2remann Skrevet 9. januar 2002 Del Skrevet 9. januar 2002 Vifta på det nye grafikkortet mitt lager masse ulyd (viftestøy). Noen gode råd? Kortet er Gainward GeF2 Ti 450 Lenke til kommentar
dnivie Skrevet 9. januar 2002 Del Skrevet 9. januar 2002 Kjøp ny vifte.. er ikke så dyrt.. hakke hørt noe fra mitt skjermkort, men det er kanskje fordi coolermastern uuler så høyt :razz: Lenke til kommentar
2remann Skrevet 9. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2002 Jeg har en Coolermaster 80x80 i kabinettet i tillegg til den orginale P4 boxed vifta og ett orginalt ATX power i Chieftech-kabinettet, men det er vifta på GeF2'n som dominerer støybildet. Temperaturen i kabinettet holder seg på ca 28 grader og CPU temp er ca 38... Lenke til kommentar
dnivie Skrevet 9. januar 2002 Del Skrevet 9. januar 2002 heh .. har 60x60 på cpu.. 80x80 bråker mindre, for de trenger mindre rotasjon for å flytte like mye luft som en 60x60 .. kjøp ny vifte og ribbe til skjermkort .. så jeg en lignende tråd enplass i forumet eller? Lenke til kommentar
2remann Skrevet 16. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2002 Da har jeg fått en Titan Copper vifte som jeg bestillte fra Microplex.no. Etter å ha montert er dette resultatet: Orginalvifta har ett kulere utseende men vifta fra Titan går nesten lydløst, hvilket for meg er langt viktigere. (og grunnen til at jeg bytter) Installasjonen var enkel, og kjøleribbene føles ikke varme etter ca 30 minutters kjøring, hvilket tyder på at kjølingen er god nok. Bilde av jobben: http://hjem.sol.no/tosaeboe/geforce2.jpg Jeg er storfornøyd! Sliter du med støy i GeF2 kort fra Gainward (eller andre?) er dette en perfekt løsning - løp og kjøp: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?A...ARTNR=TTCCUV1AB Vifta koster 127,- kr men med oppkrav og porto kom den på 265 kr. Absolutt verdt prisen! /Tore Sæbø; [email protected] Lenke til kommentar
vaernes Skrevet 18. januar 2002 Del Skrevet 18. januar 2002 Hei! Jeg har også problemer med støy fra vifta på skjermkortet, et vanlig Geforce DDR kort. (jada ikje mas, det e mamma sin pc) Jeg har kjøpt ny vifte/ribbe. Men hvordan skal jeg få av orginalribba fra skjermkortet? Er det bare å "brekke" den tvert av og håpe at det går bra? Lenke til kommentar
mcper Skrevet 18. januar 2002 Del Skrevet 18. januar 2002 2remann, takk for flott tilbakemelding! Sidan du har bekrefta at dette går fint, så går eg for akkurat same kjølaren, eg og. per Lenke til kommentar
2remann Skrevet 21. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2002 Hei Runar Vaernes; På mitt GeF2 kort var kjøleribbe og vifte festet til hovedkortet med to plastklips. Disse klemte jeg bare sammen mothakene på på baksiden og presset de gjennom grafikkortet. Så tørket jeg bort kjølepastaen på grafikkchipen, og deretter vasket jeg den med isopropanol (kondensfjerner). Så hadde jeg på ny kjølepasta som fulgte med Titan Copper-kjøleren og monterte denne. /Tore Sæbø; [email protected] Lenke til kommentar
vaernes Skrevet 21. januar 2002 Del Skrevet 21. januar 2002 Takk Tore.. Jo, det hadde jeg nok klart, hvis det var så vel. Poenget mitt er at her på dette skjermkortet sitter ribba fast uten at den er festet med clips. Det må da være noen luringer som vet hva jeg skal gjøre? _________________ Runar V Værnes [ Denne Melding var redigert av: vaernes på 2002-01-21 13:55 ] Lenke til kommentar
2remann Skrevet 21. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2002 Skjære den løs med ett barberblad da? Lenke til kommentar
2remann Skrevet 21. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2002 BTW; hvorfor bytte ut kjøleribbe med vifte+ribbe? Sliter du med at kortet går varmt eller er det bare for morro skyld? Tenk på at vifte lager masse bedritten lyd.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå