i spillet akkurat eller? Med mindre der er høye ranks på ship-skills? Og du vil alltid være i en corp, når du leaver en corp havner du i standard-corpen til din faction. Det er en egen tab for corporations i menyen, husker ikke ikonet men du ser jo navnet når du hovrer over den med musen.

Er vel ikke ny ny, men spilte det endel for mange år siden, så jeg vil vel kalle meg for nybegynner siden jeg ikke husker så fryktlig mye av de forskjellige tingene.

Våpen/fittings osv ;P

Edit:

Ah, det forklarer litt ja, var mye chatting i corp tabben så jeg ble litt forvirret.

Ser ut som jeg ikke er i en corp da, kun den for min faction.

Endret av -Léon-
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Hah, logget på i går kveld for å oppdatere skillqueuen min og det første som slo meg var "hva i granskauen skal jeg trene?". Jeg har allerede fått Engineering V, Electronics V og Repair System V samt Gunnery IV. Tar søren meg ikke lang tid ute av spillet før man blir usikker på hva man skal trene. Jeg bare satt den på Spaceship Command IV inntil jeg greier å komme på bedre tanker, haha.

Lenke til kommentar

R&D, my Friend, R&D :)

Hah, logget på i går kveld for å oppdatere skillqueuen min og det første som slo meg var "hva i granskauen skal jeg trene?". Jeg har allerede fått Engineering V, Electronics V og Repair System V samt Gunnery IV. Tar søren meg ikke lang tid ute av spillet før man blir usikker på hva man skal trene. Jeg bare satt den på Spaceship Command IV inntil jeg greier å komme på bedre tanker, haha.

oj! ja DEN må du ha på 5, og ADVANCED spaceship comand. få de skillsa opp. tren til ett T2 BS, så ett T3 skip

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Joda, skal få den og advanced versjonen til IV/V etterhvert, dog vil jeg helst få core skillene til topps (hull, armor, repair, CPU, capacitor og slikt). Men jeg husker ikke helt hvilke skills jeg var på jakt etter før jeg tok en pause, så jeg har litt å lese opp på/lete gjennom hangarene mine når jeg kommer hjem. Gleder meg til å fullføre Sisters of Eve i min tålig gode utstyrte Maller, gleder meg. Eneste som jeg sliter litt med nå er at oppdragene jeg har nå går ut på å drepe drones og jeg har problemer med å tracke dem (helt til jeg får webbet dem).

Gleder meg til å komme hjem nå :wee:

Lenke til kommentar

Start med å samle de enkle gunneryskillsene. L3 av de tar ikke lenge, og utgjør enormt mye. Deretter T1 BS opp til l3 + våpenskill på l3.

T2 light-droner er et lite must. Krever kun Drones V og Scout drone operation V. (Er du ny på litt hardere missions og lignende så representerer dette gjerne forskjellen på å warpe ut i hull, vs å miste skipet om du blir scramblet på feil tidspunkt.)

Deretter T2 tank, av den typen du bruker mest.

Så spørs det hva du vil fly; men fremdeles er det greit å ta lavt-hengende frukt litt rundtomkring. mange skills på l3 har større nytteverdi enn et par l5 skills i starten.

Om du lager en profil her så kan vi lettere gi deg konkrete råd: http://eveboard.com/

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Heppsann, tenker jeg skal i hovedsak skal drive med exploration og slikt, så kommer til å gå for for de skillene som trengs for å få det rimelig høyt opp samt skills til å samtidig kunne takle de forskjellige sitene og slikt. Derfor jeg er usikker på om det vil lønne seg å kjøre på med en explorer-char og en transport/refining/salvager - føler det tar mye tid å trene opp alle skillsene som trengs for å kunne gjøre det skikkelig med tanke på probing, hacking, salvaging, drepe NPCene der, frakte det og alt det der. Heh.

Du kan forøvrig se min character her: http://eveboard.com/pilot/Heriux. Om du har noen forslag så kjør på :)

Lenke til kommentar

Vel, akkurat nå bør du virkelig komme deg inn i en Harbinger. Krever kun spaceship command IV, og Battlecruiser II; og plutselig kan du takle litt større utfordringer.

Men egentlig bør du vurdere å gå gjennom sisters of eve-archen, og gjøre litt l3 missions etterpå. Exploration er ikke akkurat en stabil inntektskilde, og du har allerede nok skills til å takle l3 missions tvert du får en harbinger.

---

I lowsec er vel uscannbar t3 det beste man kan bruke. Ellers blir man fort probet ned. Bryr man seg kun om å få billigst mulig utgangspunkt som prober perfekt, så er cov.ops perfekt.

Endret av Jann - Ove
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Planen er jo å få skills til å kunne explore og finne sites også fly inn med "mission"-shipet mitt og skyte dem ut av himmelen. Tror jeg kommer til å gå for en Harbringer etterhvert/sporenstreks uansett. Forresten; hvilke core skills burde jeg ha trent ganske greit opp før jeg kaster meg l3-missions som jeg ikke har trent enda?

Planen er jo å komme meg gjennom Sisters of Eve-arcen, er vel allerede midtveis på den andre "episoden". Dog vet jeg ikke om det blir altfor overkill med en Harbringer, jeg har problemer nok som det er med å treffe de forbaska dronene. Hehe, men tenker jeg blir ferdig i løpet av kvelden med hele arcen og da skal jeg flytte meg nærmere der hvor Massively Mob har hovedkvarter for å gjøre missions.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Tror faktisk jeg har gjort det oppdraget, synes jeg kjenner igjen navnet og at noen droner warpscramblet meg. Kan dobbeltsjekke når jeg kommer hjem. Forresten; hadde vært kult å få navnene på karakterene dere spiller på, min heter i allefall Heriux.

Og at exploration ikke er en stabil inntektskilde er ikke så himla farlig, jeg synes det er uhyre gøy. Har prøvd meg litt rundt i high-sec, men med mine begrensede skills har det ikke akkurat vært noen stor suksess. Men kommer nok til å ende opp med en kombinasjon av exploration og missionrunning fordi jeg kommer til å trenge et DPS-skip sammen med T2-exploration skipet til Amarr.

Forresten; noen som har peiling på hvordan DED-ratings på deadspace komplekser er i forhold til missions vanskelighetsgrad? Type 4/10 DED rating er det samme som l3 vanskelighetsgrad og slikt eller?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...