Gå til innhold

Den store EVE-Online tråden.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+56132

Dersom du vil at basic-learning skillsene skal læres fortest mulig så følg denne rekkefølgen (sparer lett noen timer på det):

1. Instant Recall 1
  2. Analytical Mind 1
  3. Learning 1
  4. Instant Recall 2
  5. Analytical Mind 2
  6. Learning 2
  7. Instant Recall 3
  8. Analytical Mind 3
  9. Learning 3
  10. Instant Recall 4
  11. Analytical Mind 4
  12. Learning 4
  13. Instant Recall 5
  14. Analytical Mind 5
  15. Learning 5
  16. Eidetic Memory 5
  17. Iron Will 1
  18. Spatial Awareness 1
  19. Iron Will 2
  20. Spatial Awareness 2
  21. Iron Will 3
  22. Spatial Awareness 3
  23. Iron Will 4
  24. Spatial Awareness 4
  25. Iron Will 5
  26. Spatial Awareness 5

Bare vær klar over at level 5-nivå skillsene tar lang, lang tid å trene og det er derfor ofte anbefalt at man bare trener learning-skillsene til level 4 og tar level 5 skillsene etterhvert fordi den tiden det tar å trene dem opp er rimelig, rimelig lang om du ikke vil gjøre annet enn å lære learning skillsene i EVE. Inkluderte heller ikke advanced-versjonene av learning-skillsene rett og slett fordi at som nybegynner har man ikke råd til dem (dog, du kan spørre her, jeg gjorde det og fikk pengene til dem). Dersom du får pengene til dem rimelig fort så anbefaler jeg deg denne siden for å raskest mulig kunne trene dem :)

EDIT: Jeg fjernet også charisma learning skillsene fordi for de aller fleste er disse bare bortkastet (med mindre du vil bli hardcore mission-runner eller trader, da er de verdt noe). Kontakt meg gjerne ingame på karakteren som er i signaturen min, dog vil jeg ikke være pålogget før til helgen regner jeg med.

Endret av Slettet+56132
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Selvsagt, glemte å nevne det, med mindre du vil sitte og stirre på skjermen i noen uker så trener du de skillene du trenger for andre ting i mellom learning-skillsene, du skal ikke følge dem som en slave :)

Lenke til kommentar

Takker for tipsene, folkens :D Da har jeg fikset alle learningskillene (unntatt Empathy (charisma) til level 3. Tenkte det kunne være en ide å oppgradere litt ferdigheter med våpen før jeg fortsetter til level 4+. Og de level 5+ skillene var noe kostbare (ihvertfall for en få-dager gammel konto :D )

Noen forslag/tips til hvordan man legger seg opp litt cash med en combat-orientert karakter? Vet ikke helt hvordan man tjener penger annet enn agents og mining/prod. Ang. mining/prod er planen å lage meg en karakter til hvor jeg har fokus på mining/produksjon/invention-yrkene.

Lenke til kommentar

Level 3 - oppdrag i en battlecruiser er flott om man er combat-orientert. Fin maate aa finansiere litt pvp paa. Vet du hvordan systemet med standing og saant fungerer? Har du gjort sisters of eve?

Ved produksjon er material efficiency L5 helt noedvendig, og tar fort 10-15 dager. Etter det blir profitmarginen stoerreee.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

@Optimus: Jepp, med en gang du f.eks. trenger å trene Destroyer så slenger du den bare på topp av listen (såfremt en learningskill er på topp) og lærer den så du kan suse avgårde i en destroyer. Ikke gjør som meg og kast bort de to første ukene på å trene learning-skills :p

Lenke til kommentar

@Optimus: Jepp, med en gang du f.eks. trenger å trene Destroyer så slenger du den bare på topp av listen (såfremt en learningskill er på topp) og lærer den så du kan suse avgårde i en destroyer. Ikke gjør som meg og kast bort de to første ukene på å trene learning-skills :p

Det er ikke bortkastet. Jo mer du trener learningskills i begynnelsen, jo kortere tid tar alle skills senere å trene. Har du makset ut alle Learning skills, vil alle skills som du trener med +3 Implants trenes nesten 50-60% raskere. Så, istedet for å lvle en skill som tar 1 uke, vil det ikke ta mer enn 3-4 dager. Det er denne forskjellen som vil spille en stor rolle senere, spesielt når du trener skills som har høyere Tier. Du vil merke en stor forskjell i begynnelsen også, men den er mindre enn når du starter med high-tier skills.

Man bør ihvertfall klare å komme seg inn i en battlecruiser etter 1-2 uker.

Å få mange support skills til l1-l2 koster fint lite tidsmessig og kan hjelpe mye.

Joda, men for å klare å fly en Battlecruiser med nogenlunde effektivitet, er det mye lurere å bruke en Cruiser, og skille den godt opp i minst 1 måned. Når du har skillet den godt opp, kan du da hoppe inn i en Battlecruiser. Dette er for at folk ikke skal hoppe inn i et skip de nesten ikke kan bruke utstyr til. Dette vet jeg av egen erfaring. :p

Endret av Yakamaru
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132
Det er ikke bortkastet. Jo mer du trener learningskills i begynnelsen, jo kortere tid tar alle skills senere å trene. Har du makset ut alle Learning skills, vil alle skills som du trener med +3 Implants trenes nesten 50-60% raskere. Så, istedet for å lvle en skill som tar 1 uke, vil det ikke ta mer enn 3-4 dager. Det er denne forskjellen som vil spille en stor rolle senere, spesielt når du trener skills som har høyere Tier. Du vil merke en stor forskjell i begynnelsen også, men den er mindre enn når du starter med high-tier skills.

Selvsagt, men nå snakker jeg om at jeg utelukkende lærte opp learningskillsene og ikke noe annet, og dermed kastet essensielt bort de to første ukene fordi alt jeg gjorde var å sose rundt og gjøre nada. Dog, skal trene de fleste learning-skillsene til level 5 mellom alle de andre skillsene jeg trener opp :)

Lenke til kommentar

Har noen hørt noe mer om fjerning av learning skills? Det gikk jo rykter om det i etterkant av den SP refunden relatert til downtime da de flyttet serverene (at den funksjonaliteten ble testet da for å kunne rulle ut en fjerning av Learning skills og en større refund av SP knyttet til disse)?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Det hadde ikke vært til å skimse av nei. Og nuh er jeg endelig klar for å kunne spille EVE igjen. Penger på kontoen, har fått meg fullverdig VISA-konto og jeg er rett og slett bare klar.

Lenke til kommentar

Har kommet igang med Sisters of EVE-oppdragene nå, så da er ihvertfall litt kortsiktig inntekt sikkret :)

Men er enda ikke helt sikker på hvilken karriere jeg vil fokusere på... Og siden jeg fant ut at man ikke kan trene opp to karakterer side om side på samme konto ble jeg enda mer usikker :p Hvordan fungerer det med å hoppe over fra f.eks combat til mining (og vice versa) etter å ha skillet en del i den ene karrieren?

Det er vel gjerne akkurat på grunn av dette at mange har flere kontoer :p

Lenke til kommentar

Har kommet igang med Sisters of EVE-oppdragene nå, så da er ihvertfall litt kortsiktig inntekt sikkret :)

Men er enda ikke helt sikker på hvilken karriere jeg vil fokusere på... Og siden jeg fant ut at man ikke kan trene opp to karakterer side om side på samme konto ble jeg enda mer usikker :p Hvordan fungerer det med å hoppe over fra f.eks combat til mining (og vice versa) etter å ha skillet en del i den ene karrieren?

Det er vel gjerne akkurat på grunn av dette at mange har flere kontoer :p

Yup. Selv driver jeg 3 kontoer, hvorav en av dem har blitt GITT til meg som en gave fra en venn. (Og fordi han ikke gadd å spille på den. :p)

Skal du hoppe over fra det ene til det andre, vil det ta mye lengere tid å skille opp sånn at du har nogenlunde gode skills. Det letteste ville vært å ha to/tre kontoer med forskjellige spesialiteter. En for combat/PvP, en for mining/produksjon og en for R&D.

Lenke til kommentar

Satt faktisk her og vurderte å lage en konto til ^^

Finnes det noen "tilbud" på dette fra CCP sin side, at man får litt rabatt eller gratis spilletid når man oppretter flere kontoer på samme person?

Vel, du kan sende en invite til deg selv via buddy program. Da får du 21 dager trial + 30 dager gratis spilletid på hoved-kontoen når trial kontoen aktiveres. Får ikke noe avslag på mnd's pris om det var det du lurte på :)

Om noen trenger 21 dagers trial så er det bare å sende en PM til meg med email adressen din så skal jeg ordne det + en liten oppstart gave :)

Lenke til kommentar

Sendte meg selv en trial, men det ser ut til å ha back-fired. Får opp dette når jeg prøve å logge inn på buddy-invite-kontoen:

While we appreciate your enthusiasm to try EVE, we would also appreciate if you could limit yourself to using a single trial or subscription accounts only.

Kan jeg ikke bruke samme mailadresse/navn på flere kontoer? :S

Endret av Optimuz
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Sålenge du er på trialen kan du bare ha en klient kjørende av gangen, så med mindre du har allerede aktivert kontoen din så vil det ikke funke :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...