Gå til innhold

Støy fra grafikkorte


2remann

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har en Coolermaster 80x80 i kabinettet i tillegg til den orginale P4 boxed vifta og ett orginalt ATX power i Chieftech-kabinettet, men det er vifta på GeF2'n som dominerer støybildet. Temperaturen i kabinettet holder seg på ca 28 grader og CPU temp er ca 38...

Lenke til kommentar

Da har jeg fått en Titan Copper vifte som jeg bestillte fra Microplex.no. Etter å ha montert er dette resultatet:

 

Orginalvifta har ett kulere utseende men vifta fra Titan går nesten lydløst, hvilket for meg er langt viktigere. (og grunnen til at jeg bytter)

 

Installasjonen var enkel, og kjøleribbene føles ikke varme etter ca 30 minutters kjøring, hvilket tyder på at kjølingen er god nok.

 

Bilde av jobben: http://hjem.sol.no/tosaeboe/geforce2.jpg

 

Jeg er storfornøyd! Sliter du med støy i GeF2 kort fra Gainward (eller andre?) er dette en perfekt løsning - løp og kjøp:

http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?A...ARTNR=TTCCUV1AB

 

Vifta koster 127,- kr men med oppkrav og porto kom den på 265 kr. Absolutt verdt prisen!

 

/Tore Sæbø; [email protected]

Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg har også problemer med støy fra vifta på skjermkortet, et vanlig Geforce DDR kort. (jada ikje mas, det e mamma sin pc)

 

Jeg har kjøpt ny vifte/ribbe.

 

Men hvordan skal jeg få av orginalribba fra skjermkortet?

 

Er det bare å "brekke" den tvert av og håpe at det går bra?

Lenke til kommentar

Hei Runar Vaernes;

 

På mitt GeF2 kort var kjøleribbe og vifte festet til hovedkortet med to plastklips. Disse klemte jeg bare sammen mothakene på på baksiden og presset de gjennom grafikkortet. Så tørket jeg bort kjølepastaen på grafikkchipen, og deretter vasket jeg den med isopropanol (kondensfjerner). Så hadde jeg på ny kjølepasta som fulgte med Titan Copper-kjøleren og monterte denne.

 

/Tore Sæbø; [email protected]

Lenke til kommentar

Takk Tore..

 

Jo, det hadde jeg nok klart, hvis det var så vel.

 

Poenget mitt er at her på dette skjermkortet sitter ribba fast uten at den er festet med clips.

 

Det må da være noen luringer som vet hva jeg skal gjøre?

 

_________________

Runar V Værnes

 

[ Denne Melding var redigert av: vaernes på 2002-01-21 13:55 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...