sultanIverigste Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 Hvordan spiller man PVP i dette spillet? Hvorfor knuses skipet mitt plutselig hvis jeg prøver å drepe noen? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 Du angriper noen i highsec, så kommer NPCer og denger deg. Løsning: ikke angrip noen spillere i high sec space. security rating 0.5 eller høyere. Lenke til kommentar
Incense Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Skal du spille EVE bør du definitivt lese en del guider og tips. Læringskurven er den drøyeste av alle spill, så det er slettes ikke bare å sette seg i skipet å fyre løs. EVE er ikke ett FPS-spill PvP er heller ikke noe en bør begynne med i løpet av de første månedene. Ta alle tutorials og kjør heller noen agentmissions (PvE) slik at du skjønner litt av lunta før du kaster deg i krig med andre "personer". Grunnen til at skipet ditt plutselig knuses er som han over sier. Det er ikke "lov" å angripe noen i high-sec (0.5 - 1.0) (med mindre de har angrepet deg først eller det er wardeck etc). Da kommer CONCORD å skyter deg i filler. CONCORD er EVE's politi. Lenke til kommentar
sultanIverigste Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Ja, noen sendte meg et bilde av hvor ille læringskurven i dette spillet er. Er bare det at WoW, AoC liker jeg ikke. Men dette syntes jeg virka mer interessant, av en eller annen merkelig grunn... Lenke til kommentar
SWAT dude... Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 (endret) Er ingen grunn til å ikke begynne med PVP tidlig. Gjør det heller før enn siden, så slipper du å kjede deg ihjel med missions og mining >_> En ny video fra Pandemic Legion: http://www.damagedealer.com/game/eveonline/watchvideo/1410 Søndag kom noen pandemic legion poser ut av reinforced i Irmalin. Endte i en clusterfuck av de skjeldne med 900stk samtidig i local. Pic: Endret 9. september 2009 av SWAT dude... Lenke til kommentar
Incense Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 Swat.. er du med i PL? Hvis ja, kan dere snart få fingern ut og rydde Goons ut av EVE? :!: PL er vel strengt tatt de eneste som kan gjøre det, og det MÅ gjøres før Dust514. Er jo en del kommentarer om at PL er i lomma på Goons (som alle andre), men jeg holder nå en knapp på at dere har andre hensikter enn å bli nok en goon-pet Pst... Hils Gneez hvis du ser han, han er jo EVE's nye Robin Hood. Rent bortsett fra at han stjeler fra de rike og gir det tilbake til de rike :!: Hvis du derimot ikke er en PL'r så se bort ifra hele posten Lenke til kommentar
PetriZide Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 (endret) Søndag kom noen pandemic legion poser ut av reinforced i Irmalin. Endte i en clusterfuck av de skjeldne med 900stk samtidig i local. herrejesus.. det betyr vel stort lite hva du har fittet skipet ditt med hvis du blir skutt på av 300stykk. Eller det det mye remote rep ute å går? Endret 10. september 2009 av PetriZide Lenke til kommentar
SWAT dude... Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 Søndag kom noen pandemic legion poser ut av reinforced i Irmalin. Endte i en clusterfuck av de skjeldne med 900stk samtidig i local. herrejesus.. det betyr vel stort lite hva du har fittet skipet ditt med hvis du blir skutt på av 300stykk. Eller det det mye remote rep ute å går? Er der filosofien i PL ligger også. Istede for å pøse på med plates og rep etc i store fleets putter du heller maks range og damage på skipet ditt, siden du uansett dør dersom du blir kalt primary hos den fiendtlige fleeten. i snitt 2k volley damage x 300. Sier seg selv at det ikke hjelper mye uansett Til incence; Er ikke i PL, er i SniggWaffe, som er rekruterings corp til Sniggerdly som er det største corpet i PL. Når det kommer til goons har ikke PL noen intensjoner om å gå imot de, siden de ofte bruker goons som kanon føde i de fleste store sluggfests Når det kommer til pets vil jeg tørre å si at det er motsatt. PL er den alliancen i EVE akuratt nå med høyeste individuelle skillnivå over hele alliancen av de store alliancene. Goons vet dette VELDIG godt. I tilegg har de en enorm income igjennom moon mining i Fountain regionen som gjør at de er den alliancen i spillet som gir mest faen i å suicide en eller to capital fleets om dagen for morro skyld. Det finens corp med høyere induviduelle ferdighets nivåer, men dette er ofte små grupper med ekstremt erfarne medlemmer (beste er lett Genos Occidere og Guilding Hands Social Club), men dette er små personlige corp, mens PL er en alliance med behov for en stor medlems base, så sånn sett er det ganske imponerende at de klarer å holde over 1000 medlemmer hvor 97% til en hver tid har knallgod kjennskap til hva de driver med og knallhard disiplin. 1k PL legionerer > 5k goons+5k pets anyday. iirc hadde PL 60% av alle killene i Delve war når bob gikk dunken tidligere i år foran bl.a AAA, TCF, goons etcetcetc. Lenke til kommentar
Incense Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Så det er sånn det er. Ikke lett å få noe fakta ut av alle e-peen posts på CAOD :!: Vi sliter en del med Goons selv i high-sec, de har fått det for seg at Lonetrek vistnok skal være en treningsbane for goon-wannabees, goon-alts og andre griefers/pirates. Vi har hatt 4 wardecks på rad nå (fikk jaggu en ny idag også ) så nå begynner jeg å miste motet. Vi kommer heller ikke inn i noen alliance igjen så lenge vi er WD, så dødsspiralen er satt. Jeg er desverre for fersk til å ta ut noen av fienden(har kun basic BC-skills enda), og ikke får jeg lov til å pvp'e mot de heller (av CEO) siden de da får kill og det ser dårlig ut på killboards etc. Noe jeg ikke ser poenget i siden vi er ett mining-corp. Men..men.. ceo bestemmer Så nå sitter jeg i station og kjeder pungen av meg. Har startet en ny acc som jeg holder utenom corp.. på den måten kan jeg da i det minste bevege meg utenfor en station uten å bli skutt i filler (som jeg forsåvidt ikke har noe i mot) eller bli truet på livet av egen ceo. jaja... ha en fin helg alle sammen Lenke til kommentar
AndyG Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Så det er sånn det er. Ikke lett å få noe fakta ut av alle e-peen posts på CAOD :!: Vi sliter en del med Goons selv i high-sec, de har fått det for seg at Lonetrek vistnok skal være en treningsbane for goon-wannabees, goon-alts og andre griefers/pirates. Vi har hatt 4 wardecks på rad nå (fikk jaggu en ny idag også ) så nå begynner jeg å miste motet. Vi kommer heller ikke inn i noen alliance igjen så lenge vi er WD, så dødsspiralen er satt. Jeg er desverre for fersk til å ta ut noen av fienden(har kun basic BC-skills enda), og ikke får jeg lov til å pvp'e mot de heller (av CEO) siden de da får kill og det ser dårlig ut på killboards etc. Noe jeg ikke ser poenget i siden vi er ett mining-corp. Men..men.. ceo bestemmer Så nå sitter jeg i station og kjeder pungen av meg. Har startet en ny acc som jeg holder utenom corp.. på den måten kan jeg da i det minste bevege meg utenfor en station uten å bli skutt i filler (som jeg forsåvidt ikke har noe i mot) eller bli truet på livet av egen ceo. jaja... ha en fin helg alle sammen Hvis dere er et mining corp og sitter på litt kapital kan dere jo alltids leie inn noen mercs som kan herpe liv Lenke til kommentar
SWAT dude... Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 TBH er det mer patetisk å ikke undocke i en war fordi det gjør at killboardet blir seendes dårlig ut. Det som da skjer er at hele corpet blir seende jævlig ut istedenfor killboardet... Finn deg et nytt corp imo.. Lenke til kommentar
Incense Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Sitter på nok isk personlig til å kunne leie ett merc-corp, men det er ikke "min stil". Liker ikke at andre må rydde opp for oss Men vi har snakket sammen nå og funnet en ny løsning som jeg liker godt. Så da er både helgen reddet og humøret oppe igjen Når det kommer til corp (det å finne ett nytt) så frister ikke det nevneverdig, de er en sabla fin gjeng som jeg har det mye morro sammen med (når vi ikke er WD). Er heller ikke mange timene unna å kjøre en T2 Stealth Bomber på den ene accounten, så da går det alikevel ann å få poppet noen..eheh (hadde glemt av den muligheten i forbifarten). PS! Swat.. Når det gjelder der med å undocke i en war eller ikke, så er jeg nok ikke helt enig med deg. Vi er som sagt ett mining-corp, det vil si at vi ikke er så innteresert i pvp. Det er heller ikke vi som har tatt ut WD på noen, eller gjort noe som har forårsaket en WD. Vi er bare ett lett bytte for feige PvP-corps som ikke tør å fighte andre med pvp-skills. Jeg personlig har som sagt ikke noe imot å miste noen skip, jeg har nok isk til å kjøpe nye, men eg skjønner de andre som ikke er interesert i pvp i det hele tatt. Tror neppe du hadde gått ut av huset/leiligheten din hvis det hadde stått en MMA-fighter utenfor for å denge skiten ut av deg heller Så det har ikke noe med mot eller noe i den duren å gjøre. Det er bare rett og slett ikke noe poeng i det.... Lenke til kommentar
Kaiz3r Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 Hei, etter å ha lest Gamer.no sin "re-review" av Eve online fikk jeg lyst til å prøve spillet. Man kan få en gratis prøvetid på 14 dager fra Eve sine nettsider, men jeg har hørt at invites fra spillere gir en 21 dagers prøvetid. Er dette sant, og i så fall, er det noen som kunne sende meg en slik invite? Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 16. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2009 (endret) Ja, noen sendte meg et bilde av hvor ille læringskurven i dette spillet er. Er bare det at WoW, AoC liker jeg ikke. Men dette syntes jeg virka mer interessant, av en eller annen merkelig grunn... Der har du learningcurven i EVE ;P Endret 16. oktober 2009 av Zeüs Lenke til kommentar
Kaiz3r Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 Hehe, ja. Til og med med den nye "tutorialen" klarte jeg å få meg selv drept, måtte starte en ny char -_- Lenke til kommentar
SWAT dude... Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 Du skal ikke måtte starte en ny char, om du mistet skipet dit er det bare å docke igjen. Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 17. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2009 Tenkte å oppdaterte førsteposten med tips/triks. Så hadde vært fint hvis dere kunne poste litt Hjelpe oss nybegynnere. Lenke til kommentar
hvo91 Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 Har reaktivert EVE nå Jeg har en Catalyst. Er det noen norske corper som ikke stiller for høye krav til skip etc som jeg kan joine? Lenke til kommentar
SWAT dude... Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 http://www.rifterdrifter.com/rifter-pvp-guide/ Grei måte å komme i gang på, http://www.eveonline.com/ingameboard.asp?a...hreadID=1065858 Litt mer vidrekommen PVP i bla BS og BC's, her finner du også filmer med kommentarer på hvilke avgjørelses som blir gjordt underveis, veldig bra forklart og fyren som har laget dem er lett en av de bedre på området. Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 (endret) Tenkte jeg like så godt kunne høre her også, hva syns folket om crosstraining? Er for øyeblikket Gallente med 32mill sp, nå er ikke alt 100% combat eller 100% Gallente, da jeg også har muligheten til å bruke missiler/lasere, samt fly cruisere fra Caldari. Har ikke beveget meg over til cap ship enda, men dette er også en mulighet, har i ny og ned trent BS 5, men den har fortsatt en god del dager igjen. Så spørsmålet er hva jeg skal gjøre, har hatt litt lyst for tiden å prøve noe nytt, og Amarr blir vel enklest da jeg alt har noe form for sp i lasere, samt at de er armor tankerer på lik linje med Gallente, så jeg vil ikke trenge å trene så fryktelig mye som jeg kanskje evt. ville trenge om jeg gikk for Caldari eller Minmatar, dog skal innrømme at jeg er litt nysgjerrig på shield tanking, da jeg så og si aldri har testet dette selv. Så hva mener folket? Driver for det meste med PVP i 0.0 om det har noe å si, dog har hatt en lengre pause nå, hvor jeg så og si bare har trent skills, eller drevet med mining i high sec med industri alten min. Endret 18. oktober 2009 av Nitrius Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå